Loading...
dk

Salg af Tesla motor/batteri fra S85 | Tesla Forum

Lennart
Lennart Jan 16 '15

Ja det lyder måske lidt underligt :-) men jeg har købt en salvage Tesla Model s 85 i USA, og prøver nu at sælge motor og batteri enten i USA eller i danmark. Man ved jo aldrig om I kender nogen som lige stod og manglede sådan en del. Bilen er fra 2013 har kørt ca 15.000 miles, og fungere perfekt! Pris kan vi finde ud af, nu ville jeg bare lige se om der var et market for det.

FrederikC
FrederikC Jan 16 '15

Lennart, interresant.

Kunne måske godt være interreseret i andre dele fra den hvis det var/er der.

Hvad var dine tanker med bilen? ud over at sælge stumperne?

Lennart
Lennart Jan 16 '15

FrederikC: Hvad for nogen dele skulle det være? Hvorfor den er købt, er fordi jeg selv skulle bruge nogen dele som Tesla ikke ville sælge til mig

. Og så behøver vi ikke komme mere ind på det :-)

FrederikC
FrederikC Jan 16 '15

Har sendt dig en PM

KS
KS Jan 16 '15
@lennart: jeg kunne godt være interesseret i striben på bagsmæk og baglygter?
Og kender til en der kunne være interesseret i skærmen
Kiefer
Kiefer Jan 16 '15

Lennart: Hvad med lader i bilen, er det en du vil af med?

/Martin

Lennart
Lennart Jan 16 '15
Jeg har endnu ikke fået bilen hjem endnu, den blev købt på aktion igår. Jeg vil helst ikke sælge dele som kan ses, da den skal på aktion igen efter jeg har taget mine dele. Kiefer: over i USA, køre de kun med en fase.. men det måske okay, for så kan vi godt finde ud af noget.
SQLCPH
SQLCPH Jan 16 '15
Skal vi hjælpe med at lave en tear down på den? Kunne være fedt at være med til at skille den ad ;-) Det er et meget spændende projekt Lennart - held og lykke med det
Tesloid
Tesloid Jan 16 '15

Lennart, hvad mener du batteriet skal koste? Det er jo lidt af en joker mht. historik.

Lennart
Lennart Jan 16 '15
Splcph: lige nu står den over i USA, og kommer på aktion derover igen når jeg har taget de dele jeg selv mangler. Men Ja det kunne være et fedt projekt at selv skille den helt af! :-)
DeaconWP
DeaconWP Jan 16 '15

En trailer.+ En lader.+ Et batteri. = En Tesla model X med øget rækkevidde.

En trailer. +En lader.+ Et batteri.+ En inverter. =Lade batteriet på arbejde, og bruge strømmen hjemme i huset.

Mulighederne er mange.

Lennart
Lennart Jan 18 '15
Holbech: Ja hvad skal sådan noget koste? Jeg ved at de bliver solgt over i USA for mellem 15.000 og 20.000 $. Det er jo også det dyreste på hele bilen. Jeg forhørte mig engang hos tesla hvad en moter og batteri ville koste til en tesla roadster, og fik afvide at det ville koste 450.000+ kr. Hvis du er interesseret, så kom endelig med en Pris.
Maho
Maho Jan 18 '15
Lennart (eller andre). Jeg kom til at ramme en kantsten med højre bagfælg for et par uger siden.... Det piner mig....... Har du eller andre en standard fælg, gerne uden dæk, til salg hører jeg gerne herom :-) /Martin
MDamm
MDamm Jan 18 '15
Skal den ikke bare til fælgsmeden og rettes op? Det plejer ikke at koste en bondegård, medmindre den er skæv selvfølgelig...
Maho
Maho Jan 18 '15
Den er ikke skæv, den snittede kun, men fik lidt ridser / hakker på 10 cm. Men kan en fælgmand rette det uden det kan ses bagefter? Blever kanten ikke poleret og adskiller sig fra de 3 andre?
Maho
Maho Jan 18 '15
Tak for tip :-)
Maho
Maho Jan 18 '15
Tak for tip :-)
DeaconWP
DeaconWP Jan 18 '15

Jeg er måske underlig, men jeg har en ide om, at når jeg får et stenslag i forruden, så er det da ærgeligt. Så må der være et stenslag. Får jeg en Bilkabule i døren, så er det da ærgeligt. Får jeg en skramme på fælgen, så er det ærgeligt. Og hvis jeg så betaler penge for at få den kosmetiske ærgese væk, så vil det bare være mere ærgeligt, når der kommer den samme ridse, slag skramme ved siden af, og man så skal brige de samme penge en gang til. Sådan plejer det at være med det held, der tilhører en bilist. Dørene i min Berlingo skulle have været malet 6 gange, grundet forældre og deres alt for tidligt selvstændige " I kan godt selv kravle ind" børn. Så spar ærgelserne, og Jeres penge. Der skal nok komme en ridse mere.

Maho
Maho Jan 18 '15
Ja ja, men den første gør sgu ekstra ondt :-)
KS
KS Jan 18 '15

@Maho: Fælgsmeden i Ringsted laver et godt stykke arbejde - og til en go' pris. Har mine 22" sommerfælge dernede for at få dem afbalanceret (med sensorer monteret for at kompencere for vægt), og får dem pulverlakeret hos p. schmidt i Ringsted bagefter. Var ikke helt tilfreds med malingen fra producentens side.

Sider: 1 2 »