Loading...
dk

Kommende prisstigning i DK? | Tesla Forum

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Jan 16 '15

Mon vi snart ser en generel prisstigning i DK? Dollarkursen stiger fortsat og er nu ca. 20% højere end den var sidste forår...

nicom
nicom Jan 16 '15
Ja, jeg har tænkt det samme. Dollaren er 1 kr dyrere end for et år siden.
nicom
nicom Jan 16 '15
Står man og overvejer et Tesla køb er det bare om at få fingeren ud..
Hookmaker
Hookmaker Jan 16 '15

Siden oktober er den steget 9% - prisstigningen kommer snart! P85D går fra 798--->870 K DKK!

Claus8930
Claus8930 Jan 17 '15

@Hookmaker.

Er det noget du har fra en sikker kilde?

Niels
Niels Jan 17 '15

Den er allerede ca 10% dyrere i dag end da jeg købte for 1 år siden (100.000 kr). hvis dollar er ændret med 20% er der muligvis basis for en lille stigning igen. det er dog ikke mange mdr siden priser blev justeret i det meste af EU. Jeg tror ikke den er lige rundt om hjørnet.

Der vil sikkert komme en justering hver år og hvis Tesla er kloge lægger de den samtidig med at de introducere nye features - dvs. om ca. 1 år lige før jul.

På den måde vil kunder med ordre på vej ikke føle sig ærgelig/snydt over at modtage den "gamle" model - da den nye jo vil koste mere. Nye kunder vil også gerne betale lidt mere for den "nye". og rabatten på "gamle demo" biler vil syntes højere i forhold til en dyr ny.

Hookmaker
Hookmaker Jan 17 '15

@Claus, Der er ingen sikre kilder hos Tesla....;-)

Nej det er rent gæt baseret på deres tidligere politik, det ser ud som om de tager kurssvingninger i betragtning ca. kvartalsvis, og derfor er det tid nu. En stigning i USD kursen er jo et direkte tab for dem (de har selvfølgelig hedget, men alligevel). Da kursen er steget meget i 4. Kvt. - tipper jeg at der kommer en stigning.

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Jan 17 '15
MicTheCat
MicTheCat Jan 17 '15
hvis jeg konfigurerer min bil i dag er den ca 3000 kr billigere end da jeg bestilte april 2014!
Lau
Lau Jan 26 '15

Jeg byder på øl til tråden her! I var med til at skubbe min bestilling igennem i sidste weekend lige inden jeg tog på skiferie. Beslutningen har taget ca. 3 år, så at læse på vej hjem fra skituren at priserne var steget var jo ganske fantastisk! Tak tak tak. Vi ses ved Super Chargerne om et par måneder!

Kiefer
Kiefer Jan 26 '15

Lau: Fantastisk, så har skituren jo været gratis :-)

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Jan 26 '15

EJJ hvor er jeg glad for at jeg svarer ind på det hele, der kan man bare se, på et eller andet tidspunkt falder der sgu øl ned!.....;-)

Kiefer
Kiefer Jan 26 '15

Hookmaker: Du er en inspirationskilde for os alle, altså det med at svare ind på det hele ;-)

Hvis ingen andre gør, så skal jeg nok give en pils næste gang vi ses!

/Martin

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Jan 26 '15

Ingen årsag Lau :-) En lignende tråd fra november måned var med til at hjælpe mig med beslutningen om køb af Tesla. Tillykke med beslutningen! Jeg foretrækker en Classic :-)

Lau
Lau Jan 26 '15

Kiefer: Nemlig!

Hookermaker: Skål!

Gustavsfar1: Jeg sørger for at have et par Classic med rundt. Har I forslag til en god køleboks der passer i skøjten?

Flemming
Flemming Jan 26 '15
@lau, jeg kan anbefale en lille kompressor køleboks fra Harald Nyborg. Navnet er Brandford og
Den passer perfekt til det midterste bagsæde og fastholdes med sikkerhedsselen.
Strømforbruget er så lav at det ingen indflydelse har på rækkevidden.
Pris så vidt jeg husker kr. Ca 2.200
supergaard
supergaard Jan 27 '15
Jaer, Harald Skrald kompressoren er faktisk rigtig fin, med lavt strømforbrug, næsten lydløs og rigtig evne til at køle, ja faktisk fryse til -18, selv på en varm sommerdag. Den er lidt for høj til at fungere som midterkonsol bagi og sædets hældning gør at kompressoren ikke rigtig fungerer - den skal stå lige. Jeg har ført et 12V forlængerkabel under fodmåtten bag og under bagsæderne og køleren står fast bagi bilen hele sommeren og tænder med bilen. Kan virkelig anbefales, selvom den ik lige rummer de 40-50 liter man kender fra alm. larmende og ineffektive termoelektriske køletasker.
At have kolde drikke med bagi, hjælper en med at spare sig selv for turen på McDonalds i Middelfart, mens man venter :)
Forummets indlæg er redigeret af supergaard Jan 27 '15
Lau
Lau Jan 27 '15

Gode fif, tak. Så er der sikret kolde øl ved de danske SuC'ere.

Kiefer
Kiefer Jan 27 '15

supergaard: Ellers er det bare at slæbe PC med ind på hotellet og bruge deres gratis WiFi i baren ;-)

/Martin

Flemming
Flemming Jan 27 '15
@supergaard, min kompresserkøleboks virken fint på bagsædet, og så har det den fordel at man
Kan få noget koldt at drikke uden at behøver at standse
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Mar 11 '15

Mon vi snart ser endnu en prisstigning i DK? Dollaren er steget yderligere ca. 10 % på blot 2 måneder...

Sider: 1 2 3 »