Mon vi snart ser en generel prisstigning i DK? Dollarkursen stiger fortsat og er nu ca. 20% højere end den var sidste forår...
Mon vi snart ser en generel prisstigning i DK? Dollarkursen stiger fortsat og er nu ca. 20% højere end den var sidste forår...
Siden oktober er den steget 9% - prisstigningen kommer snart! P85D går fra 798--->870 K DKK!
Den er allerede ca 10% dyrere i dag end da jeg købte for 1 år siden (100.000 kr). hvis dollar er ændret med 20% er der muligvis basis for en lille stigning igen. det er dog ikke mange mdr siden priser blev justeret i det meste af EU. Jeg tror ikke den er lige rundt om hjørnet.
Der vil sikkert komme en justering hver år og hvis Tesla er kloge lægger de den samtidig med at de introducere nye features - dvs. om ca. 1 år lige før jul.
På den måde vil kunder med ordre på vej ikke føle sig ærgelig/snydt over at modtage den "gamle" model - da den nye jo vil koste mere. Nye kunder vil også gerne betale lidt mere for den "nye". og rabatten på "gamle demo" biler vil syntes højere i forhold til en dyr ny.
@Claus, Der er ingen sikre kilder hos Tesla....;-)
Nej det er rent gæt baseret på deres tidligere politik, det ser ud som om de tager kurssvingninger i betragtning ca. kvartalsvis, og derfor er det tid nu. En stigning i USD kursen er jo et direkte tab for dem (de har selvfølgelig hedget, men alligevel). Da kursen er steget meget i 4. Kvt. - tipper jeg at der kommer en stigning.
Jeg byder på øl til tråden her! I var med til at skubbe min bestilling igennem i sidste weekend lige inden jeg tog på skiferie. Beslutningen har taget ca. 3 år, så at læse på vej hjem fra skituren at priserne var steget var jo ganske fantastisk! Tak tak tak. Vi ses ved Super Chargerne om et par måneder!
EJJ hvor er jeg glad for at jeg svarer ind på det hele, der kan man bare se, på et eller andet tidspunkt falder der sgu øl ned!.....;-)
Hookmaker: Du er en inspirationskilde for os alle, altså det med at svare ind på det hele ;-)
Hvis ingen andre gør, så skal jeg nok give en pils næste gang vi ses!
/Martin
Ingen årsag Lau :-) En lignende tråd fra november måned var med til at hjælpe mig med beslutningen om køb af Tesla. Tillykke med beslutningen! Jeg foretrækker en Classic :-)
Kiefer: Nemlig!
Hookermaker: Skål!
Gustavsfar1: Jeg sørger for at have et par Classic med rundt. Har I forslag til en god køleboks der passer i skøjten?
supergaard: Ellers er det bare at slæbe PC med ind på hotellet og bruge deres gratis WiFi i baren ;-)
/Martin
Mon vi snart ser endnu en prisstigning i DK? Dollaren er steget yderligere ca. 10 % på blot 2 måneder...