Loading...
dk

Hvordan udvikler Musk koncernen Autopiloten? | Tesla Forum

KS
KS Jan 18 '15

Faldt lige over en video, måske Tesla drager erfaringer fra SpaceX i forbindelse med udvikling af AutoPilot funktionerne - eller omvendt

https://mtc.cdn.vine.co/r/videos/7871A0ADC41167912796068233216_3d8495cb6fe.1.5.2608855566538567322.mp4?versionId=izhBdYPcHAJ3RhZJlBMG14kkGtFfvkpE

Forummets indlæg er redigeret af KS Jan 18 '15
Hookmaker
Hookmaker Jan 18 '15
Tja, her har de også styr på det. Gad vide hvordan deres internet kommer til at fungere på mars?
Bjarni
Bjarni Jan 19 '15

Med en pingtid på 40 minutter så bliver det et ganske interessant eksperiment. Det mest realistiske er nok at sætte kæmpe proxyservere op i kredsløb om Mars. Men forvent ikke lige at kunne lave et Skype-opkald. Jeg tror nok at det mest skal ses som et PR-stunt indtil videre.

 

 

Kiefer
Kiefer Jan 19 '15

Jeg er overbvist om at den nye hardware og software til autoparkeringen, er den samme som de bruger til at få en raket til at parkere på en platform ude i havet, det er jo trods alt gået meget godt indtil videre ;-)

/Martin

KS
KS Jan 19 '15

@Martin: Tør du bruge autopark endnu?

Kiefer
Kiefer Jan 19 '15

Kærver man har hardwaren, hvilket jeg forventer at have til efterår/vinter i år, så tror jeg da nok det skal fungere, nu tester man jo snart løst på en lang række Model S'er...

/Martin

kurgan
kurgan Jan 20 '15

læste lige at bla. google investerer i spacex ialt vil en række investorer proppe over 10mia usd i foretagenet.

jeg tænker umiddelbart at google er ude efter deltagelse i de der 4000 micro stattelites der skal give globalt internet access..

Niels
Niels Jan 20 '15

Autopilot hw sensor er udviklet af MobileEye - et israelsk selskab som levere til mange bil producenter (Audi, Volvo, Mercedes m.m.) Tesla får rene "signaler" fra denne hardware og skal blot styre bilen ud fra disse signaler - så Tesla laver mig bekendt selv styringen af bilen som får den til f.eks. at stoppe , mens MobileEye levere færdig processerede signaler som giver signalerne til tesla software om f.eks. at stoppe bilen, vibrere ret m.m.

Lidt gammel efter hånden men se evt. her

https://www.youtube.com/watch?v=HXpiyLUEOOY

Den viste enhed er til eftermontering i en hvilken som helst bil, de signaler som den afgiver leveres blot til bilen (i tilfælde med Tesla autopilot HW) istedet som så handler ud fra det. - man kan for ca. 10.000 kr få efter montere mobileeye i en Tesla og få en del af funktionerne til at virke i en Model S uden autopilot hardware. f.eks. "collision awoidance", lane warning (lyd),automatisk langt/kort lys m.m. 

Hvis man savner disse feature i sin "gamle" Model S er der således en mulighed.