Loading...
dk

Gratis opladning Ikea Aarhus | Tesla Forum

Leth
Leth Jan 19 '15

Jeg talte om det tidligere på ugen, og kan bekræfte at Ikea Aarhus har 3 stk. ladere med dedikerede parkeringspladser til elbiler.

Jeg testede alle 3 bokse, og konfigurationerne var:

2 stk. 3x16A (11kW) og 1 stk. 3x10A - Alle er Type 2 sockets, så husk at medbringe dit Type 2 kabel :)

Lennart
Lennart Jan 20 '15

Skulle man bruge et kort, eller er det bare gratis?

Leth
Leth Jan 20 '15
Bare gratis. I med kabel, oplad.
SQLCPH
SQLCPH Jan 20 '15

Fed service - gælder det så også i Taastrup? Ved én noget om det?

Leth
Leth Jan 20 '15

Det står på "om butikken" for Aarhus på deres hjemmeside. Jeg tror ikke det er kommet til de andre butikker endnu. Den nye store butik i Aarhus er bygget med henblik på at blive energiuafhængige inden 2020 ( kilde ) Hele taget er plastret til med solceller :)

Sithfury
Sithfury Jan 20 '15

Fedt. Jeg så godt laderne der jeg var derude i sidste el forrige uge, men der var de godt nok barrikaderet bag en masse IKEA trailere.. Tror de havde parkeret trailerne i ly pga stormen..

krogsgaard
krogsgaard Jan 20 '15

Må man håbe der er parkering forbudt for biler der ikke lader, ellers er det lige så ubrugeligt som de standere vi har i Helsingør. Placeret midt i byen uden begrænsning for andre biler.

Leth
Leth Jan 20 '15

Nu fik jeg jo desværre ikke snippet et billede, men man er ikke i tvivl om at det er pladser til elbiler. Der er stor skrift som pryder hele væggen. Der står dog IKKE at andre ikke må parkere der.

krogsgaard
krogsgaard Jan 20 '15

netop.. og stort set ingen respekterer det desværre.

krabbe
krabbe Jan 20 '15

Ikea ved malmö (Svågertorp) har også gratis ladning. har ofte været der i vores Diesel biler, (Teslaen kommer til April)  og har aldrig set ikke El parkere på pladserne, måske Svenskerne bare er bedre opdraget en danskerne ?

I min forberedelse til Tesla tid, har jeg haft ringet til Ikea dk og spørge om der som i Sverige var gratis EL. det mente medarbejderen ikke, men der var en Clever stander ved Tåstrup (nok med betaling)

supergaard
supergaard Jan 20 '15
Det gir desværre nul mening for en Tesla at lade på Ikea@Svågertorp... Rigtig mange svenske ladepladser, inkl. Ikeas, er bare en 10/16A (husker ik præcis hvad, men kunneen fase) lader på en Type 2, så man får ik meget juice gennem sit medbragte kabel...
Forummets indlæg er redigeret af supergaard Jan 20 '15
DeaconWP
DeaconWP Jan 20 '15

Nå nå nå. Jeg vil da mene, at lidt gratis strøm er gratis strøm. Selvom det er lidt, kan det da have værdi.

2300 til 3680 Watt. Handler du i to timer, giver det da 11 til 18 sommerkilometers kørsel.

supergaard
supergaard Jan 20 '15
Tror hellere jeg ville liste til Superchargeren tæt på så, enten i DK eller Kastrup ;)
KA
KA Aug 1 '15
Var i IKEA Aarhus for et par dage siden. Handlede, spiste og kom så efter godt et par timer tilbage i bilen der nu havde 140 km mere i "tanken". En glædelig overraskelse og super service
Kristian70k
Kristian70k Aug 1 '15

jeps, det er sku lækkert, der er nu 3 stk 32 amp.. så på to timer får man med dobbelt lader, 220 km.. så jeg er sku lidt nemmer at lokke med derud :)

Gronhund
Gronhund Feb 19 '16
Jeg var i IKEA Aarhus igår.
Jeg ville oplade min elbil i et af deres 3 elbil udtag. Der holdte en Tesla Roadster som var tilkoblet det miderste udtag. Det så ud til at virke (lampen lyste). Jeg forsøgte at koble mig på den anden kraftige lader, men kunne se, at der slet ikke var spænding på denne. Herefter prøvede jeg at slutte mig til den lille lader, og der kom også lidt gang i den. Men efter at have ladet 2 km på batteriet, koblede ladestationen fra, og blinkede rød. Jeg forsøgte gentagende gange, med samme resultat.
Jeg kunne også se, at jeg ikke var den eneste elbil der kørte forgæves.
Jeg henvendte mig i kundeservice, hvor jeg fik at vide at det var de glade for at jeg sagde, og det ville de få nogen til at se på.
Godt de har muligheden, men knapt så godt, hvis det ikke virker ;-)
Forummets indlæg er redigeret af Gronhund Feb 19 '16
Vinse
Vinse Feb 19 '16
Samme for 3 uger siden ;(
Kiefer
Kiefer Feb 19 '16
Eller for 4 uger siden for den sags skyld. Hvis man kigger op på væggen mod loftet kan man se kassen med de tre automatsikringer til laderne, der er automatsikringen slået fra for den ene af dem. Om det er noget den gør kontinuerligt ved jeg ikke, men hvis de ikke har haft en ude med en stige og slå den til, er det måske stadig årsagen til den ikke virker...

/Martin

DavidS90D
DavidS90D Feb 19 '16
Det er IKEAs politik i Århus der gør dem interesseret i at tilbyde opladningen.

Der skal også monteres solceller på taget, hvis ikke allerede.

Sund fornuft og god reklame. Selvom det måske er småpenge man kan spare kontra det man køber, så giver det en god fornemmelse. Og så kommer man igen og handler.

Jeg har netop været en lille tur i Sverige. Her var der også gratis opladning flere steder.

Det er med til at gøre det lidt sjovere og nemmere med elbil.

Karlskrona FastCharger virker også fint - og ingen kø :-)

Så kan folk med fossilbil stå og få ondt i r..ven. "Hvorfor skal du tanke gratis" ?

"Jamen så køb dog selv en elbil !" Der er da mange til salg iøvrigt.

Derfor er det lidt ærgeligt at se nogle kommuner ligefrem fjerner stik der allerede var opsat til formålet. 

SuneH
SuneH Feb 19 '16

Det er nemt og et godt signal at sende som virksomhed, at opladning af elbiler er gratis. Især dengang der ikke VAR nogen elbiler af betydning, var det et grønt og gratis signal at sende.

Nu, hvor der rent faktisk er flere elbiler på vejene, bliver mange af disse muligheder fjernet. Nu koster det nemlig pludselig penge at sende dette grønne signal. Og så er det jo knapt så sjovt.

Her på forum har man indenfor den seneste uge kunnet læse, at den gratis lader ved Frb. Rådhus nu ikke længere er åben. Det samme gælder tilsyneladende IKEA nu.

På min arbejdsplads, har der indtil nu været et 2,3kWh udtag til elbiler til fri afbenyttelse. Det er lukket nu. Mon det hænger sammen med at vi nu er 4 med TMS samt en Zoe og en Leaf.

Sider: 1 2 »