Loading...
dk

Gratis opladning Ikea Aarhus | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Feb 19 '16
SuneH: Jeg tror den med Ikea nu mest er på grund af en fejl et eller andet sted, jeg tror ikke aktivt de har været ude og slukke den ene sikring, i hvert fald når vi snakker Århus.

Når vi snakker virksomheder, kan jeg sige at på min arbejdsplads (ATEA) er man gået lidt den anden vej, her har man opstillet en eller flere ladestandere med hver 2 stk. Type 2 og 2 stk. almindelig strømudtag, der er så lavet en APP hvor man kan købe strøm til et symbolsk beløb.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Feb 19 '16
Lund
Lund Feb 19 '16
Har dd. fejlmeldt lader 1 og 3 ved Ikea Aarhus, de har ikke virket de to gange jeg har været der den sidste mdr.

Vil I gøre det samme så vi får det fikset?

Gronhund
Gronhund Feb 19 '16
Jeg har også gjort det. Både ved personligt at sige det i kundeservice, og ved at sende dem en e-mail.
PRoFot
PRoFot Feb 28 '16
Jeg var i Ikea i går. Ingen af de 3 ladestandere virkede. Informationen sagde at der var tilkaldt eftersyn. Der forlød ikke noget om hvornår det virker igen.
Luxenburger
Luxenburger Mar 1 '16
I dag den 1. Marts var jeg i IKEA Århus og kunne lade fra det ene udtag der var strøm på. Jeg kunne se at automatsikringerne i boksen ved loftet var tapet fast for dette stik.. Vel svarende til at proppe stanniol i sikringsboksen i gamle dage..
Har ligeledes gjort dem opmærksom på det.
Bentzilmer
Bentzilmer Apr 9 '16
Jeg har i dag prøvet 2 af laderne, men de slår fra efter kort tid. Den midterste var optaget af en fluence. Jeg har fejlmeldt dem i informationen.
Gronhund
Gronhund Apr 10 '16
Vi var der i Lørdags, og ladede med 10A (3 faser) fra den midterste.
Da vi kom var alle tre fri, og alle tre lyste. Da vi kørte var der klistret en seddel på den ene om, at den ikke virkede (og den lyste ikke).
Jeg har talt med dem tidligere, og de er opmærksom på at der er problemer. De har også haft nogen ude og se på det, men åbenbart er problemerne ikke løst :-(
Jb
Jb Apr 21 '16
Jeg har lige været forbi IKEA Århus her til formiddag og den virker igen. Den lader med ca. 84 km/t, da jeg var der idag.
SuneH
SuneH Apr 21 '16
84 km/t... det forstår jeg ikke. Med en enkeltlader lader man maksimalt med 11 kW, hvilket svarer til 50-55 km/t så vidt jeg ved. For at komme højere op, skal man enten have dobbeltlader, så kan man lade med op til 22 kW, hvilket så burde være omkring 100-110 km/t, eller lade via DC, altså SuperCharger, Chademo o.lign.
Har du dobbeltlader? Og hvordan passer det med 84 km/t? Er det fordi du bruger rated i stedet for typical? Hvilken effekt ladede du med? Det ville gøre det mere enkelt at forstå.
Kiefer
Kiefer Apr 22 '16
Sune, ved typical lader du ca. 40-45km/t. Men enig, der er langt mere informativt at angive ladehastigheden i KW.

/Martin

SuneH
SuneH Apr 22 '16
Kiefer, hjemme i min carport ligger jeg på 51 km/t på min røde CEE 16A 3 faser. Jeg har 40 meter 2,5 kvadrat fra tavlen til carporten, hvilket giver et spændingsfald. Derfor skriver jeg 50-55 km/t, da folk med kortere ledning burde kunne lade lidt hurtigere end mig.
DeaconWP
DeaconWP Apr 22 '16
Med simpel hovedregning er der 20 ampere til rådighed i laderen.
runeh
runeh Apr 22 '16
Men bilens lader kan jo ikke klare mere end 11 kW, ikke sandt?
P85DK
P85DK Apr 22 '16
Det kræver at du har dobbeltlader, så har du 11 kW pr. lader
Sider: « 1 2