Loading...
dk

Garage | Tesla Forum

Raymond
Raymond Oct 3 '15

Kiefer: "Selvfølgelig er der lagt gulvvarme i hele garagen og den er beregnet til at skulle være 15 grader året rundt, det burde kunne holde batteriet nogenlunde varmt til de kolde dage." - Den bedste opbevaring af et Teslabatteri, der ikke er i brug, er så koldt som muligt, gerne frost.

The_Stig
The_Stig Oct 4 '15

@Kiefer, hvad er formålet med at installere Phoenix controller? Er der ikke bare en fordyrende enhed frem for at sætte et standard 3x400V udtag op der hvor dit standard ladekabel kan nå til?

Kiefer
Kiefer Oct 4 '15

Mit standard Tesla ladekabel ligger bag i bilen, og bliver KUN taget ud og brugt uden for garagen. Netop for at sikre jeg ikke en dag kommer til at stå og mangle det, fordi jeg ikke lige havde fået lagt det tilbage i bilen da jeg kørte hjemmefra.

Derfor er der installeret to ladecontrollere ved hver garageport så man kan lade to elbiler på samme tid i garagen.

Og så emget dyrere er det jo ikke at sætte op i forhold til et 400V udtag. De koster vel omkring de 2K for hver controller, derefter kommer der så to type2 stik, lidt ladekabel og lidt småtterier for at få løsningen til at se lidt lækker ud. Så den samlede pris pr. stk. kommer ikke meget over de 4500,-

Prisen for at få lavet el-installationen er den samme, dog sparer jeg 400V udtaget da jeg "bare" har fået det lavet som fast installation.

Samtidig er der også trukket LAN kabel til begge controllere, så jeg kan overvåge opladningen direkte fra boksen.

/Martin

Klaus_
Klaus_ Oct 4 '15

Ligesom Kiefer har jeg også standard ladekablet liggende i bilen så jeg aldrig kommer til at mangle det. Har i stedet købt et Tesla ladekabel mere, som er tilsluttet rød CEE stik i garagen og der bliver det hængende til daglig brug. Kan ikke huske hvad det ekstra kabel kostede men jeg mener det var i 4-5.000 kr klassen.

Sider: « 1 2