Loading...
dk

Trailer på Model S | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Feb 10 '15

Hej

Sidder lige inden sengetid og kigger lidt TMC og faldt over denne tråd:
http://www.teslamotorsclub.com/...87277&viewfull=1

Mon det på nogen måde ville være muligt at få typegodkendt bilen til dette:

Kunne da være praktisk :-)

/Martin

FrederikC
FrederikC Feb 10 '15

Typisk Jydeting....

Genild
Genild Feb 10 '15

Næh Frederik jeg tror ikke at det er en typisk jydeting. Jyder er væsentlig mere rationelle.

Traileren som Martin viser på billedet er jo den model som fatter normalt transporterer ældre svin til den, skal vi sige, uofficielle lokale slagter.

Men med den utroligt gode plads der er i en Tesla er det jo ikke noget problem, der kan jo snildt stå to søer omme bag. Man skal nok bare lige sætte en plade op bag sædet, så de ikke står og gumler på ens højre øre på turen.

Med 1,7 kubikmeter lastrum er der også mere end plads nok til at skovle haveaffald ind "en masse", og lader man være med at skrue Frunken fast efter man har lydisoleret den , er den som skabt til transport af græs.

Så en rigtig jyde vil nok ikke optræde så økonomisk uansvarlig og vælte penge unødigt ud ad pudebetrækket til noget så irrationelt, som en lille trailer bag efter bilen med de lastmuligheder.

Eneste problem er faktisk hvis turen til lokalslagteren også skal fungere som familieudflugt, men i den forbindelse må svinet sgu finde sig i at dele pladsen den ene vej med ungerne (og hunden). Den slipper jo for hjemturen.

/Lars - exiljyde på Fyn :-)

FrederikC
FrederikC Feb 10 '15

LOL ;o)

JF
JF Feb 11 '15
Jeg har jo som bekendt sat krog på min TMS, til montering af cykelstativ. Konstruktivt er jeg sikker på at den uden problemer ville kunne trække en trailer. Problemet ligger i at Tesla ikke har fået (eller måske ønsker at få) bilen type-godkendt til trækkrog.
DeaconWP
DeaconWP Feb 11 '15

En godkendelse til træk af trailer kræver, at den har tilstrækkeligt godt fat i den bærende konstruktion/struktur.

Man (Tesla) kan lave en typegodkendelse, som koster en masse penge, og man (ejeren) kan lave styk godkendelse, med det træk, man vælger at sætte på. Koster ikke så mange penge.

Begge tilfælde kræver dokumentation for, at de materialer der bruges er godkendte til X kg (træk fabrikanten). Og kræver dokumentation for, at det har fat i bærende/tilstrækkelig struktur. (skulle kunne fåes hos Tesla, med temmelig meget benarbejde og gode kontakter). Derudover skal der kunne redegøres for, hvor meget en sådan konstruktion kan trække, med denne type bil. Og her kommer fabrikanten (Tesla) igen ind i billedet. Største tilladte totalvægt, både med og uden påløbs-bremse.

Kan disse data skaffes, kan man lave sin styk godkendelse.

MadsPihl
MadsPihl Feb 11 '15

Hvis nogen går i krig med at indsamle dokumentation, er jeg meget interesseret i at være med i loopet. 

Min skønne Land Rover bliver skiftet ud med en S85, der ankommer i maj måned, og jeg kommer til at savne anhængertrækket, når der skal køres på genbrugspladsen.

Er der mon noget der har mod på det, og ved hvem der skal kontaktes hos Tesla DK?

DeaconWP
DeaconWP Feb 20 '15

Så er det afklaret. :-( Arbejdsgruppen konkluderer:

Alle optioner er gennemgået, og alle vinkler er forsøgt.

De danske myndigheder har et ufravigeligt krav om fabrikkens medvirken. Og nu er det afklaret, at der ikke kan skaffes dokumentation fra Tesla Motors, som kan opfylde myndighedernes krav, for at kunne montere et træk til en trailer på en Model S.

Så kun et cykel holder træk til en Model S. En rigtig trailerkrog, kan kun komme på en Model X.

Belager.

JF
JF Feb 20 '15

Alternativt kan du jo bare flytte til USA og købe en TMS der. Reglerne i US virker noget mere fleksible :-)

DeaconWP
DeaconWP Feb 20 '15

Øøh, jeg har ikke arbejdet med emnet for egen skyld. Det var for de brugere, der har ytret ønske om muligheden. 

Kiefer
Kiefer Mar 11 '15

Ser ud til at Tesla selv tester nu med montering af træk på en Model S.

Dette billede er dukket op, hvor man kan se på nummerpladen at det er en californisk manufactor plade, altså en Tesla ejet bil:

http://imgur.com/e15WCWV

Så det kommer måske til at passe med opgraderinger hver 6. måned, og næste gang vil være træk på bilen :-)

/Martin

TSLA
TSLA Mar 11 '15

Det er meget interessant og positivt hvis Tesla selv begynder at arbejde på en løsning. Jeg kan dog ikke se nummer pladen tydeligt, men håber du har ret. Så håber jeg bare, at det bliver som et kit der også kan eftermonteres, så de gamle Model S ejere også kan få glæde af det - ligesom med foldespeglene.

Kiefer
Kiefer Mar 11 '15

TSLA: Det bliver vel ligesom med 4wd og andre sjove funktioner, det kan heller ikke eftermonteres men man skal købe en ny bil, det er jo derfor de har hentet folk fra Apple, de laver "køb og smid væk" produkter :-)

/Martin

ErikBH
ErikBH Dec 26 '15

der var lige en amerikaner der har været ude og køre med hans jetski på traileren - men han er ikke en "approval seeking type of guy" :-) - men ellers sjove billeder (nok størst interesse for jyder hvis man skal følge FrederikC ;-) ) https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153481626763220&set=pcb.433198450207351&type=3&theater

vh, Erik

TeslaFreak
TeslaFreak Dec 27 '15

@Erik Linket ser ikke ud til at virke

Jeg håber stadig det bliver tilladt at få krog på, så jeg kan bruge min trailer igen.

Forummets indlæg er redigeret af TeslaFreak Dec 27 '15