Hej.
Med hjælp fra Harald Nyborg og lidt gør det selv færdigheder, kan du lave det selv for under 100,-
Men ellers kan det fåes hos elvvs.dk for 229,-:
http:///...orlaengerled-449321/
/Martin
Hej Jørgen. Jeg har kigget på en lang række hjemmesider for at finde ladestandere til dig i Galten og Frederikshavn. I Galten er der kun 220 V blandt dem der er på hjemmesiden, så det tager meget lang tid at lade din bil op. I Frederikshavn kan der lades ved Shell, hvor Clever har sat ladestandere op.
Er det for øvrigt Galten ved Skovby vest for Århus, eller er det Nr.Galten nord for Århus (ved Hadsten). Hvis det er det sidste har vi familie i byen, og bor også selv i nærheden og lægger gerne 16A 400V stik til.
vh
Kaj
Hej Kaj!
Tak for tilbagemelding! Min svoger bor i Hirsevænget i Galten ved Skovby. Jeg har selv boed 9 år i Århus (flyttet hjem til Norge i 2003) og er godt kendt i byen (arbejdet som taxaafløser medens jeg læste i Århus :-). Et kraftstik adapter må jeg se at få laget!! Ellers plejer vi at overnatte på hotell i Århus, så jeg får begynde at ringe rundt for at høre om nogen har et stik jeg kan reservere. Jeg regner med at det bliver hotel til baredåben i Galten til februar. Jeg overnattet på Scandic Banegården i oktober, og de sagde pr mail at de ALDRIG ville tilbyde ladestik til gæsterne, altså ingen Scandic hoteller havde sådanne planer.... Det skal hun nok få æde i sig igjen :-)
Det er ikke voldsomt "gode" lademuligheder i Århus. Jeg har selv kigget på clever og nrgi osv. Jeg har reserveret Chademo-adapter når den kommer, og da ser det godt ud at handle på Føtex/Bilka rundt omkring. Jeg fortryder at jeg ikke valgte dobbeltlader da det er rigtig mange type2 22 kWt standere under opføring i Norge. MEN jeg skal ikke klage. Vi har jo fået op Tesla superchargere på 6 lokationer sør for Trondheim, og jeg ser frem til at Danmark får de første!
På den norske telsaforumet var det en "norsker" der lagde ud en historie om da han ankom Århus med sin Tesla. Efter meget frem og tilbage fant han en CEE stik i garagen under Raddisson. Han fant også en 400v stik i Magasin p-hus, men der blev han "jaget" af Falck-manden :-)))
Poenget er jo ikke at "nasse" strøm, men at have det tilgængeligt! Jeg får satse på kraftstik eller et hotel der har et stort stik til skraldecontaineren i baggården.
hilsen
Jørgen
PS: 11 kWt type2 (Slimbox) tilgængelig i min garage (tæt på Oslo Lufthavn)
mob: +4798216283
Hej Jørgen. Tak for din historie. Håber du finder lademuligheder og ha´ en rigtig god tur til DK i februar.
Hej.
Du kunne evt. høre Scandic i Århus Vest, det er der Tesla DK har haft arrangeret prøveture, de har et kraftstik ved indgangen som TeslaDK har haft benyttet sig af. Kunne måske være de kunne overtales til at man mod betaling måtte bruge det?
Ellers har alle Føtex og Bilka i Århus Clever standere stående, så vidt jeg er orienteret.
Jeg tror ikke det er nødvendigt med en kraftstikadapter, der er vist ikke mange hustande i dag der udendørs har de gamle kraftstik.
/Martin
Hej Jørgen. Jeg kom også lige i tanke om Scandic i Århus Vest. Jeg har vedhæftet et billede hvor du kan se hovedindgangen og ladestikket. Kontakt evt. Mikkel på TeslaDK msondergaard@teslamotors.dk og spørg hvem de har kontakt med på Scandic. Hotellets område er indhegnet, så din bil står sikkert der.
Da er det ordnet med Scandic Århus Vest! Det var ingen problem å reservere deres 400v stik! De skulle også "kun" have 100,- for lejen ;-)
Nu bliver det fint at komme til Århus uden at skulle høre en masse lort om hvor store problemer det må være med oplading etc... ;-) Det er selføli´ INGEN problemer med oplading ;-)
Jeg har ved flere lejligheder også boet på Hotel Munkebjerg ved Vejle. De stiller også et rødt kraftstik med 3x32 Amp til rådighed mod 100,-
@FrederikC, nix kun et 16A stik og kun en 16A lader medfølger bilen.
Man skal selv medbringe en 32A lader med 32A CEE, medmindre i dette tilfælde hotellet også har en 32A ladestation...
@FrederikC: Jeg har fået min El-mand, som også har installeret mine ladestik i Garagen, til at lave et lille mellemkabel, der omsætter fra 3x32 Amp CEE stikket til en 3x16 Amp Cee, der paser med Universal kablet. De 32 Amp brugte jeg til at lade min Roadster som har et Universal kabel til 32 Amp (1 fase)
Du mener til 1x16a (blåt stik) ik?
Muligheden for 32a dvs dobbeltlader går lidt af ved den løsning.
kan man lade direkte fra 400v/32a (rødt stik) på nogen måde hvis ik stikket på lader er type 2?
Nej Jeg mener ikke blåt CEE Stil. Det er kun 1 fase 16 Amp. Men der findes 2 forskellige størrelser på Røde CEE. Den ene er til 32 Amp og den anden til 16 AMp. Men begge med 3 faser. Den de har på Munkebjerg er den store til 32 Amp. Men den der er få universalkabler der følger med Model S er en lille til 16 Amp. Så det er en konnektor imellem den store og den lille du skal have. På Roadsteren er det den store direkte. Håber det afklarer det
@JGilberg. Jeg lader altid op ved NRGi på Duesager når jeg er i Århus. De har Røde CEE stik lige uenfor deres hovedindgang. 1 med 3x16 Amp og 1 3x32. De har indtil nu været gratis, men har i stigende grad været brugt af egne biler - eller der har holdt ikke-elbiler på pladserne. Men det er jo lidt langt ude og væk fra noget som helst - men man kunne måske godt lave nogle timer mens man tog til byen