Ja - 13 returbilletter med HT burde vel kunne klare udgiften ud til Kirstinehøj.
Rent skatteteknisk er det jo ikke fabrikationen af bilen der er interessant, men den bestykning den har når den er samlet og ikke mindst den måde vi her i landet rent politisk beslutter at beskatte ejerskabet.
Lige de ting vil et besøg på Amager vel bedre kunne belyse end en tur til Palo Alto og synes de at det bliver for hårdt at tage både ud og hjem samme dag, kan de jo snildt booke en stak værelser med morgenmad på Cabinn Metro, det skulle nok også kunne holdes indenfor de 32.700 DKK de har beregnet per snude - men vejret er trods alt nok bedre i Californien end på Amager.
Ja noget skal vores skattekroner jo bruges til. hvis det kan betyde at fritagelsen fortsætter så er de 425.000 nok givet godt ud...
Hvis besøget er hos Tesla i Palo Alto, hvilket det næsten må være med den korte transporttid der er afsat (30 min ifølge programet) er det jo ikke fabrikken men HQ de besøger, ifølge programmet er der sat 2 timer af hos Tesla.
/Martin
/Martin
I Palo Alto ligger der i kælderen også et udviklings center. Jeg besøgte det da de lavede alfa modellen af Model S og også havde Mercedes B klassen stående da de skulle elektricificere den. De havde også en Nissan Leaf, som de skulle 'skille ad'. Jeg synes det giver god mening at de afsætter lidt tid på besøget og får en opsang. Ift. hele turen er det jo ikke kun Tesla og El biler der er på programmet. Jeg synes man skal passe på ikke at blive for smålige ift. sådanne rejser.
TSLA: Det kan du naturligvis have ret i, men jeg er nok lidt miljøskadet hjemmefra på den front, hvor jeg har set indtil flere kommunalbestyrelser rejse afsted til den anden side af jordkloden for at se på forhold de har ligeså i Vejle.
Det er tit ikke kun et spørgsmål om smålighed, men snarere et spørgsmål om rettidig omhu med andres penge. Vi skal alle spytte vor del i fælleskassen, men det er nu heller ikke urimeligt at forvente en stor ydmyghed overfor det forhold, fra dem som har mulighed for at trække penge den anden vej fra samme kasse.
@Genild: Du har naturligvis ret i at der er eksempler på at pengene bruges forkert på rejser. Men her tror jeg rent fktisk at det er værre i kommunerne, hvor det er mit indtryk at der ligger en vis kompensation for det relativt lave vederlag til politikerne.