Loading...
dk

Transport af cykel med Model S | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Feb 2 '14

Hej Michael.

Tesla skal huske at læse op på garantibestemmelserne i EU, garantien bortfalder kun i det tilfælde at de kan påvise at det er krogen der er årsag til fejlen. Det er jo altid en gråzone...

/Martin

JF
JF Feb 2 '14

Jeg har lige postet et Video-link til Elon's Q&A-session fra Oslo i går, i en anden tråd. Der bliver undervejs spurgt lidt ind til garantien ved modifikationer, hvor det virker som om at de lokale servicecentre ikke altid er helt i tråd med Tesla's corporate policy :-) Der var også et par lignende spørgsmål i Amsterdam forleden dag.

Eftersom der hverken skal bores huller eller skæres i bilen, har jeg lidt svært ved at se, hvordan de kan løbe fra garantien?

Jeg er mega-glad for min Thule EuroWay G2, og vil virkelig gerne kunne benytte den, når jeg skifter til TMS.

Kiefer
Kiefer Feb 3 '14

Problemet med en krog er vel, at du skal have bilen indregistreret til at kunne trække så og så meget. Det kunne jeg forestille mig kan være en anelse bøvlet.

Jeg har dog set et par stykker køre rundt med en trailer efter deres Smart, som bestemt heller ikke kan fås med krog fra fabrikken så det er muligt.

Se evt: http://www.trafikstyrelsen.dk/...blingsanordning.aspx

Dog står der i blanket 21.053 fra SKAT at "skal monteres efter bilfabrikantens anvisning". At få Tesla DK til at give disse anvisninger er nok her der bliver bøvlet :-)

/Martin

JF
JF Feb 3 '14

Har netop snakket med FDM (både jura og teknik). Der er ingen problemer, hverken juridiske eller tekniske i at montere "kittet" fra Torklift-Center til anvendelse af et cykelstativ. Det hedder en synsfrisammenkobling og kræver ikke hverken registrering hos Motor eller syn af bilen. Krogen må dog ikke kunne anvendes til en Trailer. For at være helt sikker på at "krogen" ikke anvendes til en trailer, kan man evt. få lagt en svejsesøm henover kuglen, sådan at det kun er et cykelstativ som passer.

Der er dog 2 tilbageværende problemstillinger:

1. Der skal være lys på cykelstativet, da det dækker for bilens lygter. Torklift-kittet indeholder ingen løsning herpå.

2. Bilens garanti bør nok lige nærlæses, hvis Tesla går helt i baglås omkring dette.

/Jess

Kiefer
Kiefer Feb 3 '14

Men dem der udfører opgaven med at lave det synsfri træk skal da stadig udfylde blanket 21.053 fra SKAT. Og de skriver under strafansvar under på at det er korrekt udført i henhold til bilfabrikantens bestemmelser. Det burde FDM jo også vide.

/Martin

JF
JF Feb 3 '14

Jeg spurgte specifikt til dette. Der skal ikke udfyldes nogen blanket, da det er en synsfrisammenkobling.

/Jess

Kiefer
Kiefer Feb 3 '14

Det er da godt nok underligt når blanket 21.053 netop er beregnet som blanket til synsfri sammenkobling.

/Martin

JF
JF Feb 3 '14

Måske er blanketten kun gældende, hvis der skal trækkes en trailer med koblingen?

FDM's forklaring var at et cykelstativ ikke kan sidestilles med en en sammenkobling. De oplyste som eksempel af flere Taxi'er har påmonteret rør til et specialudviklet cykelstativ, som heller ikke kræver nogen anmeldelse. Det var bl.a. derfor at de foreslog modellen med en svejsesøm på kuglen, sådan at den ikke kan anvendes til en trailer.

/Jess

Kiefer
Kiefer Feb 3 '14

Jeg er helt enig, jeg er også overbevist om at blanketten er ment til biler der skal trække en trailer. Jeg var ikke klar over at man kunne lave en "work around" via et svejsesøm.

Jeg har en Thulebase som vi normalt har sat efter 4x4 bilen, men det kunne da være rart om den kunne sidde der også så ville det give lidt ekstra plads til baggage når vi skal på langtur.

/Martin

sjensen
sjensen Feb 21 '14

Nu har den danske Thule side også Tesla med i 'fit guide' og siger

Thule Rapid System 753
Kit 3130 Fixpoint XT

for glastag.

Hertil kommer f.eks. Thule WingBar 962

Der er et par enkelte billeder på http://www.rackoutfitters.com/new-2012-2013-2014-and-2015-tesla-model-s-4-dr-sedan-roof-rack-fit-kit-kit3130/

Er der nogen som har prøvet Thules løsning?

sjensen
sjensen May 14 '14

Så er Thule tagbøjler indkøbt og afprøvet. Temmelig lang leveringstid, men forhåbentlig er Thule kittet kommet på lager i Danmark nu.

Købt hos daekbutikken.dk

Thule WingBar 962

Thule Rapid System 753

Kit 3003 - 3110 (Tesla kittet hedder "Thule Kit 3130 Fixpoint XT")

Total pris: 1.507 kr (cykelholder ikke med her)

JF
JF May 15 '14

@sjensen det ser godt ud til sådan en "glat" landevejsged.

Jeg får monteret mit anhængertræk til cykelstativ på onsdag, så kan jeg fragte min mudderbunke af en mountainbike rundt, uden at få grus i soltaget :-)

/Jess

kajakaj
kajakaj May 15 '14

Thule tagbøjler til Tesla - lagervare ved THansen - levering på 2 dage. Passer fint til bilen, men har dem kun på når de skal bruges til kajakken.

Dragen
Dragen Apr 21 '15

Hej Michael

Går og venter på min tesla, og glæder mig til at køre rundt i det Danske sommerland - med cyklerne bagpå.

Jeg overvejer at købe den der Thule dims. Hvad er dine erfaringer nu, hvor du har haft den i noget tid? virker det uden at lave ridser? Hvor meget sluger cyklerne af rækkevidden? osv osv?

Dragen
Dragen Apr 21 '15

Og alle jer andre. Hvad har I gjort jer erfaringer med tagboxe og cykler på taget? både for komfort og rækkevidde?

RobertJ
RobertJ Apr 21 '15

Jeg hænger på bestil knappen til et Torklift anhængertræk som JF har installeret. For at kunne montere et Thule Bike rack og Thule easy base til andre transport behov.

Er der evt. flere der kunne være interresseret i at bestille 'samlet' og spare lidt porto?

Der kunne laves et kom-sammen til montagen heraf, måske med input fra JF?

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Apr 21 '15
FrederikC
FrederikC Apr 21 '15

Kelas - husk at der med Torklift ikke er noget strøm med. dvs. du kan ikke montere en lygtebom.

MadsPihl
MadsPihl Apr 21 '15
Kelas - jeg vil også have bestilt et træk fra Torklift, så jeg er med på en fællesbestilling. Er der noget at spare på transport? Og måske mængderabat?
Michael
Michael Apr 21 '15
hej Dragen
ja, jeg har nu over et års erfaring med at spænde Thule holder på bagklappen, og derved køre med to cykler. Og den fungerer upåklageligt. Har ikke studeret forandring i forbrug nærmere.

ingen ridser. har dog også modificeret måden at spænde stativet fast på. De to stropper som går op til overkanten af bagklappen, ved taget, sætter jeg ikke fast på selve bagklappens glaskant, jeg sætter beslag fast inde "i loftet" af bilen. Der er en rund kant der, som passer perfekt til Thules remme med beslag. Derudover bruger jeg ikke de to medfølgende remme med beslag der går ud til venstre og højre side af bagklap. Her tager jeg istedet en lang rem uden beslag, og spænder hele vejen rundt; ind i højre side, under bagklappen, og ud igen i ventre side, tilbage til cykelstativet. de to sidste remme går ned til underkanten af bagklap som normalt.

Håber dette giver mening. se foto 4 fra min post 1 feb 2014, så er det nok nemmere at se for sig.
RobertJ
RobertJ Apr 22 '15

@MadsPihl - Trækket koster ca. $400 og porto vil Bonvu.com (brugt af JF) have $250 for.

Da pakken vejer 32kg vil vi nok ikke få to træk i samme kasse, men for 2 Koli beregner de fragt prisen til at være $350. Det bliver jo lidt billigere.

jeg vil da forsøge mig med mængde rabat, lad os se om der er flere der vil med.

Laver et særkilt emne.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 »
Dette emne er sticky