Loading...
dk

Byggetræf: Tråd for lydisolering | Tesla Forum

KS
KS May 28 '15
Så lukkes der for bestillinger på StP til Byggetræf. Vi kom op på 19,5 pakke ialt, bestiller 20.
EVfan
EVfan May 28 '15

@Ken

Beklager jeg var lidt sløv, men kan det nås vil jeg gerne have en pakke med, ellers hvis der bliver en i overskud.

pft

Jens

NCL
NCL May 28 '15
Ken, kan du lave en opdateret liste over hvem der har bestilt, så vi er sikre på bestillingerne er registreret? :-)
KS
KS May 28 '15

Bestillingerne er:

1 Brejl

1 AxelEmil

4 Kurt

1 KenSeitzberg

1 MOL - Betalt - Kirstinehøj

1 MAHO -

1 DRTESLA

1 IT

1,5 TUSLA - Betalt - Jylland

1 Nicom

1 Kriasian70k - Betalt - Jylland

1 NCL

1 Tesla_guru

1 ICELORD

1 PNC

1 GRASBERG - Betalt - Kirstinehøj

1 Jens7700

Forummets indlæg er redigeret af KS May 28 '15
KS
KS May 28 '15

Jeg bestilte 1 1/2 pakke ekstra, så hvis der kommer efternølere er der stadigvæk mulighed. Ellers ligger jeg dem på lager hos Kurt, så bruger han dem ellers skal de nok blive afsat til anden side..

Der kommer vægt på den lille Tesla på vej over broen.

Den der skal have leveret på Kirstinehøj bedes lige give besked (PM), så vil jeg droppe det af hos Emil når jeg har hentet det i Sverige.

Forummets indlæg er redigeret af KS May 28 '15
Maho
Maho Jun 14 '15

Kære alle.

Først tak for en rigtig hyggelig dag i går, og særlig tak til Ken for at arrangere og skaffe materialer, og til Emil og Henrik for at stille deres nye flotte lokaler til rådighed.

Jeg nåede (med STOR hjælp fra Henriks kyndige hænder i skille/samle fasen) at lydisolere de 4 døre og fronken. Jeg kørte i går efter træffet ca 100 km og på både tør og våd vej, så der var fin mulighed for at vurdere..... Og jeg er meget begejstret for resultatet!! Efter jeg fik sat mine 21" på i april, var jeg faktisk noget ærgelig over den rimelig kraftig øget dækstøj ift. mine 19" vinter, men turen i aftes var en ren nydelse, og jeg er meget positivt overrasket over kabine fornemmelsen nu, virkelig besværet værd!! - Og en anden uventet lækkerhed som fulgte med, er lyden når man smækker dørerne, det er nu en luksusbil værdig og giver Mercedes associationer ligesom dørene også har en dejlig vægt nu, stor kvalitetsfornemmelse..

Der var en anden på træffet i går (har desværre glemt navnet) som fik isoleret bad de 4 skærme i hjulkasserne, håber han vil give sin vurdering på dettes effekt, for der overvejer jeg meget kraftigt næste gang...... Mer vil have mer :-)

MOL
MOL Jun 15 '15

@ Maho, mener bestemt at det var Jordvarmekongen som isolerede alle fire skærme.. Mvh Martin (MOL)

AxelEmil
AxelEmil Jun 15 '15

Hej Alle

Tak for en super hyggelig og effektiv dag i lørdags - især tak til Ken, Emil og Henrik.

Fik klaret isolering af de 4 døre - næste gang bliver det frunken og hjulkasserne.

BoHolden
BoHolden Jun 15 '15

Jeg melder mig I koret af taknemmelige !

Tak for hjælpen Henrik, Kiefer og Ken med start på isolering af bagdør samt Frunk.

Jeg har nu 3 døre som jeg kan hygge mig med ved lejlighed. Kan høre tydelig forskel mellem lyd fra den isolerede dør og de øvrige ikke isolerede - så jeg glæder mig meget til de sidste 3 er klaret.

Næste udfordring bliver trunken.

nicom
nicom Jun 15 '15

Hej alle 

Jeg var der i alt for kort tid men fik hilst og hyggesnakket. Tak for et super arrangement.  Og på gensyn næste gang(mon ikke vi ses igen!)  

Fik en dør lyddæmpet (med Henrik hjælp.. Super :-)))

Autoskadestuen Administrator
Autoskadestuen Jun 15 '15

Hej Alle

Vi er glade for at vi kunne hjælpe til og vi håber at I føler at vi gjorde en forskel! Vi havde det både sjovt og hyggeligt på dagen og det var fedt at se så mange Teslaer på vores værksted! Det varmede vores små Tesla hjerter:-) Vi vil gerne sige et stort tak til Ken for at stable arrangementet på benene og vi håber på at se jer alle igen til næste Tesla Træf!

Vi har strikket lidt tilbud sammen for både lydisolering og kamera installation:

http://www.autoskadestuen.dk/index.php/tilbud-til-teslaejere

Mvh

Emil & Henrik

kr
kr Jun 15 '15

Alletiders, tak for tilbuddet.

Så vidt jeg kan læse mig til, er 85D'erne bedre lydisolerede end de tidligere udgaver, nogen der har erfaring med hvor meget det betyder at få lydisoleret sådan en svend ? Bilen dukker først op i slutningen af juli så jeg har ingen anelse mht. lydniveauet.

MOL
MOL Jun 15 '15

De nye 85D'er er bedre isoleret end de tidligere modeller, MEN bedre end 0 er stadig ikke meget...

85D kan med fordel lydisoleres også og det er rimelig nemt at gå til...

Martin

Lborch
Lborch Jun 15 '15
@Autoskadestuen Ser godt ud - jeg vender tilbage efter levering i slut juli ;-)
NCL
NCL Jun 16 '15
Også tak herfra for en super dag! Fik isoleret alle døre samt frunk, så nu mangler kun trunk og hjulkasser :)

MEN hvem har adgang til et værksted med lift, så vi kan komme i mål med det sidste? Måske vi kunne samles nogle stykker, hvis der er stemning for det?
Klaus_
Klaus_ Jun 17 '15

Hvor giver det mest mening at lydisolere en 2015 model (RWD version)?  

Og hvordan er det med evt. rustbeskyttelse på et senere tidspunkt, hvis bilen skal have sådan en behandling? Der er vel noget metal et eller andet sted, som har bedre af rustbeskyttelse end vejsalt ?

FrederikC
FrederikC Jun 17 '15

@Klaus_ Det anbefales absolut ikke at give bilen rustbeskyttelse. Med mindre det kun gøres på de få elementer som er i jern/stål.

Mht. lydisolering, så giver det mest mening at gøre det over det hele, for du flytter bare "støjen" ved kun at tage en del.

JL
JL Jun 17 '15

Hvad med kondens, fugt osv. bag isoleringsmåtterne - opstår det ikke eller er det ikke et problem? Jeg ville virkelig gerne lydisolere min, men er bare bange for netop det. Specielt i skærmkasserne selvom man plastrer det til med tectyl eller lign., men også dørerne ville jeg være bekymret for.

KS
KS Jun 17 '15

Der sidder på de nye modeller fabriksmonteret støjisolering i både døre og i skærmkasser bag. Dog ikke meget - ca 15x15 cm. Så hvis Tesla gør det selv, så er der vel ingen grund til at vi ikke kan fortsætte der hvor de ikke blev færdige?

RobertJ
RobertJ Jul 24 '15

Ken, har ... har... har du en pakke StP?
Man bliver helt afhængig af det skidt!

En ven blev så overrrasket over resultatet på Tesla'en, han vil igang med hans egen øse.

- R

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 »
Dette emne er sticky