Loading...
dk

Byggetræf: Tråd for lydisolering | Tesla Forum

Klaus_
Klaus_ Jul 24 '15

Robert, var din Tesla helt uden lydisolering før du begyndte? Jeg spørger fordi jeg overvejer at få min lydisoleret, men har en 2015 version så er i tvivl om effekten er så stor som det indtryk man får af mange beskeder herinde (som jeg tror i de fleste tilfælde er på modellerne uden lydisolering fra fabrikken).

Hookmaker
Hookmaker Jul 24 '15
@Klaus_, der er ikke synderligt forskel på isoleringen i ny og gl. model, så du kan roligt tage fat...;-)
Klaus_
Klaus_ Jul 24 '15

Thumbs up, Hookmaker! 

Clubman
Clubman Aug 24 '15

Er dette ikke ok billigt:

http://carsound.dk/produkt.asp?id=14590&pk=1017&produkt=St%F8jd%E6mpepakke_Light_-_ST%D8RRE_BIL

Ikke at jeg selv har planer om at gå i gang pt. - ville bare dele linket i håb om at det måske er billigt.

Oscarsson
Oscarsson May 22 '16
Tak for i går! Jeg fik lydisoleret tre hjul og det er tystere, het klart. I dag skulle jeg igang med højre frem. Men, er det rigtigt? Der er jo intet at isolere!
KimT
KimT May 22 '16

Det er helt rigtigt. Du kan fylde lidt på selve pladen - der hvor blinklyset sidder

koden
koden May 22 '16

Jeg synes jeg læste tidligere at lydisolering af de nyeste modeller er spild af tid...

Passer det?

Oscarsson
Oscarsson May 22 '16
Nej absolut ikke. Det lille jeg fandt på min nye model giver ikke isolering.
Jeg har nu isoleret fire hjulhus. Og det er en markant forskel. Det bliver døre også.
koden
koden May 24 '16

Ok.. var ude og køre kl. 2 i nat. Ingen anden støj og jeg kan godt høre at der må være plads til forbedringer.

gronkjaer
gronkjaer Oct 19 '16

Isolering af frunk, giver det nogen mening, vedr. lyden fra frontmotor. Er der hørbar forbedring at hente der ?

Kiefer
Kiefer Oct 19 '16

Mig bekendt er det pænt svært at gære noget ved larmen fra front-moteren da det ikke er til at komme til og isolere mellem kabine og motor. Jeg ved ikke om man gør ondt værre ved at isolere frunken og sende lyden ind mod kabinen i stedet?

På en RWD giver det nogenlunde mening da du kan isolere dækstøjen væk fra kabinen.

/Martin

gronkjaer
gronkjaer Oct 19 '16

Kørte den anden dag med frunken fyldt med dyner da jeg skulle hjem fra sommerhus, måske var det et sammentræf, men havde næsten ingen lyd fra frontmotor, derfor tænkte jeg om det bare var held. Nogle gange lyder frontmotoren jo ret højt, andre gange knap så meget. Den er jo meget temperatur følsom, men har aldrig hørt den så lidt, da jeg kørte med dynerne i frunken, skal måske testes igen.. Hvis det er er det som giver udslaget, så skal jeg dælme til at isolere i frunken.. :-)

Hybriz
Hybriz Oct 24 '16

Kære Alle, 

Da vi er flyttet til DK henover sommerferien efter et par år i udlandet, har vi ikke haft mulighed for at deltage i de tidligere byggetræf i Jylland.

Da jeg har muligheden for at låne 2 haller/garager (ikke opvarmede), vil jeg gerne tilbyde De som har lyst til at arrangere et byggetræf muligheden for at benytte disse.

Sted: 7800 Skive.

Der er umiddelbart plads til ca. 20 biler i hver garage. Og plads til endnu flere udenfor.

Ved godt at vi bevæger os ind i julefrokost perioden men, mulige datoer i 2016 er: 26/27 NOV, 03/04 DEC, 10/11 DEC, 17/18 DEC. (Ved datoer i JAN/FEB, er der umiddelbart kun mulighed for en garage.)

/Jeppe

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 24 '16

Godt initiativ Jeppe!

Da jeg selv stadig mangler lydisoleringsmateriale til lydisolering af frunk samt bagdøre, vil jeg gerne, såfremt der er interesse for det, stå for endnu et fælleskøb af lydisoleringsmateriale. Jeg har god erfaring fra tidligere byggedage med STP gold bulk hvori der er 12 plader i (4,5 kvm.) Jeg forestiller mig at pakkerne kommer til at koste 7-800 kr. leveret. på byggedagen afhængig af hvor mange der bestiller. Der går ca. 2 pakker pr. bil.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Oct 24 '16
gronkjaer
gronkjaer Oct 24 '16

Hvis der er hjælp til lydisolering, så er jeg med på fælleskøb.. og super initiativ Jeppe... Thisted til skive, er lidt mere tiltalende for mig, end thisted-kbh.

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 24 '16

Jeg har efterhånden en del erfaring mht. lydisolering af bilen og kan hjælpe til. Mon ikke også at andre deltagere kan bistå med deres erfaringer.

gronkjaer
gronkjaer Oct 24 '16

Perfekt.. du må gerne skrive mig op til fælleskøb, og byggedag i skive.. :-)

JeppeB_HinnerupAuto
JeppeB_HinnerupAuto Oct 24 '16

Jeg har en pakke lydisolering jeg ikke får brugt hvis der er nogen der er interesserede.

NCL
NCL Oct 24 '16

Som alternativ til et fælleskøb, kan jeg tage imod bestillinger og levere på dagen til 800,- pr. pakke. Jeg har også 10 og 20 mm STP skum på lager, hvis nogen skulle være interesserede i det (til ekstra isolering af døre/trunk).

Vejleder også gerne i montering på dagen :)

Bare skriv en PM eller mail til mail@ccms.dk

/Christian

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 24 '16

Helt fint at du tilbyder din hjælp Christian. Tænker også at du med din shop kan få nogle gode priser på isolering. Jeg har fået oplyst en pris på 700 kr. pr. pakke leveret ved 40 pakker. Tænker at du også sagtens matcher den pris. I så fald tager jeg gerne en pakke på dagen og undgår alt bøvlet med bestilling osv.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 »
Dette emne er sticky