Loading...
dk

Test af model s bilmagasinet marts 2015 | Tesla Forum

Kristian70k
Kristian70k Mar 3 '15

har lige sendt dem en sviner på deres facebook side.. kunne simpelthen ikke lade være... #kristiansdom synes det er utroligt de får en praktikant til at skrive sådan en artikel.. 

SQLCPH
SQLCPH Mar 3 '15
Jeg kunne ikke dy mig :-) jeg fik skrevet det ned imens wokgryden spruttede og knægten og fruen var på vej op af trapperne. Jeg vil lige rette de værste iPhone tyrkfejl og sende til bilmagasinet.

Jeg modtager indtil slut marts medlemsbladet motor og derefter er det slut med medlemskabet. Jeg har her til aften læst det nyeste blad fra FDM og på side 50 må min tålmodighed igen sættes på prøve. Under overskriften "Farvel til friheden bag rattet" med undertitlen "Fremtidens bilisme" står blandt andet nævnt følgende angreb på friheden:

Citat

- overvågning af bilens færden og Bluetooth afluring
- el biler med begrænset rækkevidde der kræver... Ufff ...PLANLÆGNING
- selvkørende biler hvor den traditionelle køreglæde forsvinder
- avanceret teknologi som gør at man som hobby eller for at spare penge ikke selv kan reparere

Citat slut punktum tankestreg spørgsmålstegn

Med al tydelighed har FDM her tilkendegivet at de er imod al udvikling indenfor teknologi til biler.
Artiklen afsluttes "heldigvis" med en endnu mere sigende bemærkning.

Citat
"Dette var sidste artikel i Motors serie Fremtidens bilisme."
Citat slut

Nej hvorfor bruge mere tid på at dvæle ved fremtiden eller nutiden når man kan holde fast i den trygge fortid med ventiler, benzinos og ratslør ;-)
Kristian70k
Kristian70k Mar 3 '15

det er sku skrevet bedre end det de skriver om tesla :) god humor

MDamm
MDamm Mar 3 '15

En P85 med 385 heste, og 0-100 på 5,6s?!? Pinligt artikel for skribenten.

Kiefer
Kiefer Mar 3 '15

Hvis man har et medlemskab af FDM grundet deres blad motor, kan jeg helt klart anbefale elbilmagasinet GO https://ww.go-mag.dk

/Martin

SQLCPH
SQLCPH Mar 3 '15
Ja præcis Martin. Jeg har netop tilmeldt mig go-mag og kan iøvrigt oplyse at magasinet følger gratis med hvis man melder sig ind i fdel (forenede danske elbilister).
Kiefer
Kiefer Mar 3 '15

SQLCPH: Ja ja, gratis og gratis, der er ikke noget der hedder gratis frokost ;-)

Men Ja det havde jeg nok også, altså meldt mig ind i fdel.dk, hvis det ikke havde været fordi det foregår på Facebook...

/Martin

SQLCPH
SQLCPH Mar 3 '15
Præcis Martin ;-) jeg glemte at skrive at medlemskabet selvfølgelig koster ;-) og ja der er primært på Facebook og foreningen er i sin vordende ungdom. Har ikke sat mig ind i deres vedtægter og formål men det er så vidt jeg ved det bedste sted man kan placere sine støttekroner ;-)

/Søren
NOELON
NOELON Mar 3 '15

Ja, FDEL er fin, men jeg har præcis samme reservation som Martin. Facebook det er noget min kone bruger - ikke jeg.

muller
muller Mar 3 '15

Det er imponerende at han har kunnet misse laderen i Køge... - så har han jo næsten fortjent en straf-time i Greve.

Men jeg hæfter mig ved det positive; at han anbefaler vores +10m2 store TMS som alletiders bybil! Det lyder ikke som om han har skullet bakke ind til en af e-On's ladere placeret på skrå parkeringspladser på ensrettede gader i indre by...

"Redaktionens elbilsskeptiker er svært imponeret - indtil han drog på langtur." Det er altid svært rigtigt at få nutid og datid til at lyde godt i samme sætning.

Det hele oser af mangel på seriøsitet/kompetence. Hvem er det der læser det blad? :-)

Hookmaker
Hookmaker Mar 3 '15

Det er bedre at lytte med på noget positiv overraskelse fra en forudindtaget skeptiker, start ved ca. 66.0 min....;-)

http://atp.fm/106

muller
muller Mar 3 '15

@hook: det er sgu' god radio! Kan klart anbefales!

"It makes everything else seem irrelevant!"

"My M5 is not crap ... I just found something that is way better!"

Forummets indlæg er redigeret af muller Mar 3 '15
Genild
Genild Mar 4 '15
Se nu har jeg tilegnet mig viden af første grad (det lyder flot men betyder reelt bare at jeg nu selv har læst artiklen).

Generelt synes jeg faktisk at den for en stor del er positiv og konkret omkring accelerationstider skrives der, at hvis man ikke skulle finde 0-100 på 5,6 sekunder er hurtigt nok, kan man jo bare vælge den meget hurtigere model - i min verden står det formuleret som om skribenten finder en almindelig S85 tilstrækkelig, men man kan oven i købet frit vælge en voldsomt hurtigere model.

At manden savner motorstøj er da også en ok personlig mening, jeg tror så ikke at skribenten som jeg har prøvet at få en ungarnsk udlejningsbil (Renault Clio Sport) hvor man har boosted racerbilseffekten ved at sende fuldfed V8 lyd ud gennem lydanlægget. Da mine ungarnske sprogkundskaber er langt fra fyldestgørende i niveau med ikke eksisterende, var jeg nødt til at returnere til udlejningsstedet, hvis jeg skulle undgå en permanent tinitus.
Jeg er derfor ikke enig i skribentens holdning her, men det gør jo ikke hans holdning forkert.

Der er dog ingen tvivl om at det er en pinlig mangel på indsigt at skriventen ikke har magret at trykke på "Places" i navigationsoversigten og dernæst trykke på Superchargers.

Men lidt som Microsoft, der som straf for ens dumhed før i tiden kunne idømme en hele to gule barer at glo på inden man kunne komme videre, så fik skribenten en hel times dræbende ladning til at sætte sig ind i bilens geniale faciliteter.

Vi må bare håbe at skribenten blev klogere af den brøler og fremover bruger tiden proaktivt til at sætte sig ind i basale elementer af det han får sin løn for atbrugerteste.

Lars - der altid har lært, at fordi man elsker en behøver det ikke at betyde, at man hader alle andre. Dette gælder for kvinder, biler og whiskey
Sider: « 1 2