+1 her, det er overhovedet ikke ok på en 2 måneder gammel bil, og jeg skal ikke ligge og skille noget ad.... Har alligevel tid hos Tesla om 1½ måned så der må de udbedre, det spiller ikke...
+1 her, det er overhovedet ikke ok på en 2 måneder gammel bil, og jeg skal ikke ligge og skille noget ad.... Har alligevel tid hos Tesla om 1½ måned så der må de udbedre, det spiller ikke...
Hvis i siger det til dem når den skal til service (skriv det gerne et par uger før), så er jeg sikker på at de nok skal løse det.
Det regner jeg sandelig også med :-) - I bliver de første som får af vide om de gør det :-)
Tesla Norge har åbenbart læst med på Tesla Motors Club og har kontaktet en norsk ejer vedr. udbedring af samme problem fordi han nævnte det i Tesla Motors Club's forum - på side 14 i en tråd :-). Det må man da kalde service :-)
Mange af de teslaer jeg ordner har det problem. Man kan købe et produkt i England der hedder iron-x . sprøjt det på og se hvordan rusten smelter væk. Men da det er en skrue eller et beslag inden under der afgiver rustløber så er det netop denne der skal udskiftes for en permanent løsning.
JL: Men hvis vi der har skrevet herinde alle har problemet, må det jo næsten være samtlige biler der har problemet her i Skandinavien, jeg forstår så ikke helt hvorfor Tesla ikke har sagt noget om problemet allerede nu, men at vi hver i sær skal kontakte dem...
Det vil jeg ikke kalde service...
/Martin
Der er jo som skrevet i det meste af tråden,tale om rust fra clips og skruer...Har nogen af Jer fået rustbehandlet forstærkningerne bag kofangerne??? og de øverste bærearme???? Virker utroligt mærkeligt at Tesla har valgt at producere disse ting i JERN....det er ikke engang stål der er brugt....Jeg har mere end svært ved at følge Tesla i deres beslutning om hvorfor disse er lavet i sort jern...De fleste biler nutildags er jo netop fremstillet med forstærkninger og bærearme i Alu...Så teknologien er kendt...Men gør Jer selv den tjeneste at få rustbehandlet de få ting som ikke er Alu og jeg vil mene at problemerne vil minimeres..
@Gustavsfar: Hvad var Annas respons? Min forventning er, at jeg ikke behøver at minde dem om kendte problemer inden udlevering af min Tesla om 13 dage.
Hun har ikke svaret endnu. Jeg ved reelt ikke hvordan de vil gribe det an, men da jeg for noget tid siden gjorde Sebastian hos Tesla klar over diverse kendte almene fejl som jeg ønskede udbedret inden levering fik jeg blot denne besked: "Da man kan læse om tingene på nettet, er vi ved Tesla selvfølgelig fuldt klar over de små-justeringer der nogen gange skal laves- vi bliver hele tiden bedre."
Dog tror jeg ikke at du nødvendigvis skal satse på at de nævnte ting er fixet inden levering. Der er blandt andet leveret en del biler hvor det trækker fra fra vinduerne lang tid efter at jeg gjorde opmærksom på det i december måned.
FYI så skrev jeg til Nikoline i service afd. i går vedr. rusten og vedhæftede billederne og har fået flg. svar:
Hej Thomas,
Den liste der sidder der omme er af plastik.
Så det er med ret stor sikkerhed rust der kommer udefra om man så må sige, du vil formentlig kunne polere det af selv?
Alternativt vil vi gerne gøre det for dig.
Det er jo næppe en holdbar løsning. Jeg har et par andre ting jeg snart skal have ordnet og tager dette med ved samme service.
Det er noget af det sjove ved at være first movers.....derved ikke sagt man blindt skal acceptere.
min #2 tesla har jeg planlagt skal have en omgang klar dinitrol ved hjulophæng og ude under frunken - netop for at modvirke små rust på diverse metal(jern) dele. måske jeg skal overveje om også man kan sprøjte noget ind ved for/bagkofanger...gad vide om der efterhånden er lavet officielle sprøjteskemaer hos pava/dinitrol.
Teammortensen: Du forklarede hende ikke at med "udefra" måtte hun jo mene det beslag de har brugt til at montere plastiklisten? ;-)
Kan det virkelig passe at vi alle skal ringe derind for at de vil tage problemet seriøst?
Lidt rust på liten, ja det er da et mindre optisk problem, men oplevelse når jeg viser bilen frem, så bliver der faktisk kigget nøje efter fejl og mangler af dem der kigger (ja ja lidt jantelov skal der jo være). Her bliver noget som vand i baglister og rust hurtigt påpeget...
/Martin
Tesla har rust garanti, mener du kan finde den på mytesla.
Vedr. "rusten" på diffuseren, så har jeg spurgt Tesla igen.
De afventer et permanent fix (fra fabrikken).
Der er ingen komponenter i nærheden af beslaget som tager skade af "rusten", det er kun kosmetisk og det kan fjernes med vand og knofedt.
Husk igen på at Tesla er en nyere virksomhed, de har designet det meste fra bunden og skal lære af deres fejl.
Jeg var ude at se Ken teste Chademo adapteren i Føtes igår. Vi snakkede bl.a. om dette rust problem og kunne konstatere at jeg IKKE har dette problem - undrer mig lidt at der kan være forskelle, da det vel er samme skrue. Men til gengæld har jeg konstateret at jeg har rust på højre side blink (se foto). Jeg husker, at Morten fra OptiCoat også nævnte at der var noget da han behandlede bilen for et år siden hvor han dog fjernede det. Andre der oplever rust på side blinkene?
@Mw: Tror du har ret og kan også genbkende at der er en række dåser med rustmidler, bl.a. IronX. Men hvad er en claybar?? Tak for rådene!
Pinagtigt pis at man køber en bil til en lille mille og så skal man stå der, til en barnedåb idag, og forsøge at få mening i at tosserne ikke kan finde ud af at bruge rustfri skruer i en ellers rustfri bil.
This sucks dear Tesla :-(