Loading...
dk

Tesla pressemøde på torsdag ! Opdateringer som kommer til at påvirke hele flåden | Tesla Forum

krabbe
krabbe Mar 15 '15
https://twitter.com/elonmusk/status/577100755427061760

Tesla press conf at 9am on Thurs. About to end range anxiety ... via OTA software update. Affects entire Model S fleet.
Gustavsfar
Gustavsfar Mar 15 '15

Pyha det lyder s.. spændende! :-)

JL
JL Mar 15 '15
Kan slet ikke vente - det er jo næste som med Steve Jobs i de gode gamle Apple dage... :-)
FrederikC
FrederikC Mar 15 '15
tænker navi med Supercharger. Så den på længere ture lægger ruten så man kommer forbi SuC når nødvendigt.
Kiefer
Kiefer Mar 15 '15

Altså ikke rigtig noget nyt ;-)

/Martin

Teslasse
Teslasse Mar 15 '15
Allerede i dag kan den finde SC'erne, så det vil være lidt af en fuser. Der må være noget helt ekstraordinært i posen. Kan ikke vente til torsdag..
Nappedyret
Nappedyret Mar 15 '15

Mon ikke det er ladetiden der bliver sat ned igen. JB Straubel har luftet tanken om at de i fremtiden kan få ladetiden ned på 5-10 min. (http:///...ars-in-five-minutes/

Det kræver dog nok at de benytter batterier på ladestationerne, da elnettet ikke kan håndtere at lade med meget mere end 120 kW. Er der lavet plads til batterier ved Køge SC?

Torben_E
Torben_E Mar 15 '15

Interessant. Nu er range anxiety jo ikke noget man bare kan fixe med SW.  Har svært ved at forestille mig at virkningsgraden kan stige på drivsystemet og kapaciteten på de 7.000 små batterier kan jo heller ikke opdateres via SW. Kan det være ladestyrken på SC og SW til at håndtere det ?

Nappedyret .... vi er på samme tankerejse her....

Torben_E

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Mar 15 '15
Klaus_
Klaus_ Mar 15 '15

Mange gode forslag i TMC tråden også, bl.a. et par stykker i dette indlæg:
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/44362-Elon-About-to-end-range-anxiety/page6?p=938403&viewfull=1#post938403

Nappedyret
Nappedyret Mar 15 '15
Citat fra Mw

Jeg husker ikke forkert når jeg siger at bilen kan finde superchargers men ikke selv beregne hvornår man skal holde ind? I så tilfælde ville det være en fin forbedring af bilen.

Ja er nok nærmere en opgradering til Nav softwaren som garantere at du når frem til næste Supercharger. En lille guide der kan rådgive dig om hvilken vej og hvilken hastighed du skal køre under de givne forhold.

Hurtigere ladning fjerner jo ikke usikkerheden om at have nok strøm på batteriet til at nå frem. 

FrederikC
FrederikC Mar 15 '15
Elon skriver at alle får glæde af opdateringen, så det kan ik være navi/SuC for det kræver jo techpakke. Efter at have tænkt lidt så tror jeg det handler om rækkevidde. De har måske fundet en måde at få rækkevidden op.
JL
JL Mar 15 '15
Jeg tror på en update der understøtter skift af batteri og offentliggørelse af plan for opførelse af batteriskiftestationer :-) Tror ikke man indkalder til en pressekonference for en opdatering af navigationen.
Forummets indlæg er redigeret af JL Mar 15 '15
Niels
Niels Mar 15 '15

battery swap stationer er jo lidt en gammel nyhed og kræver vel heller ikke OTA software opdatering...

Hvis man kombinere de 2 information om range anxiety og OTA opdatering...så tænker jeg at bilen kan bringe dig fra A til B uden at du selv skal finde ud af hvilke SC som skal besøges. og at den også beregner rejser tiden eller noget i den stil.

Det kræver ikke tech at beregne routen - men hvis du vil have turn by turn så kræves navi og tech.

Kunne nu være fedest hvis de meldte 10-20% bedre effektivitet ud, men det tror jeg ikke sker uden HW ændringer.

JL
JL Mar 15 '15

@Niels: Det er muligt konceptet er en gammel nyhed, men der mangler jo stadig konkrete informationer. Jeg nægter at tro, at man indkalder til pressemøde for at offentliggøre noget, som man kan gøre under punktet Planlæg tur på dette site. Men vi får se om fire dage :-)

JL
JL Mar 15 '15
Nyt bud fra TMC: Partberskab med global virksomhed om gratis opladning, f.eks. McD. OTA opdateringen tilføjer dem som Places i navigationen.
Kiefer
Kiefer Mar 15 '15

JL: Kræver at McD bygger ladestandere...

/Martin

JL
JL Mar 15 '15
@Martin: Enig - men synes et globalt partnerskab ville give god mening. Forbedret navigation mellem SuC ville ikke fjerne min range anxiety. Jeg var en tur i Lem sidste uge og der var 6% tilbage da jeg nåede Muddelfart på vejen retur. Det vidste jeg godt der ville være og jeg ville ikke være mindre bekymret med bedre navigation :-)

/Jacob
KS
KS Mar 15 '15

Hvordan kan Tesla give 8 års garanti på batterierne? Ved at sørge for at man ikke kan beskadige cellerne, og dette gøres ved at sørge for at vi ikke kan bruge alt strømmen - ej heller lade dem fuldt op - måske til max 80%. Så lad os antage at der er 10% i bunden vi ikke får lov til at bruge, og 20% i toppen, så er der 30% ekstra i batteripakken. Nu har bilerne efterhånden rullet adskillige km rundt på jorden, og ladet adskillige gange, så nu har de for alvor data der fortæller hvordan batterierne har det. De har måske endda kørt test hvor nogen kun bruger de nederste 70% - andre de øverste 70% for at se hvordan det påvirker batterierne (det kan være derfor vi ser så store forskelle på max ladninger), og er nu sikre på at deres batterier er endnu bedre end de havde turde håbe. Derfor vil de nu lade os bruge hele batteriet - ikke kun de 70%.

Så min formodning er at der kommer en update der giver mulighed for at bestemme både min og max for forbrug, ligesom max ved ladning. Dog med advarsler om at et batteri der aflades næsten helt - STRAKS skal oplades for ikke at skade cellerne, og en advarsel der fortæller at du skal bruge strømmen hurtigt efter en fuld opladning, og måske en lille disclaimer der fraskriver deres ansvar for defekt batteri.?

Comeback
Comeback Mar 15 '15

hvis det ville være sandt, og det håber jeg :), ville det betyde at et 85Kw bat = 121Kw og et 60Kw =100Kw :)

NOELON
NOELON Mar 15 '15

Ken, det giver mening. Hvis man ser Roadsteren, der jo var deres første er skemaerne meget mere simple og der var ikke den samme beskyttelse. Her er der 3 modes. 1 Normal. Her lader du op til 80% og bruger ned til 20%. 2. Performance her ændrer du ikke grænserne for batteriet, men giver ekstra power til motoren - svarer vel til Insane mode. 3. Range. Her kan du få lov til at bruge ned til 0% (på dit eget ansvar - har prøvet at have 2 km tilbage i range mode og alt lyste rødt og larmede i kølingen) og lade op til 100% som var absolut frarådet. Selvom du lader op i Normal mode (altså til 80%) kan du under kørsel stille den i range mode og bruge de sidste 20%. Jeg har altid brugt Range mode som en reservetank hvis man kom på mellemhånd ift. opladning.

Så det giver mening at frigive en større del i tilfælde af at man står i problemer.

Forummets indlæg er redigeret af NOELON Mar 15 '15
Sider: 1 2 3 4 5 6 7 »