Loading...
dk

Tesla pressemøde på torsdag ! Opdateringer som kommer til at påvirke hele flåden | Tesla Forum

Busimiss
Busimiss Mar 19 '15
Valet Mode - nu er der ikke meget valet parking i DK. Men hvad med at bruge den som "låneudtilsønnerne"mode?
NOELON
NOELON Mar 19 '15

@Busimiss: Korrekt navnet er jo hentet fra de amerikanske hotel verden, men den kan netop bruges ift. sønnen, datteren og andet udlån... Jeg har brugt den i Roadsteren og den har været lovet længe til Model S. Så dejligt at den nu er her.

Busimiss
Busimiss Mar 19 '15
Perfekt-så kan de måske låne bilen ....... om nogle år
Kiefer
Kiefer Mar 19 '15

DeaconWP: Nej, bare fordi han bliver lidt pigesur og vil have 0 stjerner, et tal man forøvrigt ikke kan give, så får det heller ikke mig til at ændre på noget :-)

/Martin

Niels
Niels Mar 19 '15

har ikke selv set press conf. Men har set citat som:

"emergency breaking, a feature that will be in all Tesla cars going forward"

..betyder det at nuværende biler ikke får det (heller ikke dem med autopilot hw)

Forummets indlæg er redigeret af Niels Mar 19 '15
DeaconWP
DeaconWP Mar 20 '15

Alle eksisterende biler kan opdateres med softwaren til "Emergency Breaking". 

Men for at det vil virke, vil det kræve, at der er noget stempelværk, der kan trykke på olien, der skal skubbe klodserne ud mod skiverne.

Og det hardware er sikkert ikke i de tidligere modeller. Så umiddelbart vil ikke alle kunne få det..

FrederikC
FrederikC Mar 20 '15

Tror han med "going forward" mener biler der ruller ud af fabrikken fra nu af.

DeaconWP
DeaconWP Mar 20 '15

Jeg tror vi skal huske på, at der er sikkerheds funktioner og komfort funktioner. Og skelne imellem dem.

Komfort funktioner købes i form af pakker, eksempelvis "Tech Package with Autopilot"

Som indeholder TACC osv.

Så læs det som alle fremtidige biler, selv dem uden Tech Package, vil have sikkerhedsfunktionen Emergency Breaking.

Jeg føler mig overbevist om, at de nye biler, som siden implementeringen af hardwaren på fabrikken til TACC indeholder de hardware dele, der skal bruges til TACC (sensorer, radar osv), også indeholder den mekanik, der skal bremse bilen ved kørsek med TACC aktiv.

Mit bud er, at biler uden TACC hardwaren, ikke vil kunne have Emer. Brea. funktionen. Og at alle med den hardware vil kunne Emergency Breake. Når softwaren kommer. Igen, sikkerhedsfunktionerne er gratis og bliver opdateret med softwaren, komfort funktionerne skal der betales for.

Og den skillelinie er beskrevet andetsteds. :-)

SimonHN
SimonHN Mar 20 '15
Kan ikke passe at man ikke kan opgradere min P85D med emergency Breaking. Da den har elektroniske bremsesystem burde det ikke være noget problem at ordne med software opdateringer.

Den bremser ihvertfald fint når den køre med TACC også hvis der er nogle der lige bremser hårdt op. ;)
krogsgaard
krogsgaard Mar 20 '15

Vil nu sige jeg er godt tilfreds med opdateringen. Hurtigere ladning mv. kræver de opsætter batteribackup, samt ny batterier til bilen, da det pt er mængden af batterier der afgør hvor hurtig man kan lade. Et 120 kw batteri vil kunne lade hurtigere, simpelthen fordi der er flere batterier. Det skal nok komme, men mit gæt først om 2-3 år.

Håber ud fra de tider man kan se i screenshots at man ikke skal lade i så lang tid som de skriver. Enten er det pga. bjerge mv eller måske ladehastigheder i USA. Eller fordi de lægger ekstra tid på for at være sikker. Virker bare som mere end jeg normalt lader.

Nogle synes måske det er plat at lave et pressemøde for det, men det tror jeg skyldes pressen. Os der har bilerne og kender dem synes måske ikke opdateringen er så fantastisk. Men den er yderst vigtig i forhold til hvad pressen skriver og hvad "alm" mennesker mener om elbiler. Kender mange som ikke kan lide "måleren" falder så hurtigt. De vil føle sig meget mere tryg, en bekymring mindre betyder at selv de som ikke er interesseret i at lave beregninger mv kommer frem.

Forummets indlæg er redigeret af krogsgaard Mar 20 '15
DeaconWP
DeaconWP Mar 20 '15

Simon HN.

Din P85D vil kunne opdateres med emergency bremse system. Den har grejet monteret til det.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7