Jeg har prøvet det, det funker fint. Du bliver bedt om at taste din MyTesla kode ind inden du kan køre. HUSK ikke at have en FOB med i bilen...;-)
Ja, har brugt det som nødløsning når man har glemt Fob'en og ikke gider tage op i lejligheden igen. Skægt nok glemmer man jo ikke sin mobil :-)
Lyder bare lidt upraktisk man skal indtaste sit kodeord for at komme i gang? De burde integrere app'en med TouchID.
Ja, vi har også brugt det, da konen kom til at glemme, at hun havde lagt nøglen oven på taget da hun kørte, og selvfølgelig blev FOB tabt halvvejs på turen, så en iPhone måtte tages i brug. Jeg kan så konstatere en FOB kan IKKE lide at blive kørt over, krystallet på printet bliver mast i stykker...
Jeg ser nu frem til et Apple Watch, hvor det kan bruges i stedet for FOB'en :-)
/Martin
Jeg tør ikke rigtig køre nogen steder uden min fob. For det er sket lidt for mange gange i min bils levetid, at jeg ikke har kunne connecte til bilen med App'en. Og så er det ikke så cool længere at stå udenfor sin bil og ikke kunne komme ind når man er langt væk hjemmefra.
Kender faktisk en enkelt der har prøvet at glemme FOB'en med vilje, for så at køre en tur i lufthavnen og parkere i -2. Det var ganske dumt, for i -2 er der hverken wifi eller mobildækning.. Så efter en kop kaffe på Starbucks måtte den stakkels mand nedværdige sig til at ringe til konen, som så måtte komme med nøglen, og nej det var ikk' mig!
Ja, det undrer mig også lidt at de ikke har valgt at bruge Bluetooth forbindelsen mellem telefon og bil. Hvis telefon er parret er den jo godkendt og kan kommunikere på 2-6 meters afstand uanset om der er dækning af den ene eller den anden art.
/Martin
Tja, jeg tror, det er meget godt, der skal en kode til. At blive bestjålet for sin Iphone er uden tvivl ubehageligt, men hvis tyveknægten også kører med ens bil, begynder det måske at blive lige lovlig meget på én dag:-)
Bluecoffee: Men det ville jo kræve at de kender din pinkode til telefonen og når hen til bilen inden du sender en remote wipe af telefonen fra din iCloud konto.
/Martin
Med fob'en skal tyven heller ikke kende en kode, så den er der nok mere værdi i at nakke.
Klaus_ Helt eng, man skal passe på med ikke at blive paranoid af at kunne bruge sin telefon, det er trods alt en hel del nemmere at nøle bilen ved hjælp af FOB i forhold til at skulle bruge en telefon.
Risikoen for at en telefon ender med at blive kørt over eller blive smidt væk, er herhjemme også langt mindre...
/Martin
I har selvfølgelig ret i det med fob'en, men alligevel. Som jeg forstod det, var noget af ideen med at kunne bruge bluetooth-forbindelsen, at bilen skulle kunne åbne og starte uden brug af kode. Hvis man også skal bruge kode via bluetooth, er der jo ingen ko på isen.
Apropos nøgler, hvor mange får man med ved købet? Overvejer nemlig om ikke både kæresten og svigerfar skal have en hver, for uden at jeg naturligvis også selv skal have en :-)
Du får 2 men flere kan tilkøbes
Så må jeg hellere få bestilt et par ekstra, så snart den står ude på Kirstinehøj :-) Tak for svaret.