Det var da de skulle fra skolen og videre til en virksomhed. Jeg var på TV2.dk hvor man kunne høre hvad de snakkede om bag bilen inden de satte sig ind. Kristian Jensen der sagde at sådan een kostede ca 800000. Hertil udtalte Bjarne Corydon noget i retningen af at sådan een burde jo koste 1 million mere. Der blev ikke kommenteret yderligere.
Ok - ja ok det er klippet ud af den version der ligger her http://play.tv2.dk/...rer-hinanden-104666/
I øvrigt nyt fra socialdemokraterne http://jyllands-posten.dk/...dlandsdanskere/
Jeg undrer mig også over at der ikke er kommet nye afgifter.
BMW ser dog ud til at være i samme båd - deres prisliste er ikke opdateret efter 20. nov, og pt. kan jeg slet ikke finde en pris på en i3'er på bmw.dk.
Jeg sad tidligere i dag og skulle lave en beregning i DMR på et køretøj, der kom der en rød rubrik op, om at man ikke kunne få beregnet registreringsafgiften på el biler.
Så hvis Skat ikke engang ved hvad de skal have, så kan jeg godt forstå at det er svært for forhandlerne at beregne en udsalgspris.
Mit gæt er, at SKAT er helt i vildrede, de vil jo gerne have den skal betale grønafgift som værende en benzin bil til de 620,- året for en bil der kan køre længere end 20 km/l. Men det betyder jo så nok også at de skal give et fradrag i afgiften pr. km/l den kører over x km/l. Og det er nok her filmen knækker for SKAT, for hvilken faktor skal de regne med, og den må jo ikke være for stor så det pludselig ender med at der ikke skal betales nogen afgift overhovedet for en el-bil...
Personligt har jeg ondt af de medarbejdere der er blevet pålagt denne opgave af ministeren, og ikke mindst når man ser de svar på om en bindende aftale på en Model X er netop en bindende aftale, hvor han siger det er op til en vurdering af hver enkelt aftale...
Ja, hele denne situation er politisk makværk, og den "merudgift" man (Hjorten) mener han har sparet, har han jo så givet væk til alle de andre benzin og dieselbiler ved at sænke deres afgift fra 180 til 150%.
Hele denne sag lugter af noget meget varmt og mørkt.
/Martin
Ham her må sgu da tage prisen for den største klaphat i regeringen:
Energi-, forsynings- og klimaminister, Lars Christian Lilleholt, mener ikke det var en forkert beslutning at ophæve elbilsafgiften
- Vi nedtrapper støtten til elbiler frem mod 2020, fordi der ikke er noget formål i alene at blive ved med at give store tilskud ved at reducere registreringsafgiften, siger han.
- Det er helt afgørende, at de her teknologier på den lange bane kan stå på egne ben.
http:///...n-bruges-til-elbiler
uffe55: Han viser jo bare at den nuværende regerings klima og miljøpolitik hører til i 70'erne og 80'erne. Jeg må tilstå at jeg godt nok havde frygtet deres miljøpolitik inden jeg satte mit kryds ved et af de borgerlige partier sidste gang, men jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig det kunne være så slemt som det nu har vist sig at være.
Alt hvad der er af innovation inden for det grønne område i DK er jo sat år tilbage med vores nuværende regering, i stedet satser man på sorte ideer. Det var jo heller ikke med regeringens gode vilje at skifer gasudvindingen blev standset.
/Martin
Kiefer: Hørt, hørt.
Jeg har ikke gået op i finanlov før denne. Men jeg synes da hver gang der er kommet et eller andet ud omkring denne finanslov, sidder man og krummer tæer. Det har sikkert været ca. lige så slemt med tidligere regeringer, men hold da op en gang miljø degradering (og andre degraderinger) gang på gang på gang i denne finanslov (det er selvfølgelig kun min helt personlige holdning)
Inden man overhovet giver sig i kast med at diskutere hvad der er rigtigt og hvad der er forkert og hvem der er en klaphat i Danmark, så er det yderst vigtigt at forstå forudsætning for økonomien i vores statsfinanser: Som udgangspunkt er afgifter/skatter ALTID 100%. OG som udgangspunkt STØTTER staten dermed ALLE lønmodtagere med et sted mellem 35 og 65% ved IKKE at tage hele lønnen hver måned. Man kan til ENHVER tid vælge at REDUCERE denne støtte, således at folk kan stå på egne ben.
- Citat Lars Christian Lilleholt
Ja det er der pr. 1.1.2016
Info:
VW har netop udsendt ny prisliste på deres e-Golf.
Bil før 285.900, nu 305.744 = 7% mere.
Lædersæder før 12390, nu 18687(!) = 51% mere (?)
Dynaudio før 4785, nu 6175 = 30% mere
Så lidt forskellige ændringer.
Har lavet et lille regneark med afgiftsberegning - baseret på de nye tal.
For at beregne korrekt afgift, skal i slå wh/km op i skat, så kan i se hvad bilen vil koste i dag. Læg pris ind før moms, så kører resten.