kan man bruge wma-filer, eller skal det være mp3-format?
Hvad kører i rundt med af kabler?
Jeg tænker:
Universal kabel (selvfølgelig!) + Blå adapter
type2 - type2 (32A til Clever mfl)
32A/400 -> 16A/400 (Mennekes)
Evt. Chademo
Burde man så ikke være rimeligt godt dækket ind?
Hvorfor være i tvivl? Køb denne her - passer lige i Frunk nettet...;-)
http:///...amp;ved=0COUCEK0DMFg
for ikke at tale om deres E-juice ladeboks der er BILLIG!
Og nok de billigste TPMS sensorer jeg har set i EU til 270 Eur/4stk (se under Felgen,....)
Arrrh, se nu bare her :
http://www.vivaenergi.dk/solcelle-webshop-354.aspx?GroupID=GROUP56&ProductID=PROD237
Den kan sikkert pakkes ned i hulrummet hvor børnesæderne ellers skulle være. Smart ikk' ??
(kæft hvor er der lang tid til levering, ultimo marts :-( )
@DerHansi: 320 Wh pr. dag til et 85 kWh batteri - Hmmmm. Opladningstid: Over 250 dage. Kan sikkert forbedres i Sydspanien, men jeg tror lige jeg springer over denne :-)
@jf ja, undskyld men man er vel grejfanatiker :-) - total grineren iøvrigt - men hvad nu hvis man er strandet i ødemarken ?? - iøvrigt yder den altså 80 w hvilket bringer ladetiden ned på 106 dage ved 10 timers solskin :-)
DerHansi
@Larsen:
I langt de fleste tilfælde rækker et 4 meter kabel fint. Du bakker til standeren og så er et langt kabel et helvede - det gør som alle ledninger.. Min erfaring er at det korte kabel er fint - har det lange kabel i brønden under trunk'en - og bruger det stort set aldrig. Meget lettere med det korte.
Ikke kjøp mer end 4 meter kabel... Det vil ALDRIG være behov for mer end 4m. Kabelen er meget tung at bokse rundt med. Alle ladestandere står "strategisk" plassert. Jeg kunne godt tenke meg et 3m kabel...
Hej.
Er det ikke muligt at skille stikket ad på de færdige kabler man køber og korte kablet for derefter at same stikket igen?
/Martin
Generelt er det nemmeste hvis man kan bakke ind til ladestanderen, men det kan man bare ikke alle steder. F.eks. hvis det er en skrå parkering og ovenikøbet i en ensrettet gade. Sådan et eksempel er der ved Clevers ladestander udenfor Hotel Merkur lige ved Vesterport station. Så er et 4 m kabel altså ikke så smart, da det skal spændes ud langs bilen med det resultat, at man ikke kan komme ind af døren.
Generelt er det nemmeste hvis man kan bakke ind til ladestanderen, men det kan man bare ikke alle steder. F.eks. hvis det er en skrå parkering og ovenikøbet i en ensrettet gade. Sådan et eksempel er der ved Clevers ladestander udenfor Hotel Merkur lige ved Vesterport station. Så er et 4 m kabel altså ikke så smart, da det skal spændes ud langs bilen med det resultat, at man ikke kan komme ind af døren.
OK, jeg har bare ikke mødt "umulige" oppstillinger i Norge.
Test af mit 400V/16A inden 26/3 kunne jeg sørme også godt tænke mig - der bor jo en hel "sværm" af Teslaejere omkring mig her i Lyngby. Skriv PM hvis nogen er interesseret i lige at kigge forbi en dag/aften...;-)
Tak til Raymond, som lige kiggede forbi og I andre som tilbød besøg og test.
Godt vi liiige fik set på det - min elektriker har selvfølgelig sat et 32A stik op - så jeg må lige ud til Harald Skrald imorgen og fikse mig en 32/16 A overgang.
/Henrik
Når du går fra 32A til 16A er det selvfølgelig vigtigt, at sikringen er 16A - men det er nok allerede indbygget i overgangen ?