Loading...
dk

Nyt vedr. fritagelse for registreringsafgift | Tesla Forum

Busimiss
Busimiss Mar 24 '15
Så er der nyt - lad os krydse fingre for en forlængelse.
http://www.ft.dk/...b102/som_fremsat.htm
SQLCPH
SQLCPH Mar 24 '15
Fin motivering af forslag fra EL. Der ER behov for en generel omlægning af reg afgift og en løsning her og nu for el-bilen. I motivatione af forslag ses det også at man indtil videre kun er fritaget for reg afgift såfremt leveringen finder sted i 2015 hvilket gør bestilling i efteråret noget usikker. Politikerne bør handle snarest. Jeg synes ikke jeg kan se hvornår forslaget skal behandles?
/Søren
henrik_dk
henrik_dk Mar 24 '15

Som kommende P85D ejer til august, så må de da gerne lade være med at forlænge afgiftsfritagelsen. Det vil være kanon for det fremtidige værditab :-). Kan endda forestille mig, at min P85D vil stige i værdi.

kajakaj
kajakaj Mar 24 '15
Ikke enig. Det er kun en fordel hvis man skal sælge. Hvad hvis man får en totalskade og kun får købesummen i erstatning og skal genanskaffe til afgiftsbelagt pris.
DeaconWP
DeaconWP Mar 24 '15

Hvis man får en totalskade, skal man erstattes den værdi, som en tilsvarende bil annonceres til salg for, hos en forhandler.

 

 

Og hvor egen centreret kan man være? Er det ikke bedst, hvis alle danskere bliver ved med at have råd til en god elektrisk bil, med alle de samfundsmæssige fordele der er i det?

 

Spurgte katten, der ikke sidder på flæsket.

KS
KS Mar 24 '15
Kører vi ikke (også) elbil fordi det er godt for miljøet og for at understøtte vores klimapolitik på lang sigt. Hvis ikke der er nogen der starter, kommer vi aldrig til at være energiuafhængige..
henrik_dk
henrik_dk Mar 24 '15

Jeg har valgt en P85D pga. afgiftsfritagelsen og ingen grøn afgift. Er fuldstændig ligeglad med miljøet og klimapolitik.

 

Miljø er slet ikke en faktor, når jeg køber ny bil. Tværtimod. Og var der ingen bilafgifter i DK, så havde jeg aldrig valgt en P85D. Der havde stået en Porsche Panamera Turbo eller en Maserati Quattroporte i min indkørsel i stedet for :-).

 

 

Forummets indlæg er redigeret af henrik_dk Mar 24 '15
Hookmaker
Hookmaker Mar 24 '15
Den nøgne sandhed. Velbekomme!
henrik_dk
henrik_dk Mar 24 '15

Ja velbekomme! Der skal vel være plads til os alle sammen. Både miljøfanatikere, bilgale osv.

 

At jeg har valgt Tesla udfra andre faktorer end mange af jer, det ændrer ikke på, at jeg er vild med Model S og blev ramt af "Tesla feberen" efter min første prøvetur i januar.

Kiefer
Kiefer Mar 24 '15

Det forslag kommer jo aldrig igennem, det er lidt opportunt af EL at gøre det og det er nogle billige point at forsøge og score.

Lad os nu i stedet bruge kræfterne på at få regeringen til at komme med et udspil der rent faktisk kan bruges til noget.

Ja, det er det sjove ved dette forum, der er lidt af alle typer herinde, dem med sweater der køber af miljøfanatiske grunde, dem der køber bilen for at spare en masse penge på familiebudgettet, og så dem der bare vil have en monster hurtig bil til en billig penge.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Mar 24 '15
Gustavsfar
Gustavsfar Mar 24 '15

Hvis vi antager at der bliver lagt afgift på så vil forsikringspræmierne vel også stige betydeligt må man formode?...

Kiefer
Kiefer Mar 24 '15

Ja helt sikkert, og de vil sikkert også få den geniale idé at gensalg af bilen vil blive pålagt afgift som var den importeret = bilen bliver usælgelig...

/Martin

Jordvarmekongen
Jordvarmekongen Mar 24 '15
Kiefer, det var dog en skrækkelig tanke du lufter der
Gustavsfar
Gustavsfar Mar 24 '15

En eksport af bilen til udlandet vil så nok være den eneste mulighed hvis man vil af med den.

henrik_dk
henrik_dk Mar 24 '15

Vi vil ikke være værre stillet end alle mulige andre med dyre luksus biler.

Jeg kunne f.eks. ikke sælge min BMW 535d touring i DK og var nød til at eksportere den til Tyskland for at få en nogenlunde pris. Fik så 85% af afgiften tilbage fra SKAT.

TSLA
TSLA Mar 24 '15

Det forstår jeg ikke! Så vidt jeg ved er der ingen biler der pålægges afgifter når de skal sælges (udover taxa'er der er købt efter 1.Jan.2015). At nogen så kan få afgift TILBAGE når de eksporterer er da noget helt andet!!

Kiefer: Iøvrigt fint at EL fremsætter dette forslag, selvom det måske ikke kan vedtages. Det får jo nogen af de andre ud af skabet...

Kiefer
Kiefer Mar 24 '15

TSLA: Fra min side var det nu bare et tankeesperiment. Jeg er af den klare overbevisning at fritagelsen nok skal fortsætte. 

Det eneste jeg jeg tror EL opnår er lidt larm i andedammen som hurtigt forsvinder igen. Jeg tror ikke det får nogen ud af busken, dertil er der allerede nu gået for meget valgkamp i det.

/Martin

TSLA
TSLA Mar 25 '15

Kiefer: Fint at tænke, men hvis der nu er gået valgkamp i den skal der måske handles... :-) Men lad os se hvad de andre pro-elbiler siger til forslaget - læs sosser. Vi er jo alle nu klar over at der ikke kommer en omlægning af registreringsafgiften i denne periode. Så ved et valg risikerer vi jo hurtigt at Elbilerne glemmes. Bl.a. derfor er markerings politik lidt vigtigt.

Mwn
Mwn Mar 25 '15

Jeg føler mig overbevist om at der kommer en luksus-afgift på elbiler over et vist beløb. Politikerne vil aldrig tillade at lækre ting ikke beskattes hårdt.

 

Så Model S vil blive ramt af afgift og de mindre biler som Leaf går fri. Det er min personlige teori. 

 

Alternativt lader regeringen og de andre partier (eks LA og EL) bare stå til og så løber aftalen ud og det var så det. Husk at vi er et land som hader biler, især fede biler og virkelig hader at andre har fede biler.

 

 

Mwn
Mwn Mar 25 '15

Skulle bilen blive usælgelig så beholder jeg den bare indtil dens aluminium er rustet op og motoren ikke kan mere.

Sider: 1 2 3 4 5 »