Loading...
dk

Firmware 6.2 | Tesla Forum

tintin
tintin Apr 3 '15

Har opdateret til 6.2 men desværre over en 3G forbindelse, fik ikke udsat opdateringen pga. rødvinsdrikkende gæster! Næste morgen meldte Teslaen dog at opdateringen var succesful. I dag fik jeg en meddelelse med gul blikkende trekant og en tekst som ca. var at der var software opdaterings problem og at jeg skulle kontakte Tesla. meddelelsen stod dog kun kortvarig og er ikke kommet igen. Så vidt jeg kan se har jeg fået de funktioner der er i 6.2

Er der nogen der har oplevet noget tilsvarende?

Hookmaker
Hookmaker Apr 3 '15
Jeg har fået alle mine over 3G og aldrig haft issues.
120281
120281 Apr 3 '15
Stadig ingen SW Update til mig endnu. Nå har stadig hjulene som projekt i morgen og så opticoat ult. April.
Kiefer
Kiefer Apr 3 '15

Heller ingen opdatering her, men jeg har så også pånær den første opateing jeg fik, fået alle mine 1 til 2 måneder efter de første begyndte at annoncere den var kommet.

Men eftersom min bil er så gammel som den nu engang er, er det nok heller ikke det helt vilde jeg får u af de næste mange opdateringer, jeg havde håbet på forbedringer på RDIO og på webbrowseren, men nu her efter 12 måneder og det endnu ikke er sket, tror jeg heller ikke det kommer.

/Martin

MDamm
MDamm Apr 3 '15
Min er fra Juni 14, og den opdaterer nu på SuC i Køge. Men den lader ikke under opdateringen, så jeg skulle nok have ventet og ladet den gøre det i garagen derhjemme. Kører iøvrigt normalt på router, men den løb tør for strøm, så den har hentet den på 3G.
Forummets indlæg er redigeret af MDamm Apr 3 '15
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 3 '15

Lavede samme fejl på SuC i Middelfart den anden dag. Troede jeg var rigtig smart så jeg kunne handle, hente kaffe alt imens at den ladede og opdaterede på samme tid, men blev hurtigt klogere da kaffemaskinen på Macd var gået i stykker og opdateringen tog knap 5 kvarter inden jeg bagefter kunne lade.... :-(

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Apr 3 '15
MDamm
MDamm Apr 3 '15
Og jeg havde ovenikøbet læst dit indlæg om din oplevelse, men er åbenbart ikke særligt snu:-)

Den er dog færdig med update nu efter 30min. og lader lystigt igen.

Lyngedrengen
Lyngedrengen Apr 3 '15
Hej

Har været en tur Århus - Herning og retur i dag for at se datteren til håndboldstævne. Selv fruen måtte anerkendende sige, hvor behagelig en køretur opleves i Teslaen :-). Nå, men igen i dag ifm afgang fra Århus, fik jeg meddelelsen om, at 'Drive assist features not available - contact Tesla Service' (ordlyden var lidt anderledes). Så ingen fartpilot etc til Herning. Da vi skulle køre hjem igen, var der intet. Mystisk - jeg kan ikke lige identificere, hvad der skylle trigge denne fejlmeddelse.
Som sagt nævnes det også i div udenlandske fora efter opdatering til 6.2. Nogen af Jer, der har oplevet det?
VH
Jan
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 4 '15
Ja fik også fejlmeddelsen men efter reboot har der intet været. Har du prøvet dette?
Brejl
Brejl Apr 4 '15
Havde samme problem i går. Ringede til Tesla Service, de ville vende tilbage.... Da jeg skulle køre næste gang var meddelelsen væk og jeg kunne køre med autopilot igen. Oplevede dog et par gange mystiske gange hvor jeg manuelt måtte gribe ind. Den ene gang kom der endda en kollisionsadvarsel (bilen nærmede sig en kø og bremsede ikke ned). Ved ikke om det er fordi man lige skal lære hvordan det fungerer.
nicom
nicom Apr 4 '15
Jeg har også haft periodiske fejl på fart piloten da radaren ikke virkede efter regnvejr. Kan man køre fartpilot uden radar og sensorer aktiveret? Bilen lavede et stop da jeg ville passere en cyklist. Det virker som om at systemet i bilen endnu ikke er gearet til de små danske landeveje
lysmanden
lysmanden Apr 4 '15
Jeg har idag ( efter opdatering i går formiddag ) fået en advarsel op " blind spot disabled" i speedometeret .
Nogen der har prøvet det og hvad betyder det? Troede det var en del af den nye opdaterings pakke?
Hookmaker
Hookmaker Apr 4 '15
Det kommer automatisk op når du går over 135-140 km/t.
lysmanden
lysmanden Apr 4 '15
Og nu skriver den så at soft ware skal opdateres?
KS
KS Apr 4 '15
@lysmanden: endnu en bug i 6.2. Snakkede med Holland i dag. Bliver fixet i næste patch. Stop bilen, reboot på de 2 scroll hjul. Syntes det er blevet meget oftere med 6.2, tror jeg har rebootet den nye flere gange på 14 dage, end de 18 måneder jeg har haft den gamle/
NOELON
NOELON Apr 4 '15

Hm, virker ligeså tilfældigt som problemet med at connecte fra App. Jeg har simpelthen intet problem haft og har kun resetted 1 gang - lige i starten. Alt har fungeret som beskrevet/forventet. Spøjst

Kiefer
Kiefer Apr 5 '15

Heh, så er det mpske godt jeg ikke har fået 6.2 endnu, lyder til at den stadig er lige så buggy som 6.1 er i øjeblikket siden der allerede kommer opdateringer ud til 6.2 brugere. Godt og gennemtestet af Tesla inden udrulning ;-)

/Martin

Larsen
Larsen Apr 5 '15
Ken, det er altså ikke nødvendigt at stoppe bilen for at reboote via scrollknapperne. Det må gerne gøres medens bilen kører.
Comeback
Comeback Apr 5 '15

har haft 6.2 i 14 dage og ingen boot, alt har spillet max :) 

Busimiss
Busimiss Apr 7 '15
Vi har hentet vores Tesla i dag, men den er med 6.1. Skal vi så bare vente på, at det bliver vores tur til opdatering?
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »