Loading...
dk

Skift af hjul - nu for lavt dæktryk | Tesla Forum

BlackPanther
BlackPanther Nov 27 '15

@P85D
Tesla har travlt. Jeg var lige forbi her i Aarhus. De løber rundt sig selv for at tjekke sikkerhedsseler :-)

PS Jeg har lige tjekket dæktrykket på min Black Panther og kan se at mine dæk er på 2,7 - 2,8 ved 6 gr.
Efter en - to km er de på 2,9. Så hvis dine er på det samme burde der ikke være problemer :-)

P85DK
P85DK Nov 27 '15

Pustede 2,9 i alle 4 og væk var fejlen

BlackPanther
BlackPanther Nov 27 '15
The Black Panther Strikes Again.
gw
gw Dec 6 '15

Kan se flere skriver 45 psi 3.1 bar. Jeg har lige påmonteret de dæk jeg har fået samlet i køge(Tsportline samkøb), og de ligger på 4.0 bar siger bilen via carstatus. andre som kører med så højt tryk?

FrederikC
FrederikC Dec 6 '15
42 psi eller 3.0 bar er det korrekte tryk. Gw du må lige få taget lidt tryk af så du ikke ødelægger dine dæk.
gw
gw Dec 6 '15
Tak Frederik. Så er der rettet op. Har Kurt generelt fyldt 4bar i alles, ved du det ?
Klaus_
Klaus_ Dec 6 '15

Hvis det er 19" burde det være 45 psi (3,1 bar) der er korrekt dæktryk (det står hvertfald i min dør). 42 psi (2,9 bar) mener jeg er til 21". 

4 bar lyder helt vildt.

Skaarup
Skaarup Dec 6 '15
Vinterdæk må godt have 10% højere tryk. Kurt skiftede også mine for nylig og her var 3,3 i alle hjørner. Så det er godkendt herfra ihvertfald.
lysmanden
lysmanden Dec 6 '15

hvorfor er der så stor forskel i hvad folk har af opfattelse på tryk i dæk? Er det fordi Tesla siger forskelligt eller er der forskel på hvilke dæk der sidder på de forskellige hjul?

mine 19"  veksler imellenm 2,7-2,9 bar. Hvad skal vi / jeg tage udgangspunkt i?

Klaus_
Klaus_ Dec 6 '15

@lysmanden, det synes jeg lyder en smule til den lave side. Jeg ville nok pumpe lidt mere luft i hvis det var mig. For lavt dæktryk har jo både indflydelse på trafiksikkerheden og rækkevidden. 

Der står i siden af din dør hvor meget dæktryk du skal køre med. Hvis din bil er født med 19" vil mærkaten være skrevet til det, men hvis den er født med 21" og du selv har sat 19" på (f.eks. vinterdæk), kan du jo ikke helt stole på det der står i mærkaten.

Men så vidt jeg ved, så er det 19" der skal køre med 45 psi (3,1 bar) og 21" der skal køre med 42 psi (2,9 bar).  Jeg TROR ikke der er forskel om man har en D'er eller ej.

TorbenS
TorbenS Dec 7 '15

I Teslas vejledning står der at det er lige meget hvad der står på siden af dækket, dæktrykket skal være hvad der står på deres label (19" = 45 psi)

RobertJ
RobertJ Dec 7 '15

@TorbenS - på siden af dækket er angivet et tilladeligt max tryk, dette er ikke ligemeget om man overskrider. Det resulterer i en eksplosion.

- R

Sider: « 1 2