Loading...
en

Clever vs. Eon

lysmanden
lysmanden Apr 9 '15
For og imod? Eller har i begge Abb. Som sikkerhed ?
Genild
Genild Apr 9 '15

Ingen af dem her!

Skulle fremtiden bringe mig på skideren (er sket før i livet at man er blevet ramt af virkeligheden) så er det ikke værre end at jeg kan ringe til Clever og købe en opladning formedels 99 DKK uden abonnement.

Mit liv er dog ikke mere ukontrolleret end at jeg har været i stand til at styre det indenfor det geografiske råderum som Superchargere giver - eneste undtagelse var en vintertur tur til Fanø, hvor der også ville være minimum én længere præsentationsrunde, men der lagde kammeraten kraftstik til ud fra tesen "vil du lege må du donere strømmen".

Havde det været livet om at gøre, kunne det dog have været klaret uden problemer via fuldladning i Middelfart. Nu kunne vi i stedet bruge tiden med at drikke og æde os fra sans og samling hos vennerne i stedet for Comwells parkeringsplads.

Mvh L@rs

nicom
nicom Apr 9 '15
Jeg har haft min bil 11 dage nu og jeg har hverken eon eller clever abonnement. Jeg har sågar hverken type 2 eller chademo adapter. Så jeg er spændt på hvilken anbefalinger d er kommer
MDamm
MDamm Apr 9 '15
10mdr. Uden, og regner heller ikke med at få et abonnement i nær fremtid. Har ikke haft behovet.
lysmanden
lysmanden Apr 9 '15
Hvad er chademo adaptor? Jeg har vist bare købt et ekstra kanel hos Tesla

Imorgen skal jeg til Nakskov fra Karlsunde ( 150 km ) heraf 20 på lande vej
Bagefter en tur til Nykøbing f og derefter hjem. Tør ikke tage chancen på en 100 pct opladning...... Kald mig bare tøsse dreng
JL
JL Apr 9 '15
Jeg har et eon kort liggende i bilen - for en sikkerheds skyld. Valgte eon, da det kun koster 99,- i oprettelse, mens Clever koster 350,- Derudover kommer jeg til at arbejde i centrum af Kbh. det næste halve år. Tænkte man kunne parkere på eon's 'gratis' pladser og så lade lidt imens :-)

Chademo er en kæmpe adapter, som gør at du kan lade med 50kw (hvis jeg husker rigtigt). Ken har en, men mig bekendt er der lang leveringstid på dem.

http://shop.teslamotors.com/products/chademo-adapter

tusla
tusla Apr 9 '15

Chademo er en stiktype til DC ladning på ca. 50Kw - altså omtrent halv hastighed af Superchanger, men 5 gange hurtigere end Type-2 kabel og enkeltlader. Adapteren benyttes så Chademo ladekablet (sidder på Chademo laderen) kan forbindes til din Tesla. Jeg har selv bestilt en adapter hos Tesla, men har ikke modtaget den (eller bilen) endnu.

I forbindelse med min Tesla bestilling fik jeg en mail med et link til at bestille et Clever ladekort uden at skulle betale for oprettelsen. Så det har jeg gjort - det kan jo være rart at have i baghånden.

nicom
nicom Apr 9 '15
@lysmanden. Jeg har et 11 kW stik i Nakskov du kan bruge hvis det bliver aktuelt.
Klaus_
Klaus_ Apr 9 '15

Har man glæde/behov for type 2 kabel/stik, hvis man ikke har hverken Clever eller e-on? 

JL
JL Apr 9 '15
@Klaus: Jeg har brugt det er par gange, bl.a. Comwell hotel i Korsør og på færgen Odden-Aarhus. Begge steder lader man gratis og skal bruge et Type 2 kabel. Det er muligt de har så man kan låne, men det ved jeg ikke.

/Jacob
Klaus_
Klaus_ Apr 9 '15

Okay tak, Jacob.  Synes også jeg læste herinde engang at man burde have et type 2 kabel, så sådan et er nok værd at få bestilt sammen med bilen så. Måske også brugbart i visse andre lande.

EVfan
EVfan Apr 9 '15

@Klaus_ Med et Eon Cash køb betaler du med dit kreditkort når du holder ved standeren, 99 kr uanset hvor meget strøm du aftager. Kræver ingen oprettelse. Hos Clever kan du få et kort til 350 kr og betale 5,50 kr/kWt, men der er flere steder hvor det er gratis bare du har kortet. f.eks i Skive. Dog kræver løsningerne et type 2 type 2 kabel, som du kan købe billigt hos Tesla for 1.500 kr. Ellers kig på Plugshare.com, findes også som App, hvis du køre udenfor SuC stederne. Der er faktisk mange steder hvor du kan lade gratis, enten med CEE 16A eller type 2.

/Jens

lysmanden
lysmanden Apr 9 '15
Tusla. Er det så et specielt sted du lader med chadwmo?
Ok snyyyd. Jeg har ikke fået tilbud noget kort, men måske jeg skal spørge om det.

Nicom. Det er super pænt af dig, men skal hurtigt videre så tager diesel bilen. 11 kw er det sådan et standard 16 ampere? Altså det røde stik med 5 poler.

Jeg tror bare jeg helgardere mig med begge kort typer. Gider ikke stå i en by og mangle det rigtige kort. 350 kr er sku nok liiiige til at overkomme

Kunne man lave et lukket netværk for eks Tesla ejere som KAB hjælpe andre Tesla ejere i nød strøm problemer? Jeg læste om en der kun havde 2 km tilbage. Jeg hjælper gerne andre i nød. bor i Karlslunde og Tesla stillet hænger på planke værket
lysmanden
lysmanden Apr 9 '15
Tusla. Er det så et specielt sted du lader med chadwmo?
Ok snyyyd. Jeg har ikke fået tilbud noget kort, men måske jeg skal spørge om det.

Nicom. Det er super pænt af dig, men skal hurtigt videre så tager diesel bilen. 11 kw er det sådan et standard 16 ampere? Altså det røde stik med 5 poler.

Jeg tror bare jeg helgardere mig med begge kort typer. Gider ikke stå i en by og mangle det rigtige kort. 350 kr er sku nok liiiige til at overkomme

Kunne man lave et lukket netværk for eks Tesla ejere som KAB hjælpe andre Tesla ejere i nød strøm problemer? Jeg læste om en der kun havde 2 km tilbage. Jeg hjælper gerne andre i nød. bor i Karlslunde og Tesla stillet hænger på planke værket
nicom
nicom Apr 9 '15
Ja standard rød 16a stik som kun lader med godt 50 km i timen. Mht til CHAdeMO har Clever mange flere end eon der kun har 7 stk som i mange tilfælde alligevel er nær en superlader. clever har over 50 stk chademo lader landet over.
tusla
tusla Apr 9 '15

@lysmanden: Jeg har ikke fået bilen endnu, men har bestilt adapter da jeg kan bruge den ved Farøbroen (Eon) når vi skal til Falster, mange af Clevers standere, samt Eon's nye netværk langs motorvejen. Planlægger også tur til England senere hvor vi nok kommer lidt for langt væk fra superchanger.

Mht. Clever kort, så prøv denne link: https://shop.clever.dk/special/?lockcode=tesla-go

Jeg fik linket i min velkomst mail fra Anna (standard mail levering, forberedelse til levering, opladning etc).

Lau
Lau Apr 9 '15

Tak for linket tusla, havde ikke et Clever-kort og når nu det er gratis kan det ligeså godt få en plads i handskerummet.

Genild
Genild Apr 9 '15

Bare lige en tanke om tankning:

Clever tilbyder et gratis kort - men charger dig 5,5 kr/kwh. Eon har en cash løsning hvor du betaler et fast beløb (99kr) for en opladning (find en stander - ring og fortæl standernummer - tank når de har lukket op).

Ved ladning af 18 kWh overskrider kWh prisen hos Clever det fast Eon beløb. Mit spørgsmål er dernæst hvor mange der vil finde det relevant at lade hvis man kun har plads til mindre en 18 kWh på Tesla'en?

Bevares Clever Go kortet er gratis - men det er ugeavisen også, uden at man derved finder behov for at fylde handskerummet med dem.

Kiefer
Kiefer Apr 9 '15

tusla: Det virker så åbenbart ikke med et Model X reservationsnummer...

lysmanden
lysmanden Apr 9 '15
Tal tusla.. Jeg kunne godt se Anna havde sendt det i en mail. Har oprettet begge steder nu.
Håber snart du får din tus....Tesla.
Hvornår lander den?
Spændende med den store lader. Har dog hørt at Tesla vil lave en SC i Vordingborg
Pages: 1 2 3 »