Loading...
en

Clever vs. Eon

lysmanden
lysmanden Apr 9 '15
Tal tusla.. Jeg kunne godt se Anna havde sendt det i en mail. Har oprettet begge steder nu.
Håber snart du får din tus....Tesla.
Hvornår lander den?
Spændende med den store lader. Har dog hørt at Tesla vil lave en SC i Vordingborg
Lau
Lau Apr 9 '15

@Genild, tildels enig, men pt. mener jeg godt man kan ende et sted ude i det vestjydske hvor man ikke har valget mellem en Eon og Clever stander.

lysmanden
lysmanden Apr 10 '15
Nixon er du hjemme i morgen? Vil egentlig prøve at se om jeg kan nå derned så i tilfælde af worst case scenary vil det være rart at kunne bede om lidt hjælp. Skal jeg så medbringe mit type 2 kabel eller originale Tesla kabel?
Kiefer
Kiefer Apr 10 '15

Hvis man ender så langt ude i det vestjyske er det vel "bare" at køre til nærmeste campingplads og låne lidt strøm der, evt. købe en is eller bid mad mens man holder en lille pause?

Jeg er ret overbevist om, at på de små campingpladser vil pladsejeren synes det ville være sjovt hvis en el-bil kom forbi.

/Martin

lysmanden
lysmanden Apr 10 '15
Kiefer. Ja sjov ide.mjeg læste også herinde et sted sat en lånte strøm af havne fogeden.<br />
Var selv i mosede havn idag og lurede strøm muligheder<br />
<br />
Bør vi oprette en tråd hvor vi skriver by og tlf nr ( ikke adresse af hensyn til tyveri ) hvor vi bor i tilfælde af andre kommer i nødhjælp<br />
<br />
Eller oprette en tråd hvor de forskellige standser står? Jeg tænker vel at man kan se det på en app?
The Forum post is edited by lysmanden Apr 10 '15
lysmanden
lysmanden Apr 10 '15
Har netop lige tjekket det ekstra kabel jeg har købt ude hos Tesla. Det er et blåt kabel model 3. er det så det rigtige kabel til eon og Clever? Syntes at alle taler om type 2.?
FrederikC
FrederikC Apr 10 '15
Citat fra lysmanden Har netop lige tjekket det ekstra kabel jeg har købt ude hos Tesla. Det er et blåt kabel model 3. er det så det rigtige kabel til eon og Clever? Syntes at alle taler om type 2.?

Det du får hos Tesla er Type 2 mode 3 - og det er det som du bruger til Clever og Eon. 

lysmanden
lysmanden Apr 10 '15
Mw of Frederik c: Jo det ligner det.
Blev pludselig i tvivl da Tesla selv sagde rød type 2. Så det må være et verision 3

Er der nogle der har praktisk erfaring med chademo? Jeg har lige talt med Tesla og han sagde jeg bare kunne bestille det derude
lysmanden
lysmanden Apr 10 '15
Mw of Frederik c: Jo det ligner det.
Blev pludselig i tvivl da Tesla selv sagde rød type 2. Så det må være et verision 3

Er der nogle der har praktisk erfaring med chademo? Jeg har lige talt med Tesla og han sagde jeg bare kunne bestille det derude
FrederikC
FrederikC Apr 10 '15

Blot lige så vi er enige, så er type2 kabel noget du skal købe ekstra, det følger ikke med bilen.

lysmanden
lysmanden Apr 10 '15
Enig Fredrik :)
Intet er gratis .... Desværre
lysmanden
lysmanden Apr 10 '15
Enig Fredrik :)
Intet er gratis .... Desværre
tusla
tusla Apr 10 '15

@Lysmanden: Den er sat til forventet levering i Juni - hvor er der dog laaaaang tid til. Jeg har også set de vil sætte en SC op i Vordingborg. Men indtil da er det rart med et alternativ. Og der er steder i Europa hvor der kan være lidt langt til SC, så også her vil det være rart med hurtig ladning.

FrederikC
FrederikC Apr 10 '15

SC Vordingborg? hvor har du set det henne`?

Mener du den der prik tesla har sat om en ny charger på kortet?

The Forum post is edited by FrederikC Apr 10 '15
lysmanden
lysmanden Apr 10 '15
Nicom? Hvad tid er du hjemme idag?vil rigtig gerne havde denmulighed i baghånden i worst case

Er der iøvrigt nogle der har oplevet at creep og regenerering pludselig er slået fra? Fik lige en besked om der er ny opdate og pludselig virker regenerering igen?
lysmanden
lysmanden Apr 10 '15
Nicom? Hvad tid er du hjemme idag?vil rigtig gerne havde denmulighed i baghånden i worst case

Er der iøvrigt nogle der har oplevet at creep og regenerering pludselig er slået fra? Fik lige en besked om der er ny opdate og pludselig virker regenerering igen?
nicom
nicom Apr 10 '15
Av, først hjemme klokken 15 Sidder i Køge og lader nu
tusla
tusla Apr 10 '15

Frederik: Jeg har kun set den på kortet som kommende. Ser ud til at være Vordingborg, Farø, eller der i nærheden. Har set Vordingborg nævnt et par gange på forum

lysmanden
lysmanden Apr 10 '15
Nicom. Ok er lige lander i byen. Bilen siger 224 km tilbage og navi siger der er 132 km til SC Køge. Mon ikke det går eller tæller den meget hurtigere ned når det er motorvej og kører 110 i timen? Tænker du har kørt turen en del gange :)
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 10 '15

@lysmanden.

Brug projected range under energy. Der kan du hele tiden se de aktuelle rest km afhængig af kørsel og så kan det ikke gå helt galt. Plot derefter destination ind såfremt du bruger 6.2 kan du se restprocent på batteri ved ankomst til destination. Hvis den ikke mener du kan nå frem beder den dig om at sætte hastigheden ned.

The Forum post is edited by Gustavsfar Apr 10 '15
Pages: « 1 2 3 »