@lysmanden: Jeg har ikke fået den endnu, men skal nok lige skrive et indlæg når jeg har prøvet den. Ud fra hvad jeg har læst af anmeldelser på nettet er den yderst effektiv.
@lysmanden: Jeg har ikke fået den endnu, men skal nok lige skrive et indlæg når jeg har prøvet den. Ud fra hvad jeg har læst af anmeldelser på nettet er den yderst effektiv.
@JL ikke for at være en lyseslukker - men du ved godt at den ikke er lovlig i DK ik?
Det er helt ok - man skal jo leve lidt på kanten nogen gange ;-) Regner med at montere det, så man kan styre det med en fjernbetjening
Burde ikke skrive dette men kan bare ikke lade være! Har lige købt 4 spritnye vinterdæk på 4 spritnye originale Teslafælge lige kommet hjem fra US of A.
3000 kr. ialt
;-)
Det kan ikke gøres igen og derfor skulle jeg slet ikke havde fortalt om det, men tråden hedder jo hvad har du købt til din tesla idag. Dæk og fælge var bestilt til en større virksomhed i nær området. Det skulle havde været 21 tommer men de fik 19 tommer. Fordi prisen for at returnere dem oversteg værdien af dæk og fælge sagde Tesla at de bare kunne beholde dem og her var jeg så heldig at være på rette sted til rette tid. Sorry
Jeg har købt (godt nok i går) en type 2 holder, som skal monteres skråt på væggen ved siden af min CEE udgang, så opladerkablet har noget at sidde fast i:
http://esl-shop.de/wallbox-dummy-fur-ladekupplung.html
Pete: Jeg er ikke enig i, at det er obligatoriske stik og forlængere, jeg har nu haft bilen i snart 13 måneder og har endnu ikke haft behov for andet end den udleverede lader fra Tesla samt et type2<->type2 kabel til en ladestander.
/Martin
Kiefer: Jeg er nok livrem og seler typen, og det vestjydske byder endnu ikke på SUC'er... Også ville jeg blive enormt irritabel, hvis jeg ender op i en situation hvor jeg kan få strøm fra given stik type, men ikke kan komme i den med min mobile lader. Så nej det er nok ikke obligatorisk i et generelt perspektiv. Men det giver mig ro i maven at det ligger i bilen : )
Peter
Jeg har også selv en bunke adaptorer, og har kun haft brug for 32A -> 16A, samt Svensk adaptor.
@Pete 1,5kv til 16A er lige i underkanten.
Jeg har forsøgt mig med 10m 1,5kvt og det begyndte at dufte let af varm plastik, den blir rigtig go' varm.
Der bliver kun brugt 1,5kvt kabel til 13A i husholdningen. Så 13-14A burde være ok.
@kelas/pete: På Tesla's ark til elektrikere der skal montere udstyret hjemme hos en, anbefaler de 2,5 kvt eller højere. FYI.
Klaus - Ja 2,5kvt, er det gængse 16A kabel if. dansk el regler.
Greenline.dk i maribo er min foretrukne leverandør. De har fri fragt og gode priser samt produkter der overstiger harald skrald i kvali x10.
Hejgaard - 19" turbine hedder Cyclone og kan købes hos Tesla til 31.000kr med standard monteret dæk.
Rial Lugano er 'turbine' fælge i 19" og til sidst TST fælgene Frederik linker til.
Hvis du vil have Rial Lugano 19" i Grå - kan de kun købes hos e-driver.net, til ca. €1530 inkl TPMS.