Loading...
dk

Dash cam? | Tesla Forum

Klaus_
Klaus_ Apr 17 '15

Hvad kan I anbefale af dash cam?

Billedkvaliteten er stort set underordnet, sålænge man kan se nummerpladerne på de andre bilister - så dét stiller jo i sig selv nogle krav til kameraets sensor :)

Er der noget som er nemt at montere/fastmonteret i 85'eren, og som selv starter/slutter ifm. kørsel?   Det må også gerne være så diskret som muligt.

Klaus_
Klaus_ Apr 17 '15

Tak for tippet. Vil det sige at det også optager hvad der foregår i kabinen, med det bagerste kamera? Hvis ja, det kan man vel slå fra, går jeg ud fra?

Er det billigst/bedst at bestille på blackvue.eu ?

FrederikC
FrederikC Apr 17 '15

Klaus_ : det er lavet til at optage udsynet bagud ikke i kabinen.

Klaus_
Klaus_ Apr 17 '15

Dvs. der er 2 kameraer med i pakken?  Jeg synes siden er lidt mangelfuld i oplysningerne. I teksterne omkring GPS er der også en asterix (*) men der står ikke en forklaring til asterix'en nogen steder. Jeg kan heller ikke finde information om deres parking mode. Det kunne være interessant hvis kameraet selv kunne tænde når man begynder at køre (pga. bevægelser) og den slukker f.eks. X timer efter man parkerer.

FrederikC
FrederikC Apr 17 '15

Du får 2 kamera:

• Full HD 1080P + 720P HD @ 30fps

Kameraet er lavet til som udgangspunkt at køre 24x7. Du vil vel også gerne have en evt. parkeringsskade?

Klaus_
Klaus_ Apr 17 '15

Jeps, men jeg tænker det nok bliver bilka buler jeg kommer ud for, og det snupper de nok ikke. 

Er der en kontakt til at slukke for dem, hvis man har behov for det?

FrederikC
FrederikC Apr 17 '15

Klaus_: Der er lyd på, så hvis du kan køre en "bank" og 10 sek senere ser en bil køre....

Jeg har ikke selv et, så ved ikke om det kan slukkes, men det vil jeg da tro.

Hookmaker
Hookmaker Apr 17 '15

Køb det hos activfoto.dk, han er superbillig - jeg bestiltekl 11.30 idag og han kom selv og leverede det for 1/2 time siden. Mit sidste 550'er var der en fejl på bakkameraet, det kom han selv og byttede få timer efter fejlmeldingen. STØT de lokale....;-)

Klaus_
Klaus_ Apr 17 '15

@Hookmaker, god idé. Jeg tjekker ham ud, hvis prisen ikke er alt for høj i forhold til udenlandsk, så køber jeg oftest indenlandsk :)

NOELON
NOELON Apr 17 '15

Hookmaker: +1, har lige bestilt mit til den nye!

JL
JL Apr 17 '15

Håber ikke jeg hi-jacker tråden, men har jeg et spørgsmål. Jeg er gadget freak og leder altid efter nyt elektronisk legetøj jeg kan købe, men hvorfor har man et dashcam? Jeg har ikke helt forstået det... Er det udelukkende for at kunne dokumentere uheld/skader?

/Jacob

NOELON
NOELON Apr 17 '15

Se tråden for Super overhaling.... Her blev det dokumenteret med et Dashcam.

JL
JL Apr 17 '15

Det er rigtigt nok, men ville i så gå til politiet med den dokumentation - det ville jeg personligt ikke gide.

Klaus_
Klaus_ Apr 17 '15

@JL

Jeg bruger det fordi engang man ser man noget mærkeligt noget, eller kreative kratluskere med en laserpistol, og så kan man vise på kontoret/hjemme "se hvad jeg oplevede i dag på vejen"... :)   Men ellers af hensyn til ulykker ja.

SuneH
SuneH Apr 17 '15
Jeg kører med et GoPro på min MC, udelukkende for at kunne dokumentere ved en evt. ulykke, at jeg kører lovligt og at et evt. uheld ikke kan tilskrives for høj fart fra min side. Både af hensyn til forsikringen, politiet og mine evt. efterladte. MC'er får ofte skyld for at køre alt for stærkt (og ofte er det jo rigtigt desværre), så et eller andet sted er det op til MC-fører at dokumentere, at er IKKE var tilfældet.
lysmanden
lysmanden Apr 17 '15
Spørger lige dumt. Jeg har et ønske om den optager enten permanent dvs når jeg kører og når den er parkeret.<br />
Det er for at få fat i dem der bakker op med jyde krog i fronten osv<br />
Kan det lade sig gøre?
Forummets indlæg er redigeret af lysmanden Apr 17 '15
Klaus_
Klaus_ Apr 17 '15

@lysmand, det lyder det til, jvf. FrederikC's kommentar :)  Man skal så bare finde et sted at plugge den til strøm der altid er på, så cigarstikket dur nok ikke.

KS
KS Apr 17 '15
Permanent strøm findes faktisk i headlineren. Der er strøm i kontrol boksen til sikkerhedspakken - viser i morgen. Har man ikke pakken ligger stikket alligevel i headlineren, tapet op.
Bianco
Bianco Apr 18 '15

12v i headlineren er godt gemt på det "gamle" Tesla'er.

Min lå helt ude til højre, 5 cm fra der hvor højre solvisir er skruet fast. (For at komme til skuren skal man fjerne et C formet stykke).

Når tapen er løsnet, så kan det trækkes til center af bilen, hvor du så har en halv meter ledning at arbejde med.

Klaus_
Klaus_ Apr 18 '15

Hvis man nu *har* sikkerhedspakken, hvad bruges det strømstik så til?

Og tak for billeder, Bianco!

Forummets indlæg er redigeret af Klaus_ Apr 18 '15
Sider: 1 2 3 4 »