Loading...
dk

D-Ejere: Manglende elektronisk åbne og lukbar chargeport | Tesla Forum

Singh
Singh Apr 30 '15

Ingen Tesla ført slut maj - Men jeg er med. 

bestfind
bestfind Apr 30 '15
Fungerer fint for mig:
bestfind
bestfind May 2 '15
Citat fra bestfind Fungerer fint for mig:

Undskyld, min D misundelse tog overhånd :(( Jeg har slet ikke en D.

Under alle omstændigheder har jeg netop set denne film. I filmen bruger han Apple Watch til at lukke charge porten, er I sikre på funktionaliteten ikke bare er gemt indtil videre?

Nicolaj
Nicolaj May 2 '15
Citat fra bestfind Fungerer fint for mig:

Jeg har lige været ude og kontrollere igen, der er ingen "Close Chargeport" knap hos mig.
og jeg vil også gerne være med til en evt. klage. 

KS
KS May 2 '15
Den automatiske port er kun på de amerikanske modeller - med det lille stik i forhold til vores store type 2
Skaarup
Skaarup May 2 '15
Bestfind: Hvilken model har du? 85d eller P85D? Er den købt i DK? Gider du smide de første 2 cifre i dit produktionsnummer?
P85DK
P85DK May 2 '15

Det er ikke kun portåbner som ikke helt er som lovet

Er der censur på teslamotors forum? Få nogle timer siden så var der et indlæg som testede vandene i forhold til et class action suit på teslas eget forum - det er væk nu.

Det sagde således: 

P85D and claimed 691HP: Potential grounds for class action suit?   Pee85 | 

With many people logging inverter data and now realizing the P85D does not output the advertised 691HP, does anyone think this may be grounds for a class action lawsuit for false advertising?

The inverter only outputs roughly 415kW which is about 560HP. That's 131HP shy of what Tesla claims to be selling.

Furthermore, max power seems to be only for a second or so when traveling at very low speeds. Horsepower is just as low as the other cars (70D/85D) when going over 50MPH or so. It seems P85D buyers are not getting exactly what they paid for and I think it's possible Tesla can catch some heat for this.

Thoughts?

Grasberg
Grasberg May 3 '15

Jeg har endnu ikke en Tesla (kommer forhåbentlig omkring 1/8 - levering siger slutningen af juli). Jeg har bestilt en alm S, så åbenbart har jeg ikke problemet. Men jeg kan jo ikke lade være med at tænke, hvorfor skulle der lige være forskel på D og ikke-D modellerne på funktioner til at åbne og lukke ladeporten? Det giver ikke mening. Men hvordan får i så lukket porten?

gunberg
gunberg May 3 '15
Jeg har bedt Teslamotors bekræfte at ladeporten kan lukke med fjernstyring på den jeg har bestilt, men har intet hørt. Det er en model S 85D !
P85DK
P85DK May 3 '15

@grasberg - på samme måde som man skiftede kanal på fjernsynet i gamle dage :-) hen og manuelt skubbe den lukket med en finger eller et præcisions saksespark hvis man er avanceret

Claus8930
Claus8930 May 4 '15

@P85D

Kan du ikke starte en ny tråd ang. de 691 HK VS 560HK ?

Det kunne være interessant at følge lidt med I.

P85DK
P85DK May 4 '15

Claus - den er nu oprettet på: http://teslaforum.dk/...r-den-hvad-den-lover

Grasberg
Grasberg May 5 '15

&P85DK - Ok, så det er lidt liret. Jeg kan godt forstå, at man gerne vil kunne lukke låget elektronisk, og hvis ikke-D modellen kan det, så burde D-modellerne også kunne. Men er det ikke meget naturligt, at smække låget i, når man alligevel trækker ladestikket ud? Enten med en finger - eller for de smidige (ikke mig, da) - med et saksespark. :-)

P85DK
P85DK May 5 '15

@Grasberg - jo

Men det er nødvendigt for den fremtidige ladning, hvor Elon taler om at ladekablet selv finder hen til bilen og trækker sig tilbage efter endt opladning

http://gas2.org/2015/01/07/is-this-what-elon-musk-meant-by-a-solid-metal-snake-ev-charger/

Nicolaj
Nicolaj May 29 '15
Jeg var hos Tesla med bilen idag og fik at vide at automatisk lukning af ladeport kun var for biler i USA... Er det rigtigt?
FrederikC
FrederikC May 29 '15

@Nicolaj - Ja det er korrekt. 

Det er præcis det som denne tråd omhandler. D'ejerne blev lovet aut. lukning, men det har seneste vist sig kun at være på US modeller.

krabbe
krabbe Aug 28 '16
De første biler i EU er nu leveret med selvlukkende charge port. :) gad vide om Tesla retrofitter det på alle os med D modeller. Som ikke fik dem dem som lovet under D præsentationen i eftereåret 14 ??

Jeg tvivler, men man har vel lov at håbe
Kiefer
Kiefer Aug 28 '16

Det sværeste er når man har en bil hvor den selv lukker og en bil hvor den ikke gør ;-)

/Martin

The_Stig
The_Stig Aug 29 '16

I må gerne skrive mig på til klagen. Og hvis lukkemekanismen kan monteres I en Dansk X model så kan den vel også retrofittes på en S´er - det kan jo nemmest gøres når de alligvel skal ind og spænde ledningsforbindelserne der bliver så varme I stikket at de kan sætte ild........ Lorte bil....

Forummets indlæg er redigeret af The_Stig Aug 29 '16
Singh
Singh Aug 30 '16

Er dette også en af dem hvor nogle stykker har fået indgået en favorabel aftale med Tesla, som der går nogle rygter om ift. P85'er og de manglende hestekræfter?

Forummets indlæg er redigeret af Singh Aug 30 '16
Sider: « 1 2 3 »