Loading...
dk

dobbeltlader - nødvendigt eller ej? | Tesla Forum

NOELON
NOELON Jan 9 '14

De 30 km pr. time lyder lavt. Men de andre ting er ok hvis der samtid står 3 for 3-faser. I min står der også 230 v 16 A, men jeg får normalt over 50 km i tilført rækkevide.

Bluecoffee
Bluecoffee Jan 9 '14

Mine data er som TSLA's.

LarsR
LarsR Jan 9 '14

@TSLA. Tak for hurtigt svar! :-) Det ser faktisk også ud til at den stiger undervejs. Der står "3" (faser antager jeg) og den er nu på 55 km/t (se vedhæftet). Til gengæld, hvis man skifter til at vise energi i stedet for km/t, så siger den kun 4kw, hvilket selvfølgelig ikke stemmer med 55 km/t.? Hvad har I andre i displayet når I lader med 400V 16A?

Forummets indlæg er redigeret af LarsR Jan 9 '14
JS
JS Jan 9 '14
61 km/time. :)
KS
KS Jan 9 '14

Skal have service i morgen, og får forsøgsvis skiftet masterchargeren. De formoder det er denne der gør at ladestyrken (efter sigende) skulle være ekstra nedsat. Mere herom i morgen eftermiddag.

JS
JS Jan 9 '14
Tilbage til emnet - dobbeltlader nødvendigt eller ej.
Uffe synes umiddelbart at have et godt argument mod dobbelt lader og for chademo adapter. Med en chademo adapter kan man lade dobbelt så hurtigt som med en dobbelt lader til den halve pris. Chademo har dog en tvivlsom fremtid i Europa da den kun understøttes af japanske producenter. Da etablerings-omkostningerne ved en Chademo charger er væsentlig højere end for en 32A Type 2 stander vil jeg forvente at antallet af 32A Type 2 standere vil være mange gange flere (x10) end Chademo chargers om få år. Det bedste ladepunkt er et der er der hvor man alligevel ville parkere!
FrederikC
FrederikC Jan 10 '14

@JS tak fordi at du bringer min tråd tilbage på rette vej ;o)

Jeg er enig i din konklusion og mener også at fremtiden er type 2 og SuperChargers.

Kiefer
Kiefer Jan 10 '14

Om fremtiden er Type 2 og SuperChargers er jo et godt spørgsmål.

På denne side: http://en.wikipedia.org//wiki/IEC_62196 nævnes også et "Combined Charging System"  som et forslag fra de tyske bilproducenter.

Jeg tror der skal langt flere SuperCharger stationer op i DK end de 2-4 stykker der efter sigende er planlagt til DK før det kan være en reel konkurrent til andre DC ladesystemer i dagligdagen.

/Martin

FrederikC
FrederikC Jan 10 '14

Tror med dobbeltlader og et type2 kabel så er man langt i Europa og DK.

Jeg syntes prisen på 6000 for et Chademo kabel er for voldsomt.

Kiefer
Kiefer Jan 10 '14

Jeg er bestemt ikke uenig i at prisen for et chademo kabel er voldsomt, det er prisen (minimum 269 EUR) for et han/hun type 2 kabel sådan set også.

/Martin

NOELON
NOELON Jan 11 '14

@keitzberg: Hvordan gik det med dit service besøg? Jeg har lige konstateret ved opladning i mit sommerhus efter nyeste opdatering at der er skruet 25% ned for opladningen, som jo er konsistent ift. 'ustabil infratsruktur'. Så nu lader den her i sommerhuset kun med 12A (bemærk ikke 13 - så det problem vi hidtil har diskuteret er ikke pga. 5.8.4).

Men det er en stor frustration, at bilen (software version) pludselig synes der er et problem. Jeg har siden 22.09.2013 hældt 1200 Kwh med 3x16A i bilen i mit sommerhus uden problemer. Og nu synes den pludselig at der er et probelm... Dødsygt. Samtidigt kan jeg lade min Roadster med 24 Amp !!!  

KS
KS Jan 11 '14

@TSLA: Opdateret med nu master lader, og nu er den gået fra 21A til at kunne lade med 26A på hjemmestikket - som egentligt er 32. Så den lader hurtigere - dog ikke med fuld styrke, men der jo også lagt begrænsning på - selvom strømmen herhjemme er meget stabil.

NOELON
NOELON Jan 11 '14

@keitzberg: Forbedring og fint. Men hvad er det for en begrænsning vi taler om? En systemisk eller en mere ad hoc baseret på vurdering. Jeg er efter min opladning her til aften i mit sommerhus mere forvirret end klar på hvad begrænsningen drejer sig om. Jeg lader fint med 24 - 32 Amp på min Roadster. Men nu skruer S'eren ned til 12 A. Se vedlagte screen dump.

NOELON
NOELON Jan 11 '14

@keitzberg: sorry, galt screen dump.

Jgilberg
Jgilberg Jan 11 '14

HUSK, køb dobbeltlader!!! Jeg valgte "alt", men tenkte at jeg "måtte" spare ind på noget. Nu har jeg haft bilen i 4 uger og fortryder allerede at jeg ikke valgte dobbeltlader. Det kommer flere og flere 22kWt ladestandere.... Eftermontering koster NOK 40.000,-

Det kan være jeg ikke fortryder at jeg valgte bort dobbeltlader når jeg får Chademo-adapteren jeg har skrevet mig op til....

NOELON
NOELON Jan 11 '14

Jeg har nu sat min bil med dobbelt lader til at lade 22Kw på en af Clever's ladestandere. Min ligesom Keiztberg har noteret ovenfor lader den ikke med 31 Amp. Den lader kun med 26 Amp og kan ikke manuelt sættes højere - da hele indstillingen sættes via kommunikation mellem bil og AC lader. Er der nogen her der nogeninde har ladet med mere end 26 Amp ville det være rat at vide. Enten har Tesla indsat en begrænsning - bevidst eller ubevidst - eller også er det ikke en 11Kw lader (og 22Kw ved dobbeltlader). Men de reklamerer fortsat med 11 henholdvis 22Kw på hjemmesiden under specifikationer:

• Opladning
  • 11 kW indbygget oplader med følgende input kompatibilitet: 85-265 V, 45-65 Hz, 1 fase 40A eller 3 fase 16A (valgfri 22 kW dobbeltladere forøger trefaset input til 32A og enfaset input kompatibilitet til 80A)

KS
KS Jan 11 '14

@TSLA:

Tesla siger at det er 5.8.4 som har en begrænsning - denne kom allerede i 5.6 og jeg har skrevet meget frem og tilbage med supporten i Holland. Dette bliver lavet om på et tidspunkt.. Formodentligt næste major release af softwaren.

Kunne godt tænke mig at vide hvad APP'en siger at folk lader med - hvad er den sat på i konsollen, og hvad siger APP'en.

Min er nu oppe på de 26A - både APP og bil.

NOELON
NOELON Jan 12 '14

@kseitzberg. Jeg prøvede 22Kw opladning tilbage i midten af September efter modtagelsen af bilen. Men var dengang ikke opmærksom på Amp. Siden har jeg kun ladet med 16 A 11Kw i min garage og mit sommerhus. Ingen problemer. Først nu med 5.8.4 sidste version fra Onsdag er problemet med de 12 A kommet i mit sommerhus. Da jeg prøvede 22 kw idag stod alt - både bil og div. App's på 26 A. Jeg optog en lille video, da jeg prøvede at skrue op fra de 26.

Kiefer
Kiefer Jan 12 '14

Jeg lagde mærke til at på den testbil Tesla DK havde med til Århus i november, havde de valgt at beholde på version 5.4, netop på grund af den begrænsning i opladning der er i senere softwareversioner. De sagde dengang at de forventede en opdatering i januar der ville fjerne denne begrænsning igen.

/Martin

Kristian70k
Kristian70k Aug 18 '14

Hej 

min opsætning er 19" hjul og standart undervogn. 

mine tanker går på om jeg skal få dem til at lave den med luft undervogn på bekostning af twinchargers? 

jeg kommer ikke til at lade på mere end 16 ampere hjemme, og toppen af elforbruget kommer jeg til at nappe på SC i randers.. det er nok begrænset hvor meget jeg kommer til at bruge Twin.. 

men hvad er jeres mening om det? skal jeg beholde twin spec. eller få det lavet om til undervogn med luft?

Sider: « 1 2 3 4 »