lysmanden:
Nej det er der vel ikke. Det var for at visualisere et scenarie, man kan have en holdning til.
Igennem sit ejerskab af en Tesla, kan man jo opleve mange ting. Og hvis man på sine rejser har oplevet, at der er optaget på en Supercharger, fordi de nærmestboende Tesla ejere alle sidder og balancerer batterier, mens der er kø af rejsende, der har behov for lidt hurtigt strøm, Så er det vel naturligt at reflektere over, hvem man synes en Supercharger er lavet til. Og hvordan man bør tage hensyn til andre, når man egentlig bare kan udføre en balancering et andet sted, end hvor andre har brug for den hastighed under ladning, som man kun opnår på en Supercharger.
Så der er vel en god grund til at tænke over, om man bør forlade sin bil, når den er sat til ladning?
Der er nok mange argumenter, som man ikke selv lige kommer i tanke om. Og så vil man kunne opleve, at "de lokale" optager laderen fra de rejsende, Og så kan man jo have en holdning til det, udfra hvordan det opleves.
Man kan jo spørge sig selv: Hvordan vil jeg agere, hvis jeg sidder og lader på den nærmeste Supercharger, der ligger lige rundt om hjørnet, for at lade til 100 %. Og der så kommer en gennemrejsende bruger, eller 2, og alle standere er optaget. Vil jeg afbryde min ladning, for at der ikke er kø? Eller lade dem vente, indtil en anden stander er ledig?
Det er ligesom lidt det dilemma, man kan forholde sig til, hvis man overvejer at være koblet til en Supercharger i længere tid.
En samtale om dette issue, vil hurtigt kunne fylde mere end denne tråds oprindelige emne, som er ladefri parkering i en bås med lademulighed. Og findes egentlig allerede andre steder i forum.