Loading...
dk

Model X - Så kom det - første officielle Tesla Model X foto | Tesla Forum

Lars72
Lars72 Jun 9 '15

Model X - Så kom det - første officielle Tesla Model X foto...vist på Tesla's shareholder meeting sent 9 juni 2015. - levering om 3-4 måneder iflg Musk

Anden interessant kommentar fra Musk...Super Chargere er forberedt til at øge oplade spænding = hastighed :-)

http://www.teslamotors.com/2015shareholdermeeting  ;

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Jun 9 '15

plastik skærme og ingen unormale sidespejle øv, men helt sikkert den bil vi går efter

Busimiss
Busimiss Jun 10 '15
Her lidt flere informationer fra mødet.
1. Batteriskift har ikke været en succes. Der har ikke været mange, der har deltaget i forsøget. Endvidere har der ikke været nogen, der har fået skiftet flere gange.
2. Autopilot bliver introduceret i denne måned (eller var det i næste måned). Der blev ikke sagt, om det var i Californien eller andre steder. Det vil være autopilot, hvor man skal være stand-by til at kunne overtage.
http://www.teslamotors.com/2015shareholdermeeting
mkiaer
mkiaer Jun 10 '15
Min opfattelse (efter den var bearbejdet af mit personlige filter :-)) fra det Musk sagde var at vi kan forvente den annoncerede auto pilot funktionalitet inden for de næste 4-6 uger fra d.d.
Gustavsfar
Gustavsfar Jun 10 '15
Lyder spændende. Jeg håber at Lane keeping når at komme inden vi drager sydpå om 4 uger. Når autopiloten lanceres burde man også have en sensor som på andre bilmærker hvor den registrerer hvis føreren er ved at falde i søvn, da autopilot indbyder til øget uopmærksomhed og risiko for at falde i søvn. Er der nogen som ved om dette også er/bliver en funktion?
Lars72
Lars72 Jun 10 '15

Fuld "sove" Autopilot om 3 år. Musk fortalte at han ventede at bilernes autopilot software/hardware om ca. 3 år ville være gode nok at man vil kunne sove bag rettet og transporteres fra X til Y - dog forventede han ikke at lovgiverne ville accepterer/lovliggøre det foreløbigt. 

"Alm" autopilot beta test ville starte i slutningen af juni - global udrulning herefter hvis alt går vel - måske 1 md senere. 

Musk fortalte om fortsat ambitiøs udbygning af SC-nettet i USA og Europe

Lau
Lau Jun 10 '15

Jeg noterede mig en lidt kedelig melding om at de folk der "udnyttede" SC ved at køre hen og lade når de bor i nærheden ville de tage fat i for at få det skåret ned. Jeg bor i lejlighed på 3. sal i Aarhus C, så jeg er ganske afhængig af at kunne køre til Tilst og lade specielt da de andre lademuligheder i nærheden er problematiske.

FrederikC
FrederikC Jun 10 '15

@Lau - ikke for at lyde som en sur gammel mand - men jeg syntes faktisk at det er fair nok af tesla at begrænse dette, det er trods alt ikke meningen med Suc. - Hvis jeg ikke tager meget fejl så har Clever/E-on flere standere i Århus der kan bruges.

Klaus_
Klaus_ Jun 10 '15

Jeg må nok erklære mig enig med FrederikC. Hvis der er plads til at "naboerne" kan lade, så har jeg intet problem med at folk gør det, og at de får opladt deres bil til 0 kr, mens vi andre må betale for strømmen derhjemme. Men jeg vil være træt af det, hvis jeg ankom til en SuC og skulle bruge 5-10 minutters opladning for at komme videre, men alt var optaget. 

Spørgsmålet er så bare hvordan de vil begrænse det...? 

DeaconWP
DeaconWP Jun 10 '15

Mon ikke der her i Dk stadig er plads til dem, der bor i tæt befolkede områder. Der har været officielle udmeldinger fra Tesla, gående på, at der skal være lademuligheder for folk der bor i tætbefolkede områder, og ikke har mulighed for at oplade på gaden, hvor de bor.

Så Tesla yder husrum, til netop kunder som Lau.

Så jeg vil yde hjerterum til Lau.

Og så kan vi da lade udviklingen vise, om også denne slags "lokale" kunder kan finde på, at hjælpe vejfarende, der pludselig holder i kø på rejsen.

Måske naivt i nogle tilfælde. Men med en positiv tilgang til de ting man oplever, bliver man sikkert også mødt med positiv respekt og hensyn.

Et regne stykke: Gennemsnitlig ladetid, for at komme videre til det næste stop på rejsen: 40 minutter? Antal laderpladser på en Supercharger: 6 styk.

Der vil så blive en stander ledig hvert 7. minut, hvis der er optaget.

Man vil så komme til at vente sin plads i køen ganget med 7 minutter.

I min optik er det ikke så slemt et scenarie.

denlange
denlange Jun 10 '15

Billedet fra shareholder meeting er blot den gamle prototype. Prøv at sammenlign dørene med det teaser image de sendte ud tidligere på året. 

Hookmaker
Hookmaker Jun 10 '15

Med al ære og respekt for Lau, så synes jeg det er super at Elon nu melder dette ud. Konceptet for SuC har hele tiden været at sikre mobilitet og mulighed for distancekørsel. Som jeg har sagt tidligere, har jeg personligt oplevet en SuC i Holland der var fyldt op pga. lokale der sad og ladede. Det skal stoppes før det kommer alt for godt igang. 

Lau
Lau Jun 10 '15

Jeg forstår jer, dog læste jeg blot en udmelding fra Tesla at SC med tiden også skulle "tilbydes" til folk uden mulighed for ladefaciliteter derhjemme, men det lyder til at de vil væk fra nu hvilket jo sagtens også kan have økonomisk begrundelser.

Mht. til EON/Clever opladning i Aarhus var det faktisk også min plan da jeg bestilte bilen. EON har 18 ladestandere i gåafstand fra hvor jeg bor (Harald Jensens Plads). Problemet er at parkeringssituationen på Frederiksbjerg er fuldstændig kaotisk og det sidste ICE-bilejere ville vige for er en plads reserveret til elbiler. Jeg har flere gange ugentlig de sidste 2 måneder kørt en runde for at se om der skulle være plads ved en stander i nærheden uden held. Jeg er også i dialog med Aarhus kommune da de jo har meldt ud at de vil til at dele bøder ud til ICE biler på de reserverede pladser.

Jeg havde en snak med jer herinde for at finde en fast ladeplads men det viste sig at være ganske besværligt. Alt-i-alt må man sige at infrastrukturen og mentaliteten om elbiler stadig på barnestadiet.

nicom
nicom Jun 10 '15
Lau. Brug du bare din nærmeste superlader, du lige så meget ret til bruge den som alle andre teslaejer. Du har jo betalt for det.
Hookmaker
Hookmaker Jun 10 '15
???Nicom, øhh, ganske værdifuld melding du kommer med der, er det en "tilladelse"?
Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Jun 10 '15
NOELON
NOELON Jun 10 '15

Ingen tvivl om at den rigtige løsning er at kommunen håndhæver sine reservationer til Elbiler og at du betaler for den daglige strøm som andre Elbils ejere gør og brugen af SuC er på langture/nødsituationer. Ellers kommer der ingen udvikling i Elbils kulturen og på længere sigt antallet. Her grundlæggende enig med Henrik. Har også oplevet forstoppelse på SuC i Norge af lokale.

nicom
nicom Jun 10 '15
@hookmaker. Jeg købt min bil med gratis superladere i bilens levetiden. Jeg er ikke på noget tidspunkt set hverken på skrift eller tale at der skulle være undtagelser eller restriktioner vedrørende brug af lokal superlader.
Klaus_
Klaus_ Jun 10 '15

@nicom, det handler ikke så meget om hvorvidt du vil være flink overfor Elon og spare på hans strømregning, men snarere om du vil være flink overfor dine medtrafikanter, som må udskyde kaffen hos moster 'Nette med et kvarter, fordi samtlige Tesla ejere i Tilst holder og lader på Bredskiftevej :)

gw
gw Jun 10 '15
Mon ikke de har nogle kloge hoveder hos Tesla der finder på noget smart. De ved hvor mange teslaer der har kurs mod en SC lokation, så de kan sikkert lave noget smart at nogle stander ikke kan bruges af lokale hvis der er nogle "udenbys " på vej. De kunne evt blinke med teslalogoet, så kunne folk se der var nogen på vej til den og den derfor var reserveret.

Hvis de overlader det til os slutbrugere så bliver vi aldrig enige.

Men igen, de finder på noget genialt.
Hookmaker
Hookmaker Jun 10 '15
@nicom, så læs igen. "Superchargers are conveniently placed to minimize charge during long distance travel". Men uanset hvad, så bliver det nu altså såvidt Elon nu altså begrænset til hjemmebrug.
Sider: 1 2 3 »