Loading...
dk

Pris forskel I EU | Tesla Forum

kajakaj
kajakaj Feb 7 '14

ok

Hookmaker
Hookmaker Feb 7 '14

Frederik: Sådan er det jo desværre med EU og forskellige landes afgifter/moms. Forskellen ses først rigtig når vi kommer lidt op i beløb. Det er jo også "super uretfærdigt" at nordmændende ikke skal betale moms og rejser gratis med færger, broer bla bla bla. Dog ikke nok til at jeg ikke køber. Til gengæld glæder jeg mig så rigtig meget over at bensin folket hænger på nogle fede afgifter - også på extraudstyret hehe..;-)  

FrederikC
FrederikC Feb 7 '14

Tjaaa... Jeg må jo nok også indse at den danske pris nok ikke rokker sig lige foreløbigt.

Som sagt det er ikke show stopper, men besparelsen var da til at se.

Jeg er mere i tvivl om jeg skal have med eller uden luftundervogn, har i nogle input der?

Hookmaker
Hookmaker Feb 7 '14

Jeg ville aldrig vælge uden. Det er 1. en smagssag ved kørsel, men 2. Der kan være mange situationer hvor du har behov for at hæve sænke bilen, og den vil jeg ikke undvære. 

kajakaj
kajakaj Feb 7 '14

Som friluftsmand kommer jeg ud på skov- og markveje, så jeg har brug for at kunne hæve bilen. Rensning af hjulkasser for sne og is er også lettere, og selvfølgelig også ved fastkørsel i sne at kunne skovle fri under bunden, hvis det ikke er nok bare at hæve den og køre. Og så kommer komforten selvfølgelig oveni.

Kiefer
Kiefer Feb 7 '14

Jeg har også valgt den med også selv om kompressoren måske skal skiftes en gang imellem. Har kørt med det i en Mercedes de sidste 7 år, og det er super rart at køre med. Ville til en hver tid vælge det til.

 

/Martin

nicom
nicom Feb 26 '14

Jeg har puslet lidt med priserne på Teslamotors.com for at kunne sammenligne priserne med andre lande når medregner skat og substisider og man kan med stor sikkerhed konkludere at prisen for en basis model S er godt 2000 € højere i Danmark end i resten af Europa . Sagt på en anden måde får Tesla 429600 kr for en basis model S hvis du bor i Danmark

Hvis du kommer fra Frankrig ,Østrig eller Italien er prisen ca. 405000kr

Selv andre"små" valuta lande som Norge , Sverige Schweiz er prisen markant lavere.

PÅ en måde er jeg ikke overrasket da man som Dansker er vi vant til højere priser dog er jeg lidt skuffet da Tesla tit vil fremstå som retfærdig og åben og her når de ikke helt i land.

 

Kan ikke vedhæfte filen

Forummets indlæg er redigeret af nicom Feb 26 '14
nicom
nicom Feb 26 '14

Hookmaker
Hookmaker Feb 26 '14

Har du helt fat i de rigtige skatter Nicom? Jeg formoder du mener moms? I UK er den vist 21%, i Italien 19% osv. 

I Norge er der en importtold som ikke frafaldes, ved du hvad den er - for jeg mener faktisk at have læst et sted at Norge er det land hvor Tesla får mindst for pengene. (der er også 2 x bådtransport)

Har du medtaget miljøtilskudet for USA, og er der ikke et sådant i nogle af EU landene også?  

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Feb 26 '14
nicom
nicom Feb 26 '14

Ja , du har ret at jeg ikke har taget højde for importtold , blot moms(skat) og substisider(miljøtilskud). Denne info findes når du går ind og bestiller en model s på de enkelte hjemmesider  108000 kr moms i DK . 126000 SEK i Sverige. I UK har jeg taget højde for 5000£ i støtte 9000 £ i moms(VAT). Jeg har blot forsøgt og finde det beløb Tesla får netto i hånden . Og her er min konklusion at danskeren betaler den højeste pris. At kineserne betaler mere i min beregning skyldes at jeg glemte at medregne 106500 RMB i moms , desuden mener jeg at Kina har straftold for importeret udenlandske biler den er dog lavere for elbiler. Jeg ønsker om der er nogen der kan forklare mig hvorfor jeg som dansker skal betale 2000-3000 € mere i netto for en basis Model S end andre europære... Så hvis vi i DK har en importtold på biler på 4-6 %  vil det forklare det hele. Jeg forstår godt at prisen i USA er lavere da der er fragt og en nødvendig "safetymargin" ved valuta udsving..  

Jeg køber en tesla alligevel , jeg søger blot en forklaring eller ønsker retfærdighed..     

nicom
nicom Feb 26 '14

måske er denne tabel bedre ..omregnet USD

tk
tk Apr 18 '14

Kan til info oplyse at der er massere af fabriksnye Tesla S'er klar til salg i Tyskland.. Der er flere forhandlere der har bestilt forud konfigureret modeller, og så sælger de dem for mellem 5.000-20.000 over vejledende udsalg, men til gengæld slipper du for at vente 4-5 måneder.. Har lige bestilt en fabriksny P85 og får den fredag efter påske...

 

 

nicom
nicom Apr 18 '14
Citat fra tk

Kan til info oplyse at der er massere af fabriksnye Tesla S'er klar til salg i Tyskland.. Der er flere forhandlere der har bestilt forud konfigureret modeller, og så sælger de dem for mellem 5.000-20.000 over vejledende udsalg, men til gengæld slipper du for at vente 4-5 måneder.. Har lige bestilt en fabriksny P85 og får den fredag efter påske...

 

 

Fortæl, fortæl

Der skal vel betales dansk moms, ikke?

Får du den leveret ,eller henter du selv?

Er sproget på skærmen tysk eller kan det ændres til dansk? Osv....

 

 

Forummets indlæg er redigeret af nicom Apr 18 '14
Kiefer
Kiefer Apr 18 '14

Hvordan får man en købt brugt, registreret på MyTesla?

 

/Martin

TSLA
TSLA Apr 18 '14

@Kiefer: via Tesla. Her er der jo tale om Tesla forhandlere. Men selv ved andre handler kan man kontakte Tesla, som kan skifte når den nye ejer har oprettet en profil. Jeg kender fortilfælde.

tk
tk Apr 19 '14

Jeg har fået Nelleman til at stå for alt det praktiske med at hente den hos forhandleren etc., kostede 15.000 men så tager de sig af alt.. Herefter er bilen split-leaset på den måde kan jeg løfte momsen på firmaets andel af bilen, men skal betale dansk moms af den private del... Sproget kan sættes i bilen menu, så det er ikke noget problem, så længe man holder sig til EU modellerne!

tk
tk Apr 19 '14

Kiefer: Du kan blot henvende dig til serviceværkstedet, så klare de det for dig med registrering på My Tesla

Larsen
Larsen Apr 19 '14
@TK, du kan vel ikke fradrage momsen på firmadelen af bilen, hvis ikke den er på gule plader? Man betaler vel altid moms på alt hvad der vedrører hvide plade biler, ligesom man heller ikke kan fradrage momsen på brændstof til en firmabil på hvide plader, men kun til en gulplade bil.
FrederikC
FrederikC Apr 20 '14
Jeg mener godt du kan fradrage momsen, da der er tale om en driftsomkostning.
Især ved splitleasing er de km som firmaet betaler netop km kørt for firmaet.
Men er ik 100% sikker! er ikke revisor.
tk
tk Apr 21 '14

Da der foretages splitleasing, er privat og erhverv splittet ad, og derfor skulle momsen kunne fradrages trods det at det er en hvid-plade bil.. Men det kræver en autologger der notere alle køre kilometer med notering om formål (Privat/erhverv)

Sider: « 1 2