Loading...
dk

Dansk leveringsdato / leveringstidspunkt for Tesla Model X | Tesla Forum

Lars72
Lars72 Aug 20 '14

Nedenstående re-quote fra teslamotors.com forum "Model X Reservation Tally" indikerer at der er bestilt over 19.000 Model X globalt.....så det ligner ultimo 2015 for nye bestillinger :-(

------

Paul Carter |

mid month breakdown in tally rates....

Region        Current*         July 14

Canada           735             697

US                  13,671        13,271

European        2,857          2,725

Asia Pacific     2,013        1,907 

Global         19,276          18,600 

*Current - August Month to Date

-----

http://www.teslamotors.com/da_DK/forum/forums/model-x-reservation-tally-1?page=23

Kiefer
Kiefer Aug 20 '14

Ja, de har ændret leveringen af nye bestillinger fra Summer 2015 til Fall 2015. Men det er vel kun forventeligt at, jo senere man kommer på listen over reservationer, jo senere får man bilen leveret.

/Martin

Singh
Singh Aug 20 '14
Citat fra MicTheCat Ja jeg er udvalgt til alpha tester.

Argh sorry er nok i for meget extase til at tænke klart

Den skal jeg lige have igen - Du får en Model X på fredag? Hvis ja, hvor i landet bor du? For jeg vil RIGTIG gerne se den i virkeligheden :)

Kiefer
Kiefer Aug 20 '14

TeslaS: eneste mulighed for i øjeblikket at finde en Model X, er ved at følge med i den amerikanske serie Extant, der bliver i3, Models S og Model X flittigt brugt.

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Aug 24 '14

Hej.

Jeg har d. 15 august reserveret en Model X.

Min betaling d. 18 august gav mig reservations nummer 447, på en Sig Model.

Jeg har ingen dato overhovedet. Jeg vælger X, da der med 99% sandsynlighed kommer med mulighed for træk.

Både konen og jeg glæder os….

Når jeg spørger i Holland, kan de ikke oplyse mig om, hvor mange X modeller der er bestilt i DK.

Men den norske sælger fra Trondheim havde sit første model X signature salg i Dk til mig.

Men der er jo andre sælgere…. Og I er jo også med….

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Aug 24 '14
Kiefer
Kiefer Aug 24 '14

@DeaconWP: velkommen til :-)

"Mange" af os har jo slet ikke haft kontakt med Tesla i forbindelsen med reservationen.

/Martin

Hobi
Hobi Sep 30 '14
Så har jeg reserveret en Model X - reservationsnummer 2793 (betalt i fredags).

En af sælgerne hos Tesla mente, at ca 150 danskere havde bestilt en Model X.

Jeg glæder mig meget til der kommer flere oplysninger om bilen:-)
DeaconWP
DeaconWP Sep 30 '14

Hej Hobi.

Dejligt. Velkommen i rækken af folk med "længsel".

denlange
denlange Sep 30 '14

Jeg fik 2624 da jeg reserverede d. 10/9

Kiefer
Kiefer Sep 30 '14

Hobi: Det var alligevel en del, noget flere end jeg havde regnet med, men det lyder da godt at så mange alligevel har bestilt herhjemme. Så det ser ud til at der er kommet gang i reservationerne, det er ikke så længe siden der var en der skrev at der blot var en 10+ der havde lagt en reservation.

/Martin

uffe55
uffe55 Oct 6 '14

@Hobi

Så må der være reserveret ca 232 model x i september måned fordi jeg fik nr. 2561 den 1/9

Uffe

Kiefer
Kiefer Oct 6 '14

Hvis man vil følge lidt med i reservationerne til Model X kan det ses her:

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/7535-Model-X-Tally

/Martin

Renedyhr
Renedyhr Oct 21 '14

Så fik jeg endelig taget mig sammen til at bestille en model X til min kone. Det blev nr. 2.951. Kan det passe at der "kun" er bestilt 2.951 model X?

Kiefer
Kiefer Oct 21 '14

Velkommen i klubben, og nej der er ikke kun bestilt 2951 Model X'er. Der er bestilt 2951 Model X i Europa, derudover er der bestilt små 600 stk Signature modeller oven i de ca. 3000 :-)

Resten af tallet er ca. 22.000 forudbestillinger.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Oct 21 '14
KennethOlsen
KennethOlsen Oct 22 '14

Hvad bliver den forventet pris på Model X?

DeaconWP
DeaconWP Oct 22 '14

Tja. Et godt spørgsmål.

Der er tidligere budgetteret med, at den vil kunne sammenlignes med en tilsvarende udrustet S model.

Og at den maks ville koste op til 9% mere end en tilsvarende S model.

En anden bruger på forummet her, har tidligere sammenlignet med nogen biler i eks.vis Audi serien, som er noget billigere, omkring 60.000$, som den nye X model skal konkurrere imod. Så det er nok det pris spænd jeg tænker.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Oct 22 '14
sjensen
sjensen Oct 22 '14

Jeg læste lige en artikel som handlede om at Model S nr 50.000 enten har forladt fabrikken i denne måned eller er meget tæt på at gøre det. Også i det perspektiv synes jeg det at tankevækkende at Tesla tilsyneladende har mere end 20.000 reservationer af Model X.

Det er også tydeligt at der virkelig skal ske noget i produktion og logistik for at kunne følge med. Iøvrigt flytter Tesla i Holland til nye og væsentlig større faciliteter snart, så der sker noget.

Lars72
Lars72 Oct 22 '14

Ja et stykke over 20,000 er forudbestilt. 

Tesla forventer at producerer 35,000 Model S i 2014, men Musk fortalte på deres earnings call efter Q2 2014 at de forventer "ultimo 2015" at nå kapacitet på 100,000 enheder om året, og fortalte samtidig at 50% af kapacitet ville gå til Model X.

Spg er så hvor hurtigt at Tesla kan rampe produktionen op i 2015. Med lidt "held" bliver der produceret 15,000 inden juli så jeg kan tage en god sommerferie i min nye Model X :-)   

Det bliver helt fantastisk med autopilot, 7sæder og 4wd. Jeg har nr 2022 på europa listen fra Maj 2014.

vh Lars

Kiefer
Kiefer Oct 22 '14

Lars72: De Tesla medarbejdere jeg har snakket med og spurgt lidt ind til forventet levering, har alle sagt at vi ikke skal forvente at se en P(roduktions) udgave før sommerferien næste år, det vil kun være S(ignature) udgaver de forventet kan nå at blive leveret her i Europa på det tidspunkt.

Så herhjemme har vi lovet ungerne at, vi henter ny hund i Schweitz, når mor har fået ny bil :-)
Det vil også passe med udrulningen af SC'ere i Europa, så en efterårsferie i 2015 vil nok kunne gøres forbi Hamborg uden problemer...

Jeg er da også lidt spændt på at se hvad han siger på næste møde her i starten af november når Q3 earnings bliver offentliggjort, der vil uden tvivl blive spurgt ind til Model X.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Oct 22 '14
Kristian70k
Kristian70k Oct 22 '14

smider du ikke lige et link når det kommer @Kiefer

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »