Loading...
dk

Dansk leveringsdato / leveringstidspunkt for Tesla Model X | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer May 7 '15

Lars72: Ifølge TMC's beregninger er det nærmere omkring de 17% afbestillinger man regner med.

Du kan heller ikke helt regne med at dit nummer 2000 er nummer 12000 globalt set, det er to forskellige reservationslinier.

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Aug 6 '15

Optimisme at spore på Forum i USA.

Kvartals mødet giver gode info om at X er på vej. Til tiden. Jubii.

Så de første ude sidst i september. Det giver gode muligheder for, at der er gevinst til nogle i DK i år. hehe

Brian1
Brian1 Aug 6 '15

Hvis bilerne skal stå med danske plader på inden 31/12, skal de afsendes fra Fremont senest ultimo oktober (ca. 8 uges transport + klargøringstid). D.v.s. at konfiguration og ordreafgivelse skal ske hvornår?

KimT
KimT Aug 6 '15

Jeg tror at du skal regne med at de bestillinger der allerede ligger på X har snuppet al kapacitet for 2015. Jeg så - et eller andet sted - at der allerede lå 30.000 pre-orders. Hvor mange af dem der så bliver konverteret til en bestillinger er der ingen der ved.

Tænk på at der i Q2 "kun" er leveret knap 11000 model s, så 30.000 pre-orders tager et stykke tid at producere

denlange
denlange Aug 7 '15
Citat fra Brian1

Hvis bilerne skal stå med danske plader på inden 31/12, skal de afsendes fra Fremont senest ultimo oktober (ca. 8 uges transport + klargøringstid). D.v.s. at konfiguration og ordreafgivelse skal ske hvornår?

Ja jeg har også svært ved at tro at der bliver leveret Model X i Danmark i 2015 på nær måske nogle få signature modeller. Det Nord Amerikanske marked skal først have deres andel før Europa kommer for tur. 

Fra shareholders letter: "Since production ramps rapidly late in Q4, a one-week push out of this ramp due to an issue at even a single supplier could reduce Model X production by approximately 800 units for the quarter". Dette fortolker jeg som at de regner med at producere ca. 800 Model X om ugen sidst i Q4? Det må således betyde at de regner med at producere mindre end 800 om ugen tidligere i Q4 og derfor vil den totale produktion i Q4 (selv om alt går vel) ikke kunne levere biler til det Europæiske marked inden 2016 og slet ikke hvis de skal bruge 8 uger på at komme frem.

Niels
Niels Aug 7 '15

tesla dk kan evt registere biler i 2015 hvis blot de er på vej og de kender serie nr. Tænker også at de vil have betalingen inden da bilen formelt ejes af dig når de registere den til dig.

Kiefer
Kiefer Aug 7 '15

Esben Pedersen har udtalt ved åbningen af servicecenter i Århus, at da man kom ekstra afgifter på i Holland for et par år siden skyndte sig at producere 1500 Model kun til det hollandske marked. Og aty det samme vil gøre sig gældende i DAnmark hvis der bare kommer det mindste afgift på som kan forhøje prisen. 

Det samme vil gøre sig gældende for reserverede Model S biler, her vil man også producere til det danske marked i tilfælde af en afgift. 

Tesla forventer, at de biler der var reserveret omkring sommerferien sidste år, vil blive produceret her i efteråret, alle senere reservationer som blev lagt efter Tesla annoncerede udskydelsen vil først komme til foråret 2016. Med mindre de få styk der er lagt i Danmark også kommer med i en "vi skal lave til Danmark" sending.

Om ovenstående kommer til at holde stik er jo svært at spå om, men indtil videre har vi jo håbet og troen, selv om jeg nu engang arbejder bedst med viden og fakta :-)

/Martin

denlange
denlange Aug 17 '15

Jeg fik i dag en opringning fra Tesla, som kunne bekræfte at de i mit tilfælde ikke regner med at kunne levere i 2015. Jeg har reservationsnummer 2624. Ligeledes mener de heller ikke at en evt. færdigproduceret bil vil kunne nå at blive registreret inden udgangen af 2015 selvom den skulle være på vej fra USA.

Ud over et par få heldige Danske signature modeller, så tror jeg ikke vi skal regne med at se Model X på Danske plader i 2015. 

Forummets indlæg er redigeret af denlange Aug 17 '15
MrCoffee
MrCoffee Aug 17 '15
Ved eventet i Rungsted i weekenden bekræfter de også at model X er no go i år. Model S skulle kunne nåes med deadline omkring medio september til levering i år.
larsk103
larsk103 Aug 19 '15

Jeg har selv ringet til Tesla for et par uger siden, og fik meldingen om at jeg ikke får min Model X i 2015. De regner med "få signatures" inden nytår. 

De tilbød (selvfølgelig) at jeg kunne bestille en Model S, og ville gerne have det gjort hurtigt. Dette var jeg lige ved, men er egentlig ikke interesseret i at bestille en S, når det nu er X jeg har sat mig op efter.

Er ved at rykke håret af mig selv i frustration i disse dage, hvor TMC har flere og flere production-ready -lignende spionbilleder florerende, med udsigten til afgift, og at vi der venter på Model X misser vores deadline med få måneder.

Godt nok skuffende efter at have ventet i over to år.

DeaconWP
DeaconWP Aug 19 '15

Bevar optimismen søde Lars.

Du skal nok få din Model X.

Og kommer den så ikke i år, bliver det ikke så slemt.

Du både kan og skal stadig glæde dig til den skal konfigureres, og til du får den.

Når du kender den økonomiske situation for el-biler efter nytår, vil du glæde dig over, at holder ved din bestilling.

Fat mod gæve med-venter. :-) Du skal ikke nøjes med en Model S.

Og forresten, så er der jo det med dit depositum på en Model X. Det er jo fuldt refunderbart, såfremt du ikke ønsker at handel, når tilbuddet kommer fra Tesla.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Aug 19 '15
Lars72
Lars72 Aug 19 '15

@larsk103 - …se at få købt en Model S med 7 sæder (hvis du har mindre børn). Eller læg ordren ind inden mandag - så du slipper for prisstigningen - og har yderligere 14 dage til evt afgift bliver vedtaget/afvist. 

Jeg gik oprindeligt efter en Model X (bestilte i marts 2014 og har fortsat nummer 2021 i X bestillingsrækken).

Men efter yderligere forsinkelse sidste efterår valgte jeg at købe en Model S med extra bagsæder…..extra sæderne fungerer super - og designet på S er sgu lidt mere lækkert og maskulint :-)  

Lars72
Lars72 Aug 19 '15

@larsk103 - …se at få købt en Model S med 7 sæder (hvis du har mindre børn). Eller læg ordren ind inden mandag - så du slipper for prisstigningen - og har yderligere 14 dage til evt afgift bliver vedtaget/afvist. 

Jeg gik oprindeligt efter en Model X (bestilte i marts 2014 og har fortsat nummer 2021 i X bestillingsrækken).

Men efter yderligere forsinkelse sidste efterår valgte jeg at købe en Model S med extra bagsæder…..extra sæderne fungerer super - og designet på S er sgu lidt mere lækkert og maskulint :-)  

DeaconWP
DeaconWP Aug 20 '15

larsk103: Tænk dette scenarie.

Du køber en Model S nu.

Der kommer afgift på alle elbiler, og det svarer eksempelvis til 400.000 på en Tesla model S og det samme på en  Model X.

Din Tesla model S 2015 vil så måske kunne sælges til plus 300.000 kr næste år.

Så har du "tjent" de 300 af de 400.000 kr, som afgiften på din X er i dette eksempel.

Så vil resultatet være, at du reelt kun har betalt 100.000 i afgift i forhold til de 400 på din X.

Men: Andre scenarier giver andre resultater. Spiller du? Der er jo også et mindre værditab, så hvis der ikke kommer afgift på fra januar, så er der intet at spare.

larsk103
larsk103 Aug 21 '15

Tak for jeres svar. Mit indlæg var blot lidt frustration, som jeg åbentbart bare var nød til at få luftet.

Jeg køber ikke bilen som en investering, men fordi min nuværende er 9 år gammel, og fordi jeg vurderer at Model X er en bedre bil på alle måder. Derfor er jeg umiddelbart ikke interesseret i at købe en Model S som investering eller 2. bedste valg. Selv om jeg vakler, og er enormt fristet, for der er jo risikoen for at jeg slet ikke får elbil hvis der kommer afgift på (og den dermed bliver ubetalelig og Tesla drosler ned i DK).

Selvfølgelig afbestiller jeg ikke min Model X, jeg besinder mig, og venter pænt ligesom resten af verden.

Jeg ved ikke om i følger med på TMC, men der er rigtigt mange Model X'er ude og køre for tiden.

http:///...del-X-Mule-Sightings

Start bagfra i tråden - den er *laaaaaang* ;)

Brian1
Brian1 Sep 1 '15

Puha - vi nærmere os...

Kiefer
Kiefer Sep 1 '15

Og på det norske forum er der en der netop har postet billeder af bilen indvendigt med 3. sæderække.

Ser ud til at bilen kommer med 20 og 22" fælge!
Samt både i en 2WD og en 4WD, det er vist nyt, at der også laves en 2WD.

Der er netop postet billeder af konfigurationssiderne til Signature, grundkonfigurationen ligger på 132.000 USD for en signature.

0-60mph er 3.8 med 10.000$ opgradering kan den komme ned på 3.2.

Anhængertræk koster 750$ ekstra.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/52766-Update-to-My-Tesla%21/page2

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Sep 1 '15
Sithfury
Sithfury Sep 1 '15

Den ser mega fed ud, men havde håbet at rækkeviden var lidt bedre.. Model X 90 Signature står med samme rækkevide som en Model S 70D

Kiefer
Kiefer Sep 1 '15

Enig, og som en skriver på det norske forum, så kommer den også i 70, 85 og 90KW udgaver, en 70'er får vist ikke verdens længste rækkevidde...

/Martin

Lennart
Lennart Sep 1 '15

Mon det er samme front motor som i model s? 259 hp?

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »