Loading...
dk

Dansk leveringsdato / leveringstidspunkt for Tesla Model X | Tesla Forum

Abildskov
Abildskov Dec 2 '15

Så er nummer pladen bestilt "Model X"
Kunne ikke lade være...

-Gert

DeaconWP
DeaconWP Dec 2 '15

Det lyder dejligt Gert.

Den bliver du glad for. Og der er jo lige de 7 ascii karakterer, som der må være.

Jeg er selv fristet til at bestille en med mit fornavn. Men jeg synes de er blevet for dyre.

Kiefer
Kiefer Dec 2 '15

Er priserne ikke blevet sat ned her for nyligt?

/Martin

Kiefer
Kiefer Dec 6 '15

Jeg har lige fået det nyeste nummer af elbilmagasinet GO ind af døren i dag, her skriver de at, Tesla Danmark udtaler de første Model vil blive leveret i Danmark i marts måned 2016, hvis det skal holde stik, er der vist "nogen" der skal til og skynde sig...

/Martin

gunberg
gunberg Dec 9 '15

Min reservation på en Signature er fra oktober 2013, så jeg er også meget spændt på vedtagelse af finansloven og leveringstidspunkt af en X.

larsk103
larsk103 Dec 19 '15
Interessant dag i dag. Tesla bliver ikke afgiftspligtig i større grad end de mindre elbiler, så længe vi retter ind efter EUs svar. Og så lader det til at der nu triller en del Model X ud af fabrikken i USA. http://cleantechnica.com/...+%28CleanTechnica%29
Kiefer
Kiefer Dec 19 '15

larsk103: Et godt sted at følge med i hvordan det går med leveringerne på Miodel X er her: https://modelxtracker.com/

Men ja, det ser da ud til at der begynder at ske noget derovre. Nu har ca. 9200 reservister fra USA fået lov at konfigurere deres modeller.

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Jan 11 '16

Nogle Danskere, med godt nyt i sagen?

Kiefer
Kiefer Jan 11 '16

Jeg har ikke hørt om nogen. Hvis du stadig har din Sig reservation, burde du forhåbentligt være blandt de første der får noget at vide ;-)

Det seneste jeg læste på TMC var at rygtet sagde, at i dag ville op til 18.000 reservationister i USA få lov til at konfigurere. 

Personligt finder jeg det en anelse usmageligt fra tesla side at de prioriterer samtlige amerikanske kunder højer eend deres europæiske. Da jeg reserverede var der omkring 10.000-12.000 amerikanere foran der havde sikret sig en reservation. Og hvis de skal producere alle US modellerne først, har det vist endda meget lange udsigter til vi ser en Model X i DK. Måske først hen i Q1 2017...

/Martin

andersh
andersh Jan 11 '16

Er det ikke plausibelt, at Tesla simpelthen ikke er klar med den europæiske version endnu? Den skal jo have lidt anderledes lygter og lader, og sikkert også andre ting, som man ikke lige kan se.

Kiefer
Kiefer Jan 11 '16

Synes jeg egentlig ikke. Så meget anderledes er det jo heller ikke, og de har alt teknologien fra Model S. Men rygtet siger den vil komme på bilmesse i Geneve.

/Martin

Brian1
Brian1 Jan 12 '16

Har lige set på TESLA MODEL X Owners FB side, at én som reserveret den 1/10-2015 har lige fået en mail fra TESLA om at konfigurere. Hertil, er der én som har kommenteret, at de også har fået mailen, og de reserveret den 16/12-2015! Synes Kiefer har ret - det er lidt usmageligt og det bliver måske først i 2017 vi danskere får lov - men til den tid er bilen for dyr! Lige nu har jeg lyst til at aflyse min SIG reservation fra sept. 2014!

KimT
KimT Jan 12 '16

Tænk på at modellen skal tilpasses så den overholder europæisk lovgivning. Og jeg kan forestille mig at de prioritere dem der bor i nærheden af fabrikken så det er lettere at kalde bilerne retur hvis de opdager fejl på dem.

Brian1
Brian1 Jan 12 '16

Jeg kan ikke se at Model X er så meget anderledes end Model S m.h.t. europæisk lovgivning. Og det er  folk over hele USA. som nu har fået lov til at konfigurere. Nu har TESLA skruet i den bil i 4 år - der kan umuligt opstår fejl på dem!

Lars72
Lars72 Jan 14 '16

Konfigurationsmail kommer til EUR/DK kunder i købet af Feb iflg tesla i Holland

Lars72
Lars72 Jan 14 '16

Tesla forventer at producere ca. 500/X om ugen i løbet af Januar 2016. Deres target er ca. 1000 om ugen (ca. 50k om året).

Der er ca. 1000 SigX res. i USA og ca. 500 SigX res. i EUR. 

Mon ikke vi ser dem i DK over sommeren. 

Nogle der ved hvor mange X reservationer der er i DK? (jeg har selv en fra Maj 2014).

Brian1
Brian1 Jan 14 '16

Tak for oplysningen Lars72. Mon der snart kommer svar fra SKAT også...

Brian1
Brian1 Jan 14 '16

Hørte på et tidspunkt, at der er ca. et par hundrede Model X reservationer i DK. Hvor mange af dem der er SIG's ved jeg ikke. Jeg har SIG #509 fra september 2014.
Hvis SKAT godkender vores reservationer, skal bilerne vel sendes fra Fremont senest ultimo april!

Lars72
Lars72 Jan 14 '16

Produktionskø ca. 6 dage - ca 40 dages transport til Holland. 2 dage til samling og 2 dage til DK - så ca. 50 dage fra bestilling til levering er vel best case

- dvs. primo maj er LAST CALL for customised model X for lev/indreg inden 1/7-16.  

(Jeg bestilte/godkendte selv en S den 7/11-14 og hentede den i kastrup 30/12-14 - ca 50-55 dage).  

DeaconWP
DeaconWP Apr 18 '16
Nu er der her i weekenden, rettere fredag d. 15 april 2016 kommet vin nummer på min bestilte Signature. (Model X P90D)
Intet andet hångribeligt, end at der regnes med levering i Juni.

Og i dag kan vi konstatere, at der også er VIN til Jyttes produktions serie Model X 90D

Vi bestilte dem 12 marts, og de blev confirmed 25 marts 2016.
Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Apr 18 '16
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »