Loading...
dk

Ny opdatering i dag | Tesla Forum

Hookmaker
Hookmaker Aug 5 '15

Nemt at blive forvirret, men rækkefølgen er logisk nok: 2.4.253 er den seneste "gamle" vi kender, og nu er vi så videre til 2.5.21 (nommenklaturmæssigt burde der måske stå 2.5.021), giver det mening? Hva der så blev af 2.4.254 - 2.4.999 får vi sikkert aldrig at vide...;-)

Lund
Lund Aug 5 '15
Tænk bit, aldrig over 256
Hookmaker
Hookmaker Aug 5 '15

@Lund, Nåja, så langt rækker min dataviden ikke.....;-) 

BlackPanther
BlackPanther Aug 5 '15

@Lund
Som gammel IT mand bliver jeg nødt til at rette dig :-)
En bit kan kun have to værdier 0 eller 1.
Du må mene at man skal tænke på en byte som normalt er 0 - 255.

Forummets indlæg er redigeret af BlackPanther Aug 5 '15
Kiefer
Kiefer Aug 5 '15

MrTesla: For nu lige at lade der gå helt pedanteri i den, skal vi så ikke være enige om at en byte indeholder 8 bit som så kan være i 2 opløftet i 8 = 256 tilstande? ;-)

Så at sige en byte er 0-255 giver ikke den helt store mening.

Samtidig skal man ikke lægge så meget i om man kommer over eller under 256, det har udelukkende med hvordan Tesla synes de skal nummerere deres software og ikke nødvendigvis noget med bits at gøre, selv om det kan være nærliggende at tænke således. Nok mere hvor mange gange den enkelte softwarepakke har været bygget inden den frigives. Ofte vil man se versionering af software efter rækkefølgen:

major.minor[.maintenance[.build]]

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Aug 5 '15
BlackPanther
BlackPanther Aug 5 '15

@Kiefer
0 er også en tilstand, derfor er 0-255 256 forskellige tilstande...
Ud over det tror jeg en byte fra eller til i versionsnr. er meget ligegyldigt i det store hele (hi,hi)
----

Jeg glæder mig til at høre fra jer om fartpiloten er blevet mindre følsom ved motorvejskørsel!

Hookmaker
Hookmaker Aug 5 '15

Åhh nej, så er vi der igen......;-) Det er da KANON hvad det er for en flok mennesker der er samlet omkring det her fantastiske produkt...;-) 

NeWT
NeWT Aug 5 '15

Nørderi ;-)

Skeel
Skeel Aug 5 '15
Build numre af software har ingen regler og kan gå til et tal man ønsker. Man justerer selv revisionen i compiler programmet når man ellers beslutter det, ellers er det blot næste build i rækkefølgen.
Kiefer
Kiefer Aug 5 '15

Skeel: Netop, og en ny version af Teslas software kan være compilet rigtig mange gange inden den sendes ud til slutbrugerne.

MrTesla: Det var også lige nøjagtigt det jeg skrev :-)

/Martin

Lborch
Lborch Aug 5 '15
This is SO funny :-) :-) :-)
Sithfury
Sithfury Aug 5 '15

Der er også andre software firmaer der laver lidt sjove versions numre.. eksempelvis

3, 3.1, 95, NT, 98, 2000. ME, XP, Vista, 7, 8, 8.1, 10.

Bjarni
Bjarni Aug 5 '15

PChr
PChr Aug 5 '15

+1

Kiefer
Kiefer Aug 6 '15

Det er den del der hedder markedsføringsversioneringen :-)

Window 8.1 hedder f.eks 6.3.9600.

/Martin

Pete
Pete Aug 6 '15

Hvad onsdagens opdatering i virkeligheden handlede om!!

Man kan jo bare glæde sig over at der ER tænkt over at adskille kørersystem og infotainmentsystem. Samt at over the air updates er en mulighed.

http:///...el-s-teslas-already/

Fed bil der sætter standarden for de andre... 

Hilbert
Hilbert Aug 11 '15

Jeg er noget utilfreds med at Tesla laver en opdatering (2.5.21) – efter min mening til det ringere.
Nu skal man vide og indtaste under hvilken by og land det et søgt sted befinder sig – eller kan den intet finde. Tidligere kunne man blot indtaste f.eks. ”brugsen, juelsminde” og så fandt google den.
Det er efter min mening en markant forringelse.
Har andre samme erfaring – og om det er muligt at ændre?

JL
JL Aug 11 '15

@Hilbert: Er du sikker på du havde internetforbindelse da du prøvede? Hvis du ikke har net skifter den til "normal" GPS, hvor man skal taste land/by først.

Hilbert
Hilbert Aug 11 '15
@JL: Mange tak for tippet, jeg tror faktisk det var grunden. Opdatering af kort fungerede nemlig næsten heller ikke.
Lborch
Lborch Sep 1 '15
Ny opdatering igen - nogen der har opdateret??
Sider: « 1 2 3 »