Loading...
dk

Køb ny Tesla og få 10.000 kr. i rabat | Tesla Forum

MartinPedersen
MartinPedersen Aug 6 '15

Prøv at se hvordan Tesla's metode har skabt en dårlig stemning på forummet, den stemning der er her nu, har der ikke været før internt på forummet, måske værd at tænke over...

Forummets indlæg er redigeret af MartinPedersen Aug 6 '15
Hookmaker
Hookmaker Aug 6 '15

Sjovt nok bruger jeg slet ikke Teslaforum til at promovere mit eget link, det gør jeg da ude i marken hvor køberne findes.....;-) Der er nogen der siger at jeg er en rasende dygtig sælger....;-)

RobertJ
RobertJ Aug 6 '15

Det må man også sige Emil2882 er med sine 2 Ref's.
Ikke dårligt, af en automekker!

Og Bjørn nu oppe på 8 Ref's!
Tror vi kan lykønske Bjørnen med en ny X allerede inden næste uge.

Hvad jeg er helt blown-away af, er de 80.000kr han har fået oveni hatten til Tesla-stuff.
Sh*T man kan købe mange midterkonsoller og kopholdere :D

- R

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Aug 6 '15
RobertJ
RobertJ Aug 6 '15

@DeaconWP

http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=22707.0

Der er nogen der er gået længere med din idé. han har 6 Referals. 2 efter Bjørnen.
Bliver et spændende kapløb.

- R

gw
gw Aug 6 '15

Jeg hepper på Bjørn. 

DeaconWP
DeaconWP Aug 6 '15

Tak for info RobertJ.

Nu har jeg læst den tråd igennem. Det er næsten som at læse den tråd her.

Dog er kritikerne mere rabiate, og truer direkte med at anmelde trådstarter til Tesla, for at handle imod det de definerer som god tro.

Jeg konstaterer, at de sociale normer i Norge, meget ligner de danske. Måske derfor vi i bund og grund harmonerer godt med nordmænd.

Jeg har en grundlæggende opfattelse af venskaber. Og jeg tror de samme forhold gør sig gældende i Norge.

Jeg plejer at sige: Hvis man har nogen venner man gerne vil af med, så skal man bare låne dem nogle penge, eller dyrke sex med dem. Så er det forbi.

Trist men sandt, at mange venskaber, måske også her på teslaforum.dk vil gå/går fløjten, når der er lidt mønt på spil.

Jeg ved ikke hvad det er, der mest ligger til grund for det. Jeg kan kun komme i tanker om negativt ladede ord som jantelov, misundelse, irritation over ikke selv at have fundet på det, moraliseren af samme grund.

For mit eget vedkommende vil jeg da gerne indrømme, at jeg vil være misundelig på den der vinder en  Model X. Især når jeg ikke selv har muligheden. Og så må jeg jo bare skaffe/spare de sidste 300.000 op til min nye bil, og betale ved kasse 1.

Men nu har jeg så blod på tanden. Nu vil jeg, når næste kampagne startes, måske opfylde kriteriet for at vinde en stor bil. Og kombineret med min store grådighed, som jeg ikke tror går ud over andre, vil man sikkert kunne opleve en aktiv person, gående efter guldet. Til gene for nogen, til glæde for andre. Men sådan er det vel i alle henseender.

Hilsen: forretnings amatøren fra Jylland, som Lars måske ville beskrive skribenten. ;-)

PS. Jeg har aldrig været i tvivl om, at min ide med at tilbyde en stor "præmie" ville lokke mange "referal"brugere frem. Sådan er vi mennesker jo. (nogen af os)

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Aug 7 '15
Autoskadestuen Administrator
Autoskadestuen Aug 7 '15

Hej Alle

Det var ikke min intention at skabe splid eller diskussion - blot mit ønske at få en Founders Model X! Jeg ønsker ikke at træde nogen over fødderne, hvilket også er grunden til at jeg har trukket mit tilbud tilbage.

MEN

1. Det er ikke alle nye potentielle Teslakøbere, der kender en Teslaejer i forvejen: Dem hjælper jeg ved at dele mit link!

2. Jeg, om nogen, har viet mit liv til Tesla! Jeg har startet mit eget for at udfylde et tomrum for Teslaejere, hvor jeg gør ALT hvad jeg kan for at opfylde de ønsker I har.

3. Vi laver forsikringsskader på Teslaer, hvor vi gør alt hvad vi kan for at være effektive og holde omkostningerne nede, så I kan opnå billigere forsikringspræmier.

Til dem der har mødt mig, så ved I at jeg brænder og lever for Tesla!

Hvis I nogensinde har brug for min hjælp, så ved I hvor I kan finde mig og jeg står altid til rådighed. Til dem der ønsker rådgivning som supplement til mit link, så ved I hvor I kan finde mig. Min viden er ikke total når det gælder Tesla, men jeg tror ikke at jeg træder nogen over fødderne, hvis jeg siger at jeg ved mere end de fleste.

Link:

"Fjernet af admin"

Jeg ønsker jer alle god kampånd og håber at alle der brænder lige så meget for at få en Founders Model X, også får den.

Mvh

Emil

emil@autoskadestuen.dk

tlf: 26179984

Forummets indlæg er redigeret af Autoskadestuen Aug 7 '15
SuneH
SuneH Aug 7 '15

Kære venner. At folk tilbyder "ekstra" penge for at bruge deres link er jo meget forudsigeligt, og endda rationelt set fra den enkeltes synspunkt. Det er en konsekvens af selve den model, som Tesla her overraskende har introduceret. Der er en hel forskningsgren indenfor psykologien, som omhandler dette, nemlig "spilteori".

Grundlæggende er der tale om to aktører: Spiller A, som har en TMS i forvejen og har mulighed for at få dels 10.000 til ekstra udstyr eller endda vinde en model X, hvis nok folk bruger hans link. Og så er der Spiller B, som vil købe en nye TMS og kan få 10.000 i rabat.

I og med at der er mange Spiller A på banen, som alle ønsker at konkurrere som de få Spiller B's gunst, vil det være fordelagtigt for Spiller A at tilbyde ekstra incitament for at bruge netop hans link. Spiller A tilbyder derfor 2.000 oven i hatten for at bruge hans link. Det er fortsat attraktivt for ham, idet han fortsat netto får 8.000 ud af det til udstyr og forbedrer sin mulighed for at vinde en model X. I princippet kunne en ny spiller A melde sig og tilbyde 3.000 i rabat. Det ville fortsat være attraktivt, idet han ville have 7.000 tilbage til udstyr. Spiller B, som benytter linket, ville så i alt opnå 13.000 i rabat (10.000 + de 3.000 fra Spiller A).

Dette "pris-pres" vil så i princippet foregå indtil der til sidst er en Spiller A, som tilbyder 9.999 i ekstra rabat. Han har så én krone ud af det, hvorimod Spiller B får 19.999 ud af det. I praksis er det dog ikke sadsynligt, idet "asymmetrien" mellem de to spillere vil blive for stor; Spiller A vil mene det er uretfærdigt at Spiller B høster hele gevinsten til dig selv. Så i praksis tror jeg det vil stabilisere sig omkring 5.000 i ekstrarabat pr. link.

Det er også sandsynligt, at enkelte Spiller B selv vil forhøre sig hos en række Spiller A om hvad de kan tilbyde og "spille dem ud mod hinanden". Jeg gætter på at dette foregår pt via PM'er her på forum.

Man kan endda forestille sig, at en spiller A, vil tilbyde rabat OVER de 10.000, nemlig hvis han er tæt på at vinde model X'en. Forestil jer, at han mangler ét enkelt klik på sit link for at vinde en model X kvit og frit. Det vil snildt være 50.000 værd i ekstra rabat til den heldige Spiller B, som benytter linket. Spiller A får en model X ud af det for kun 40.000, og spiller B, som bruger linket opnår i alt 60.000 i rabat.

Hver eneste handling i ovenstående scenarie er rationelt og fordelagtigt for de enkelte aktører, og vil derfor naturligvis finde sted.

Det, som kan undre, er, at Tesla introducerer en sådan model, som oplagt giver anledning til ovenstående. Og argumentet om at Tesla sparer salgspersonale mener jeg ikke holder. Langt de fleste, som ender med at købe en TMS gennem et af linkene, har været på banen i flere måneder, og har her deltaget i events, fået prøveture af Teslas egne folk mm. Dvs Tesla HAR allerede brugt timerne ppå folk, og giver så alligevel ekstra rabat.

https://da.wikipedia.org/wiki/Spilteori

Klaus_
Klaus_ Aug 7 '15

Tesla Bjørn er i øvrigt på 9/10 nu, så han er tæt på.... men så kom der lige en interessant melding fra Teslas norske countrymanager: 
https://www.facebook.com/BjornsTesla/posts/397311377128663

BlackPanther
BlackPanther Aug 7 '15

Ohh. han er nu på 10. Men ifølge hans Facebook side:

It turns out the competition isn't over unless ten buyers finalise their orders so it becomes non-refundable. I also heard claims that the cars have to be delivered first. But that can't be correct since it could take up to 3-4 months from now.

So the best thing to do if you are one of the buyers is to finalise as soon as possible. It could also mean that you get your car faster.

Hilbert
Hilbert Aug 7 '15

Desværre tror jeg at Tesla på sigt opnår negativt afkast af denne salgsstrategi, da det kan får mange ellers seriøse og loyale ”ambassadører” for Tesla, til at stoppe deres støtte, fordi de ikke kan gå ind for disse usmagelige metoder – og det er rigtigt synd for et ellers fantastisk koncept.

”Jantelov” i DK er vist blevet en myte og en floskel – det jeg ser er personer som absolut ikke ”sætter sit lys under en skæppe”. Emil brænder iflg. eget udsagn meget for at hjælpe, og det er fint – især hvis han fulgte Simon´s m.fl. eksempel (se nedenfor).

Metoden var god nok, hvis der ikke fandtes så mange egoistiske plattenslagere. Heldigvis er der stadig personer tilbage, som IKKE ønsker at slå plat på rabattilbudet – som f.eks. Simon her, der så vidt jeg ved giver sin besparelse til velgørende formål (i øvrigt som jeg selv) efter køberens ønske. Her bliver ”spilteorien” og plattenslagerne nemlig gjort til skamme.

http://www.wwf.dk/?13641/WWF-med-Post-Danmark-Rundt-for-flere-elbiler-og-cykler

RobertJ
RobertJ Aug 7 '15

@SuneH: Tak for en fin udredning omkring princippet i Tesla's marketing stunt.

Hilbert, nu syntes jeg du skal holde op med at referere til mig og alle andre på dette forum, med et hint af kapitalisme i os, som egoistiske plattenslagere og hvad du ellers har kunnet finde på. Det er trættene at læse. ( Ja jeg føler mig ramt ) 

Det kan umuligt være, at slå plat på rabatten når begge parter for noget ud af det. ( Som i SuneH's eksempler )

Jeg syntes det er tegn på snæversynethed at du ikke kan acceptere vores forskelligheder. Jeg råber heller ikke dine øre fulde af hvad jeg mener om at donere til diverse panda organisationer.

Jeg donerer pr definition ikke til velgørende formål medmindre jeg får en konkret fordel ud af det. (se Tipsmidlerne som et dårligt eksempel) Så det vil aldrig ske, for mit vedkommende, det du opfordrer til.

Lad os dog alle sammen være forskellige!!!

- R

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Aug 7 '15
DerHansi
DerHansi Aug 7 '15

Interessant fænomen egentlig, hvor meget 10.000 kr. kan få relativt velbeslåede/begavede mennesker op i det røde felt. Slap dog af for. f..... det drejer sig om en rabat på ca. 1,5 % på bilen. Brug energien på noget mere fornuftigt, fremfor at chikanere/jante-lov forfølge nogle driftige individer. Det er sgu da et frit land - men jeg er forbavset over hvor lavt der egentligt er til loftet - selv i dette forum hvor jeg ellers føler mig blandt ligesindede.

Træk vejret kære moralister -og andet godtfolk - brug energien på at forhandle renten ned på finansieringen - eller forsikringen- fremfor at hidse jer op over de basse-ører.

God week-end til alle

oleviby
oleviby Aug 7 '15

@DerHansi.

Hold da op hvor har du ret, men det er sikkert de samme mennesker der samler rabatmærker i Superbrugsen. Hvad så forskellen er

Kiefer
Kiefer Aug 7 '15

Personligt har jeg ikke noget imod, at der er nogen, der gerne vil promovere deres link for, at få mulighed for at få for 10.000 kroner Tesla tilbehør. Så længe det dog bare sker i de dertil indrettede Køb/Salg afsnit af forummet. 

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Aug 7 '15
Skaarup
Skaarup Aug 7 '15
+1 DerHansi
+1 Kiefer
Gustavsfar
Gustavsfar Aug 7 '15

Husk at der jo er fradrag på op til 15.000 kroner hvis man donerer til velgørende organisationer. Så kan man alligevel godt have en lille økonomisk fordel ud af det selv om man er velgørende... ;-)

lysmanden
lysmanden Aug 7 '15
De er sure sagde ræven der ikke kunne nå rønnebærene:

Godt jeg ikke vandt en Model x. Forestil jer at få bilen med sløjfe omkring for så 2 dage senere få en rude kuvert fra Lars Løkke med Giro kort i på bilens afgift. Bilerne bliver jo tidligst leveret i 2016 :)

Spøg til side, de der har købt model x går jo lidt en ukendt skæbne imøde når de får deres X er
Niels
Niels Aug 7 '15
ja så ser det ud til at en moderator fandt min seneste post upassende......den er i hverfald slettet. jeg havde skrevet jeg tilbyder kommende købere hjælp i kbh området, demotur eller hvad de lige havde behov for - dvs. ville yde noget uden at stille krav om klik på ref link( selv om jeg naturligvis opfordre kommende købere til det) - kan ikke se andet end at indlægget faldt for en anden forum brugers jantelov indstilling ( dette indlæg bliver måske også slette ?). det mindste personen kunne have gjort var vel og oplyse min om hvem som slettede det og med hvilken begrundelse....
indlægget var i øvrigt lagt samme sted som alle købere spørger efter hjælp, så formoder det også er tilladt at tilbyde hjælp i samme forum.
nogen skriver de vil yde hjælp mod en flaske rødvin - hvad er forskellen ? findes der regler her på forum som forbyder at tilbyde hjælp til kommende købere...er lidt harm efter i god tro at have brugt dette forum lige siden det startede op.
Gustavsfar
Gustavsfar Aug 7 '15

Vi kunne jo også bare stoppe den her og så lade kommende købere anmode om links hertil oprettet evt i kategorien køb/salg . Så kan alle der har lyst byde ind med et ref. Link på PB så er den potte ude og vi er fri for alle disse negative betonede diskussioner.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Aug 7 '15
Sider: « 1 2 3 »
Dette emne er låst