Loading...
dk

Hvor kan jeg forsikre min Tesla Model S? | Tesla Forum

Admin44 Administrator
Admin44 Aug 11 '13
Citat fra Anders RehfeldInden jeg bestiller min model S kunne jeg godt tænke mig at finde nogen der vil forsikre den, men det er endnu ikke lykkedes. Er der nogen der vil give mig et tip om hvem der vil forsikre en model S. (Undskyld at det er ved siden af emnet).
dko
dko Aug 11 '13

Jeg har selv valgt at forsikre hos Tryg. De er klart den billigste.

Da assurandøren på det gamle forsikringsselskab regnede højt for mig, bad jeg ham stoppe da han rundede 14.000 :-)

PeterJ
PeterJ Aug 11 '13
Købstæderne forsikring har budt under 10.000 til mig, lidt afhængigt af den endelige pris på bilen.
Admin44 Administrator
Admin44 Aug 11 '13
Jeg har også hørt at IF skulle tilbyde en forsikring til ca. 10.000 kr. 
Rehfeld
Rehfeld Aug 12 '13
Super! Tak for hjælpen.
Jeg har endnu ikke hørt fra IDA forsikring, men det er højest tvivlsomt.
Derefter hørte jeg IF, da sælgeren hos Tesla nævnte dem, men de svarede at de ikke forsikrer den model. Og det er på trods af de gerne gør det i Norge!
Nu vil jeg høre hos Tryg og købstæderne.

Henrik1968
Henrik1968 Aug 15 '13
Hej Anders

Jeg har tidligere forsøgt mig hos IDA, men svaret var negativt pga bilens pris (og sikkert også hk). Tryg har tidligere givet mig en meget attraktiv quote som dog kun var gældende i en måned. Jeg kan nu se, at priserne ser væsentlig højere ud på Trygs hjemmeside...

KS
KS Aug 17 '13
Jeg har fået en pris fra Tryg på 7776 - med 6000 kr i selvrisiko. Prisen er baseret på postnummer, så den kan sagtens være højere andre steder i landet (bor i et af de billige postnumre forsikringsmæssigt)

I forbindelse med opgørelse af Model S' ydelse, så er 416 HK det som kaldes Peak HP - altså hvad moturen kan yde i en kortere periode. Skal man opgøre den kontinuerlige ydelse så er det ret simpelt. 1 HK svarer til 735 wh og dermed svarer 85 kWh til 116 HK. Tryg har efter sigende brugt de 116 HK som prissætningspunktet, hvilket vi kun kan være tilfredse med
Admin44 Administrator
Admin44 Aug 17 '13
Hej Ken

Det er jo perfekt. Er der nogle der har talt med TopDanmark med hensyn til pris og selvrisko?

Krogh
Krogh Sep 2 '13
Kan klart anbefale Alka, her fik jeg en pris på ca 5000,-
Admin44 Administrator
Admin44 Sep 2 '13
Quote from Henrik Krogh Kan klart anbefale Alka, her fik jeg en pris på ca 5000,-

Det er jo en fantastisk pris. Klart det billigste jeg har hørt om. Har du kontaktperson til Alka?
Krogh
Krogh Sep 2 '13
Ham jeg talte med hedder Martin Lendal
Henrik1968
Henrik1968 Sep 3 '13
@Ken Sietzberg:
Kan du huske navnet på din Tryg kontakt? Jeg har fået forskellige svar fra Tryg vedr forsikring (fra ca 7.000 - 19.000 for en P85), og foretrækker selvfølgelig den billige version :o)
KS
KS Sep 3 '13
@Henrik Olsen:

Martin Hasselgren
Kunderådgiver

Tryg | Kontaktcenter Privat, 1D1 | Vestre Havnepromenade 5 2 | 9000 Aalborg
Telefon: 96 34 96 20 | Fax: 96 34 96 97

E-mail: martin.hasselgren@tryg.dk | Besøg os på www.tryg.dk
Henrik1968
Henrik1968 Sep 4 '13
Takker :o)
Bagster
Bagster Sep 9 '13

Hej

Lige en detalje ang. Alka forsikring, det er rigtig, som Henrik Krogh oplyser, at Alka kan forsikre Model S for 5000Kr. Men det forudsætter man får installeret en "ALKA BOX" og betale et engangs beløb på 1000Kr. for dette. Her er et link så i kan se hvad det indebære i tilfælde af uheld.

http:///...ation-om-Alka-Boksen

Forummets indlæg er redigeret af Bagster Sep 9 '13
PeterJ
PeterJ Sep 9 '13

Et udpluk af teksten hos Alka lyder: "Skulle du gå hen og blive skyld i et uheld, og Alka Boksen viser, at du kørte for stærkt, så stiger din selvrisiko"

Man har nok altid kørt for stærkt, hvis man ryger ind i et harmonikasammenstød og man får helt sikkert en del af skylden jfr alm. praksis.

Jeg har såmen prøvet et forsikringsselskab, der påstod at jeg var skyld en en påkørsel bagfra - indtil jeg stædigt bad dem læse ulykkesrapporten, hvori de kunne læse, at det var en politibil der havde torpederet mig !

Alka ville sidste år ikke forsikre min Audi A6, da det er en specialbil ! - iøvrigt den mest almindelige hvor jeg bor (uden at det er særligt fint).

Jeg vil gå langt for at undgå 'big brother'. Det var svært nok at acceptere Tesla's GPS betingelser.

Admin44 Administrator
Admin44 Sep 9 '13

Hej Bagster

Jeg er spændt på at høre om det er rigtigt med. Jeg kender en anden kommende Tesla ejer, der fik et tilbud på 9600 kr. om året, også skulle man endda flytte sine forsikringer over til Alka. 

Er der nogle nogle der kan verificere dette?

Helle
Helle Sep 9 '13

Topdanmark har budt mig 8300 kr/år, selvrisiko 3560,- , 16000 km. for Model S P85. Krav om GPS alarm så den kan spores ved tyveri, men det har den jo i forvejen. Regner med at præmien kan forhandles ned ved højere selvrisiko.

khc
khc Sep 12 '13

Topdanmark kræver at en godkendt GPS tracker installeres selvom bilen er udstyret med GPS

Krogh
Krogh Sep 24 '13
Til Info, er Alka boksen ikke et krav, men et tilbud, hvor du kan få yderligere rabat på din forsikring. Jeg har valgt ikke at få monteret denne, selv om jeg ikke kører vildt eller stærkt, kan man jo være uheldig( vejarbejde, hvor man har overset at hastigheden er nedsat, mm.) Top Danmark kræver GPS tracker, den koster godt 4000 + et årligt abonnement på ca 500,-
Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 »