Inden jeg bestiller min model S kunne jeg godt tænke mig at finde nogen der vil forsikre den, men det er endnu ikke lykkedes. Er der nogen der vil give mig et tip om hvem der vil forsikre en model S. (Undskyld at det er ved siden af emnet).
Inden jeg bestiller min model S kunne jeg godt tænke mig at finde nogen der vil forsikre den, men det er endnu ikke lykkedes. Er der nogen der vil give mig et tip om hvem der vil forsikre en model S. (Undskyld at det er ved siden af emnet).
Jeg har selv valgt at forsikre hos Tryg. De er klart den billigste.
Da assurandøren på det gamle forsikringsselskab regnede højt for mig, bad jeg ham stoppe da han rundede 14.000 :-)
Jeg har tidligere forsøgt mig hos IDA, men svaret var negativt pga bilens pris (og sikkert også hk). Tryg har tidligere givet mig en meget attraktiv quote som dog kun var gældende i en måned. Jeg kan nu se, at priserne ser væsentlig højere ud på Trygs hjemmeside...
Det er jo perfekt. Er der nogle der har talt med TopDanmark med hensyn til pris og selvrisko?
Kan klart anbefale Alka, her fik jeg en pris på ca 5000,-
Hej
Lige en detalje ang. Alka forsikring, det er rigtig, som Henrik Krogh oplyser, at Alka kan forsikre Model S for 5000Kr. Men det forudsætter man får installeret en "ALKA BOX" og betale et engangs beløb på 1000Kr. for dette. Her er et link så i kan se hvad det indebære i tilfælde af uheld.
http:///...ation-om-Alka-Boksen
Et udpluk af teksten hos Alka lyder: "Skulle du gå hen og blive skyld i et uheld, og Alka Boksen viser, at du kørte for stærkt, så stiger din selvrisiko"
Man har nok altid kørt for stærkt, hvis man ryger ind i et harmonikasammenstød og man får helt sikkert en del af skylden jfr alm. praksis.
Jeg har såmen prøvet et forsikringsselskab, der påstod at jeg var skyld en en påkørsel bagfra - indtil jeg stædigt bad dem læse ulykkesrapporten, hvori de kunne læse, at det var en politibil der havde torpederet mig !
Alka ville sidste år ikke forsikre min Audi A6, da det er en specialbil ! - iøvrigt den mest almindelige hvor jeg bor (uden at det er særligt fint).
Jeg vil gå langt for at undgå 'big brother'. Det var svært nok at acceptere Tesla's GPS betingelser.
Hej Bagster
Jeg er spændt på at høre om det er rigtigt med. Jeg kender en anden kommende Tesla ejer, der fik et tilbud på 9600 kr. om året, også skulle man endda flytte sine forsikringer over til Alka.
Er der nogle nogle der kan verificere dette?
Topdanmark har budt mig 8300 kr/år, selvrisiko 3560,- , 16000 km. for Model S P85. Krav om GPS alarm så den kan spores ved tyveri, men det har den jo i forvejen. Regner med at præmien kan forhandles ned ved højere selvrisiko.
Topdanmark kræver at en godkendt GPS tracker installeres selvom bilen er udstyret med GPS