Iflg Tesla stiger DK priserne med 3% idag mandag. Dvs +20-30.000.
Så lås prisen inden ved at lægge en bestilling snarest idag (du kan evt slette ordren indenfor 14dage), men du har den "gamle pris" låst.
vh
Lars
Iflg Tesla stiger DK priserne med 3% idag mandag. Dvs +20-30.000.
Så lås prisen inden ved at lægge en bestilling snarest idag (du kan evt slette ordren indenfor 14dage), men du har den "gamle pris" låst.
vh
Lars
Det er stadig den gamle pris ;-) Men de er jo nok heller ikke stået op endnu over i Californien...
Ret mig hvis jeg er forkert på den. Men jeg er rimelig overbevis om at så snart du trykker på "Bestil" mister du dine 14 dages fortrydelsesret samt du kan ikke rette i ordren da Tesla faktisk ganske få dage efter kan starte med at bygge den.
MrTesla. Der tager du fejl.
Bestiller man bilen, har man lagt en foreløbig ordre ind, til den pris man kan se, den dag man bestiller, den.
Derefter overfører man de penge, som er et "depositum" og en bekræftelse af, at man ønsker at bestille den.
Så har man noget tid, (2 uger?) inden man skal "endeligt bekræfte ordren". I den periode kan man rette sine valg, hvis man skulle ønske dette.
Efter den endelige bekræftelse er ordren bindende, og derefter mister man sit depositum, hvis man ikke alligevel ønsker at modtage sin bestilte bil.
Når man så har lavet en "endelig ordrebekræftelse", kan man ikke mere forvente at kunne lave ændringer, uden at det bliver besværligt, og til den nye gældende sammensætning af valgmuligheder og dertilhørende priser.
Den endelige ordrebekræftelse kan man vente med i 14 dage, eller man kan sende den meget hurtigt, hvis man har brug for, at bilen bliver sat i produktion hurtigts muligt. (ved leverings prospekter tætter på 1. jan. 16?)
Sådan opfatter jeg det.
Er du sikker? Jeg får samme pris på min 70D konfiguration når jeg prøver nu (765k)
/Lennart
Jeg kan heller ikke se den er steget. Har en ven der har snakket med Tesla og de siger at man kan gøre det i eftermiddag hvor han har en aftale med dem i Århus.
Forrige uge da jeg kiggede på en 85rwd var den til 625.000, nu til 665.000
Tar jeg fejl?
- R
@RobertJ
Ja jeg er ret sikker på at du tager fejl. Så vidt jeg ved har RWD 85 kostet 665K uden yderligere optioner længe, men mon ikke den rammer 685K såfremt at prisstigningen slår igennem senere i dag?
Har lige talt med Bredgade, hvor han siger den først kommer i næste uge. dvs. 24/8. Der kom en mail om det i morges.
Uhada, jeg har to kollegaer der er på vippen omkring køb men holder ferie. Så kan jeg lige nå at give dem besked om prisstigningen. Perfekt.
Jeg var ude forbi Tesla Århus forleden og fik beskeden om at d. 18 ville der komme prisstigninger - og blev ringet op i sidste uge for også at gøre opmærksom på stigningen... Så lidt underligt at den kommer lidt senere... Er der noget mere konkret om hvor meget stigningen bliver...?
Så derfor var jeg inde i går aftes og putte en S85D i kurven:
Midnight silver, 19" std. fælge, Fartpilot pakke samt luftaffjedring... og så lige 19" vinterhjul.
Dog kan jeg ikke helt bestemme mig for om jeg skal have next-gen sæder... syntes de er noget smalle ved mine skuldre...
Både i butikken på Amager og ved eventet i Rungsted Havn i går sagde Tesla-medarbejderne, at stigningen bliver 3% på bil og udstyr. Jeg lagde selv en bestilling på en S85 i går aftes (sort, autopilot, mat træ, standardfælge og vinterhjul).
I Rungsted Havn havde jeg mulighed for at sidde i lang tid i begge slags sæder, og jeg synes egentlig ikke der var særlig stor forskel. Hvis jeg tænker tilbage på de biler, jeg har kørt langt i, har jeg haft det bedst med sæder, der ikke var alt for skålformede, men det er helt sikkert meget individuelt, hvad der er bedst. Nogle vil nok foretrække at være holdt godt fast i svingene, mens andre hellere vil have mulighed for at rykke en anelse rundt i sædet og dermed variere siddepositionen lidt.
Mvh. Rasmus
Jeg pendler langt til arbejde, så jeg lagde stor vægt på siddekomfort inden jeg lagde bestillingen. Efter at havde siddet længe i alle varianter af først generation sæderne, valgte jeg venter med at købe til next gen sæderne kom på markedet. Jeg tror kropsbygning betyder en del for, om man kan lide next gen sæderne eller ej. Jeg er personligt helt utrolig tilfreds med dem (177cm/80kg) og synes måske det er den bedste upgradering af alle. Jeg kan godt forstå at nogle, der måske er lidt større over ryggen, synes de er lidt for tætte i siderne.
Mvh. Hans-Henrik