Loading...
dk

Ladeboks - hvad er der i den? | Tesla Forum

JonasHansen
JonasHansen Aug 21 '15
Citat fra JonasHansen

Jeg bor for enden af en lille lukket vej, så tror ikke ar risikoen for gratister er specielt stor (men kan selvfølgelig blive overrasket/klogere). Vedr. bekvæmmeligheden ved at have stikket hængende i en ladeboks, så tror jeg ikke at jeg vil synes at det er merprisen værd.

Er der nogen der ved hvad standbyforbruget for at lade det nuværende kabel hænge mens det er sat i stikket (i væggen men ikke forbundet til bilen), og tilsvarende for en vægmonteret ladeboks. Jeg er ikke specielt bange for at mit kabel bliver stjålet, så tænker at man bare kan lade det sidde i CEE stikket, men nok ikke hvis elektronikken i ladekablet har et standbyforbrug på 100W eller lign. Eller kan man få CEE stik med afbryder?

Mvh Jonas 

kan se at man godt kan få CEE stik med afbryder
Metguy2000
Metguy2000 Aug 21 '15

Har vedlagt billede af indhold. Ser ikke svært ud at lave, ingen printkort, bare standard komponenter. 

Det er en wallb-e.com 11 KW lader.

Blev træt af at åbne bagsmækken 2x dagligt på arbejde hvor jeg lader, med det resultat at jeg ofte ikke ladede.

/Morten

DeaconWP
DeaconWP Aug 21 '15

Tyveri sikring af et originalt Tesla ladekabel:

1: Et beslag af jern, der kan boltes på carportens stolper.

Jernet kan deles i 2, og sikres i samlet stand med en hængelås.

I samlet stand, gaber de to stykker jern over et hul, som ladekablet går igennem.

Lidt ligesom en gabestok fra middelalderen.

2: En postkasse, som man har sat op på væggen, indeni sidder CEE stikket. Og der er lavet et slidse formet hul til kablet, som så kan tages ud, når lågen er åbnet, men ikke når den er lukket.

3: En kæde rundt om stolpen, hvor en stor hængelås gaber over begge kæde ender, og har kablet nært CEE stikket inde i hængelåsen også. En krog til at holde kæden oppe, så den ikke tynger ned på kablet.

4: Hvis man sætter Cee stikket op inde i det redskabsrum der måske er i carporten, og lader kablet gå ud igennem et hul i væggen, som stikket ikke kan komme ud af. Måske et hul lige i dørkarmen, så kablet kan tages ud, når døren er åbnet. Sikret når døren er låst.

5: En dyr nøgleboks i svær kvalitet, som låses lukket hen over ladekablet, som går ind i den ene side, og ud af den anden.

Jeg er nok mest til 3:

Kiefer
Kiefer Aug 21 '15

MetGuy: Controlleren fra Phoenix Contact er også sådan nogle jeg har liggende et par stykker af til min nye garage, der forhåbentligt er færdig indenfor den næste måneds tid.

Fordelen ved controlleren fra Phoenix er at den har ethernet interface :-)

/Martin

Stephen
Stephen Nov 29 '15

Jeg har fået min bil i går. Jubiih. Jeg er (doven og) nu overbevist om at jeg skal have fast kabel i garagen.

EL-manden kommer på torsdag og sætter rødt stik op. 

1) Hvad koster et ekstra kabel?

2) Hvad er den bedste ladeboks?

Stephen

Stephen
Stephen Nov 29 '15

Altså jeg har fortrudt "kun" rødt stik. Og skal have en løsning med fast kabel. Og gerne en der kan skaffes inden torsdag

RobertJ
RobertJ Nov 29 '15

tal med jan fra elbilsupport.dk og se om han har noget på lager.
Ellers står der på evse.dk at de har eHM1 med fast kabel på lager, ta kontakt imorgen og få den sendt afsted!

Skal du ikke med på abbonement ordning med tilbagebetalt afgift, har jeg hørt de kan købes løse f.eks. via det elektriske autohus i Egå, som en anden bruger herfra har gjordt.

- R

DKLykke
DKLykke Nov 29 '15
@stephen hvorfor har du fortrudt at du kun har det røde stik?
DeaconWP
DeaconWP Nov 29 '15

Stephen: Det faste derhjemme kan være et ekstra originalt kabel fra Tesla. Du ringer bare til dem og bestiller et.

En anden løsning kan være, at du har en ladeboks, med et fats type 2 kabel. Eller en ladeboks med et løst type 2 kabel. Den sidste løsning kan du jo overveje, hvis det er billigere end at købe både ladeboks med fast kabel og et type 2/type 2 kabel til "rejsebrug". Sådan et overvejer du måske også at købe alligevel, og det kan så tænkes ind i den faste installation derhjemme. Men så skal det jo også med på rejserne en gang i mellem. Husker du så kablet de gange det skal med?

Fordelen ved blot at bruge et ekstra ladekabel fra Tesla kan være, at når det originale går i stykker, har du et nyt/ekstra at medbringe, indtil du kan skaffe et nyt på garantien.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Nov 29 '15
Stephen
Stephen Nov 30 '15

Tak for rådene. 

Jeg fortrød "kun røde stik" da jeg er for doven til at pakke sammen og ud.

Hvis man ignorer abonnementsordninger (betal x får y tilbage i 2016) så er prisen på en boks ca. 5k.

DeaconWP løsning  er ligeledes ca. 5k (3600 kabel+700 adapter+600 ophæng http://www.all4cars.dk/shop/vare.asp?vareid=T1012

Og så har DeaconWP et par pointer plus det hele (borset fra ophænget) er Tesla TM. 

Så jeg går efter DeaconWP løsningen. Ville ønske man bare kunne købe http://shop.teslamotors.com/...-wall-connector ;

FrederikC
FrederikC Nov 30 '15
Citat fra Stephen

Tak for rådene. 

Jeg fortrød "kun røde stik" da jeg er for doven til at pakke sammen og ud.

Hvis man ignorer abonnementsordninger (betal x får y tilbage i 2016) så er prisen på en boks ca. 5k.

DeaconWP løsning  er ligeledes ca. 5k (3600 kabel+700 adapter+600 ophæng http://www.all4cars.dk/shop/vare.asp?vareid=T1012

Og så har DeaconWP et par pointer plus det hele (borset fra ophænget) er Tesla TM. 

Så jeg går efter DeaconWP løsningen. Ville ønske man bare kunne købe http://shop.teslamotors.com/...-wall-connector ;

Er ikke meget for at linke til en konkurent, men du kan få vægholderen her:
http://www.all4cars.dk/shop/vare.asp?vareid=T1012

BlackPanther
BlackPanther Nov 30 '15

Ikke meget for at skrive det ;-) Men det står også i Citatet fra Stephen  :lol

Stephen
Stephen Dec 3 '15

Har elektrikeren gående nu. 

Han vil bruge 5*2,5mm^2 og placeret stikket 70cm over jorden. Der er ca. 10 m til tavlen.

Synes han rammer minimum spec ift. hvad jeg kan læse - men er det godt nok.... eller skal jeg lave fuld stop på ham?

Sider: « 1 2