Loading...
dk

K går imod regeringen: Vil fastholde afgiftfritagelse for elbiler | Tesla Forum

Hilbert
Hilbert Aug 25 '15

@Raymond: Når jeg to gange spørger pænt, hvad du mener, så er det for mig helt naturligt selv at konkludere, og så håbe på en be- eller afkræftelse af denne. Det fik jeg så heller ikke – ærgerligt.
Efter at have slået op hvad ”en and” betyder burde jeg nok i stedet have brugt ”en misforståelse”. Ja, man skal passe på med det kære sprog – jeg beklager.
 

TSLA
TSLA Aug 26 '15

Ja, det letteste er jo nok at fjerne alle afgifter - og det er jo det jeg forstår Hookmakers branchemand også synes. Men det synes jeg grundlæggende er en dårlig ide. Dels ift. adfærds regulering og dels ift. financiering af 'velfærds staten' .Med min prioritering, er det store problem derfor: Flex-leasing og mikro bilerne - der ikke skæpper i statskassen ift, de udgifter de påfører samfundet - og her er jeg helt enig i tidligere kommentarer om at det reelle regnestykke også skal medtage forurenings og støj omkostningerne.. Elbilerne er duksene.

P85DK
P85DK Aug 26 '15

@TSLA - der tales ikke om at fjerne afgiften, men om at flytte betalingen fra up front til aconto som det foregår på flex leasing.

TSLA
TSLA Aug 26 '15

@P85DK: jo, jo, men hovedpointen er jo at den samlede afgift er meget mindre og dermed også statens provenu. Og jeg kan da bare på baggrund af artiklen i Børsen igår konstatere, at det heller ikke går godt med adfærds reguleringen, hvis den ordning udvides.

P85DK
P85DK Aug 26 '15

Det har du ret i. Bilbranchens lobbyister har været dygtige, da de fik folketinget til at indføre de nye leasing ordringer, gad vide hvem der har regnet på det i skatteministeriet, mon de samme som har refunderet aktieudbytte skatten?

TSLA
TSLA Aug 26 '15

ku' godt se sådan ud :-)

Dencon
Dencon Aug 31 '15

Hvis der kommer afgifter på bilen svarende til ca. 1 mio så er det jo også dette beløb som refunderes hvis bilen eksporteres ud af landet.
Så hvis der kommer afgifter på, så bliver den solgt til udlandet omgående og jeg kan forment inkasserer 1 mio i retur afgift, for at have kørt i den nogle måneder.

På den måde bliver det rigtigt dyrt for staten at pålægge registreringsafgift på elbiler.
og der bliver helt sikkert ikke indregistreret nogle nye, så det er kun penge ud af kassen.

Men det bliver der jo nok også sat en stopper for, ellers er det jo helt tosset.

T3S7A
T3S7A Aug 31 '15

Dencon
Mon ikke godt skat ved, hvem der har betalt afgift og hvem der har købt bilen før der ( hvis der kommer ) kom afgift på. Næppe de bare forære 1 mill. væk 

Sithfury
Sithfury Aug 31 '15

@T3S7A Ligesom de godt vidste hvem der havde betalt udbytte skat?

Hookmaker
Hookmaker Aug 31 '15

@Dencon og Sithfury, øøøh, du får nok kun penge tilbage hvis du har betalt noget. (Udbytteskattesagen kan ikke bruges her, fordi den gælder store firmaer, - den lille mand har SKAT ingen problemer med at holde i skak....;-)

T3S7A
T3S7A Aug 31 '15

Er jo ikke så svært at finde ud af om en Elbil er indreg første gang før 1.1.2016, selv for skat. Især når der ikke vil blive indreg nye elbiler :-)

SuneH
SuneH Aug 31 '15

Min bror plejede at sige: "Skylder du Skat 100.000, har DU et problem. Skylder du dem 100 millioner, har SKAT et problem!"... Men nu om dage skal man vist op i endnu større beløb, før Skat har et problem :-)

MartinPedersen
MartinPedersen Aug 31 '15

Du kan aldrig få mere tilbage ved udførsel af et køretøj, end du selv har betalt, tro mig, jeg har selv undersøgt det =)

Hilbert
Hilbert Sep 7 '15

Jeg håber ikke at finansministeren blindt baserer sin holdning på denne forkerte analyse.

Selvfølgelig skal Tesla ikke straffes urimeligt i forhold til andre elbiler.

http://ing.dk/artikel/analyse-derfor-er-det-saa-svaert-lade-elbiler-slippe-afgifter-178261#comment-689937

 

Sider: « 1 2 3 4 5