Loading...
dk

Tesla fra udlandet. | Tesla Forum

CAP
CAP Feb 9 '14

Nogen der ved hvor meget man skal betale hvis man vælger at tage et lettere brugt Tesla hjem fra eks. Polen? Kommer der moms og told på?

Hookmaker
Hookmaker Feb 9 '14
Er den over 6 mdr. Gammel eller har kørt 6000 km, så er den momsfri ved indførsel, og du skal intet betale. Køber du den af en forhandler uden moms ( det kan lade sig gøre), så skal du betale dk moms ved registrering i dk.
Er den under 6 mdr. Eller har kørt under 6000 km, så skal den sælges til dig uden moms, fordi du skal svare dk moms ved registrering, og det kan godt blive lidt besværligt hvis du køber af en privat.
nicom
nicom Feb 9 '14

Dækker disse regler også køb af tesla model s udenfor eu ? Her tænker jeg på Norge.. 

Det kan tænkes at blive en god fidus at købe den af en nordmand når model X kommer ..eller

Hookmaker
Hookmaker Feb 9 '14

Fidus eller ej, så viser priserne i Norge, at de få model S der sælges stadig sælges til mere end hvad der er betalt for dem.

Nej reglerne gælder ikke for Norge eller andre ikke EU-lande, her skal uanset hvad svares dansk moms, så den skal trækkes fra ved salg inden den forlader det pågældende land (export). Men der er jo ikke moms på Tesla Model S i Norge, så det er lige til kassen..;-) Udover det er der sandsynligvis en import told ved import fra Norge - den bliver du også bonget for, - hvor meget ved T&S. Husk også på at Norske biler ikke nødvendigvis har helt samme specs. som EU biler.

CAP
CAP Feb 10 '14

Hvordan kan det være man eks. kan købe en S 85 Tech 8ca. 1 år gammel) til ca 500.000 i polen, ? der er da noget under den danske pris?

Og kan man i det tilfælde så bare hente den, og køre i nærmeste synshal og hente pladerne? 

 

FrederikC
FrederikC Feb 10 '14

Eftersom den er mere end 6 mdr, så kan du godt importere den uden at betale moms.

Du skal dog lige være obs på om prisen de nævner er uden moms, det er den måske hvis det er export pris.

TSLA
TSLA Feb 10 '14

Det jeg først ville undersøge var hvor bilen fra Polen kommer fra. Så vidt jeg ved har Tesla ingen stores eller service centre i Polen. Af erfaring ved jeg at der (ihertfald tidligere) er kørt mange biler fra Tyskland til Polen med forskellige oprindelser. Jeg fik selv en Audi A6 stjålet i Bonn i slutningen af 90'erne, da jeg arbejdede der. Ved anmeldelsen til politiet var det bare en skuldertrækning med ordene 'Heute gestolen - morgen in Polen'. Så check lige oprindelsen før du sætter det store aparat i bevægelse.

Hookmaker
Hookmaker Feb 10 '14

Lige mine ord, men der er faktisk leveret et par håndfulde til Polen og de 3 små baltiske lande allerede, så det kan jo være. Har ikke set nogen meldt stjålet på det Europæiske marked. Spørg efter vIN nummeret, Tesla kan checke det før du køber.

Kiefer
Kiefer Feb 10 '14

Hej.

 

Jeg er også rimelig sikker på det havde været nævnt på diverse fora hvis en Tesla var blevet nølet. En i Norge manglede sin på et tidspunkt og Tesla DK og Tesla NL satte det helt store apparat igang for at finde bilen.

 

Den viste sig senere at være blevet fjernet grundet ulovlig parkering (bilen var gået i stå med et defekt 12v batteri).

 

Ikke dermed sagt at det ikke kunne være sket...

 

/Martin

Renedyhr
Renedyhr Mar 13 '14

Link til brugte/demo biler fra Tyskland eller europa? Jeg har set et link herinde til brugte/demo Tesla S fra Tyskland eller Europa men kan ikke finde det mere. Er der nogen som kan huske det?

120281
120281 Mar 13 '14
Lille håb og lidt billigere Tesla:
http://epn.dk/...r-alle-toldtariffer/
Kiefer
Kiefer Mar 13 '14

Tror nok desværre ikke det vil hjælpe på at vi i Danmark er dem der betaler mest for en Tesla...

 

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Mar 21 '14

Til de hungrende skulle der efter sigende være en hel del til salg i Tyskland - her er én: God pris for en P85+ med over 6000 på bagen og derfor lige til at postordre..;-)

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=246057675&asrc=st

TSLA
TSLA Mar 21 '14

Ja det var sikkert et godt tilbud - den er allerede væk:

Dieses Angebot ist leider nicht mehr verfügbar. Aktuelle Angebote finden Sie unten.

120281
120281 Mar 21 '14
Bare søg på Tesla derinde. Men tilbud er så meget sagt. Priser fra 97.500 euro til 129.999 euro.

Så stadig ikke billigere end at købe i dk.
Hookmaker
Hookmaker Mar 21 '14
En fully loaded P85+ til 109k euro med 6200 km, det synes jeg var et godt tilbud - 150k unde dansk nypris!
120281
120281 Mar 22 '14
@Hookmaker: Fordi den 85 jeg har konfigget koster 700k hvilket er under 100k euro.
Men havde man pengene ville en p85+ ikke være dårligt. Må holde øje og se hvornår der kommer en 85 med luft, Tech og pano til ca. 500k eller ca. 67k euro.