Loading...
dk

Hvor kan jeg forsikre min Tesla Model S? | Tesla Forum

kajakaj
kajakaj Jan 14 '15

@SH: Her oversigt over forsikringsselskaber der forsikrer Tesla. Den er fra efteråret 2013, så der er kommet flere selskaber til siden og priserne er sikkert også ændret, men du kan prøve at kontakte dem og få nogle aktuelle tilbud.

http://teslaforum.dk/ow_userfiles/plugins/forum/attachment_26_526d3a3043b67_Bilforsikring.doc

heinzemann
heinzemann Jan 14 '15

@SH som ingeniør, tjenestemand, lærer osv. kan man få fordelagtig forsikring. Nogle af dem gennem Tryg. Som ingeniør forsikrer jeg min S85 gennem IDA Forsikring (dvs. Tryg) til ca. 6200 pr. år inkl. glasdækning, vejhjælp. 2500 i selvrisiko og 20.000 km.

Og jeg er under 40 år, så det er ikke alderen. Til gengæld har jeg samlet flere forsikringer hos IDA Forsikring.

SimonHN
SimonHN Jan 14 '15
Tryg vil ha 22.000 kr sidst jeg snakket med dem. Med 20.000 km årligt. :O
gw
gw Jan 14 '15
IDA / tryg siger 7000kr årligt med 2500kr i selvrisiko til mig op til 20000km. Det er med udvidet vejhjælp og glasdækning. Jeg er 34.
T3S7A
T3S7A Jan 14 '15

Godt nok stor forskel på IDA / Tryg og Tryg alene. Det må da give Tryg stof til eftertanke - Jeg ville i hvert fald lige tjekke mine forsikringer op mod andre selskaber, hvis jeg var Tryg kunde i dag (uanset om man havde Tesla eller ej) 

Steen_Bo
Steen_Bo Jan 14 '15
Jeg kan forsikre en Tesla s85 til 6500- 7000 kr Det er desværre kun til Tesla ejere i Jylland, da jeg ikke kan komme over broen :-) modelen må ikke have over 400 HK, men arbejder på en god pris der så det kommer, men er ikke klar endnu. Eneste krav er hel kunde, ingen gps. Og der er 14 % ekstra rabat hvis man er over 57 år gammel :-) eller konen er ;-D
Smid en PB eller en mail på steen@certus-forsikring.dk (min Tesla S er bestilt og kommer til april )
heinzemann
heinzemann Jan 15 '15

@KAB123 - fint med et godt tilbud, men jeg mener et indlæg som dit bør ligge under "Tilbud til Tesla-ejere i DK". Ja, nu er jeg jo ikke moderator, så det skal jeg jo ikke bestemme, men alligevel ;)

kajakaj
kajakaj Jan 15 '15

Det er en vanskelig balancegang mellem at være informativ og sælgende. Jeg synes nu ikke vi bliver overstrømmet at reklamer og dem der kommer med tilbud virker ikke pressende. Nye ejere (og vi andre) har brug for mange informative oplysninger, herunder også tilbud på forsikringer, måtter, lakforsegling m.m.

kajakaj
kajakaj Jan 15 '15

Måske skal vi have en linje i toppen der hedder eksterne leverandører, så man nemt kan finde underpunkterne.

NCL
NCL Jan 15 '15

Som kommende køber synes jeg da det er rart at blive gjort opmærksom på, hvilke muligheder der kunne være værd at undersøge, når jeg på et tidspunkt skal ud og lede efter den billigste forsikring.

Synes på ingen måde det virker "pressende" de indlæg, der er lavet her :)

SimonHN
SimonHN Jan 15 '15
Syntes også kun det er rart at blive gjort opmærksom på deres tilbud. Især når de er meget konkurrence dygtige.
tintin
tintin Jan 15 '15

Jeg har lige fået en mail fra Camilla fra Tryg forsikring. De vil slet ikke forsikre P85D!!!!!!!

T3S7A
T3S7A Jan 15 '15

Jeg melder pas til Tryg's forsikrings koncept. 
Baronen har fået pris på 8819kr 
SimonHN 22.000kr
Tintin, vil de slet ikke have. 

Hvordan kan det være så forskelligt, alt efter liiige hvem man åbenbart taler med ved Tryg. 
Men selvfølgelig Tryg's hovedpine, når de engang finder ud af at folk kører sgu pænt i elbiler, at alle så er andet sted end ved Tryg. 

Jesperbang
Jesperbang Jan 16 '15

Baronen, jeg skal give 9250kr med 7500 i selvrisiko hos Alm Brand, har alle mine forsikringer der og pt 3 biler, men når TMS kommer, skulle de 2 af dem gerne være solgt.

kajakaj
kajakaj Jan 20 '15

Vedhæftet oversigt over de 30 selskaber der pr. 20.1.2015 har forsikret Tesla model S. Med antal og %fordeling, så man kan se hvor mange forsikringer der er tegnet i selskaberne. Mange Teslaer er nok forsikret sammen med firmaforsikringer, så det er måske derfor de store selskaber Tryg, Codan og Topdanmark har så stor en andel. Håber oversigten kan være en hjælp for kommende og eksisterende ejere, når der skal vælges forsikringer.

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Jan 20 '15
MartinPedersen
MartinPedersen Jan 20 '15

Inde på nrpla.de kan du se om de er privat ejede eller erhvervs ejede.

Ved godt det er lidt af et arbejde, men hvis du gider, så kunne du jo lave en ekstra kolonne, således at der var en kolonne for private og erhvervs ejede =)

kajakaj
kajakaj Jan 20 '15

Ja - det har du ret i, men værdien af oplysningen privat/firmaejet står vist ikke mål med 622 nye opslag. Det vigtigste er at man kan se hvilke selskaber der forsikrer Teslaer.

Hookmaker
Hookmaker Jan 20 '15

Trygs tal indeholder vel også IDA's folk - dem er der vel en del af?

kajakaj
kajakaj Jan 20 '15

Ja det må de gøre. Har lige vedhæftet skemaet igen, sorteret på markedsandel

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Jan 20 '15
Hookmaker
Hookmaker Jan 20 '15

GF???? - De plejer ALDRIG at forsikre biler med mere en 55 2-takts heste!....;-)

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 »