Har hentet et par tilbud hjem:
Alka:
9.300 med 4000 i selvrisiko
6.975 med 4000 i selvrisiko og ALKA boks (engangsudgift 1.000 DKK)
Ingen mulighed for samlerabat, det kører de ikke med siger agenten (?)
Danske forsikring:
8.600 med 4000 kr selvrisiko , og kun ved samling af forsikringer (idet det er en højrisikobil, - der gives dog en rabat på op til 20% ved samling afhængig af kundetype)
Jeg har fået tilbud fra Topdanmark:
årligt kilometerforbrug ............................................................. 14.001 til 20.000 km. Dækningsomfang
Ansvar .................................................. Ja Kasko .................................................... Ja
Selvrisiko
Ansvar ........................................ 3.585 kr.
Førerulykke .......................................... Ja Friskade .............................................. Nej
Kasko .......................................... 3.585 kr.
Sker der ved samme skadetilfælde både ansvars- og kaskoskade betales selvrisikobeløbet kun en gang.
Særlig selvrisiko for unge førere
Der gælder en selvrisiko på minimum 7.169 kr. (2013) af enhver ansvars og kasko- skade, hvis føreren af bilen er under 24 år på skadetidspunktet. Dette gælder ikke ved friskader uanset om der er tegnet friskadeforsikring eller ej. Den særlige selv- risiko for unge førere gælder heller ikke, hvis føreren er forsikringstager, ægtefæl- le eller samlever. Er der en højere selvrisiko på forsikringen er det denne selvrisi- ko, der gælder.
Den særlige selvrisiko gælder ikke for firmabiler, hvor føreren er ansat i firmaet og kørslen sker som et led i ansættelsen.
Prisoplysninger
1/1-årlig Pris .............................. 8.359 kr.
Hej alle,
Jeg har lavet en aftale med Tesla omkring forsikring af bilerne via If forsikring.
Prisen er omkring 9-10.000,- afhængig af hvilken landsdel og med 10.000 i selvrisiko.
Bilerne bliver lavet i erhverv selvom bilen bliver brugt privat - det betyder at alle kan bruge bilen, også unge under 25 uden ekstra omkostninger eller højere selvrisiko, og det er inklusiv elite status.
Det er også muligt at forsikre bilen uden at have andre forsikringer.
Kontakt:
Mikael Korslund
22684494
Egenvægten for Model S er 2100 Kg. Er der nogen der kender totalvægten?
Pris på vejhjælp bl. a. fra FDM afhænger af om det er over eller under 2500Kg.
@kajakaj Tak - I de to eksempler i instruktionsbogen er lastvægten angivet til 433 Kg hvilket med 2100 Kg i egenvægt giver en totalvægt på 2533. I denne tråd http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/18313-any-experts-on-tyre-load-index?p=371449&viewfull=1#post371449 angives 2590 Kg men det afhænger nok af udstyr mv.
Konklusionen må være at totalvægten er over 2500 Kg. og altså +115 kr/år for autohjælp. Så længe den er under 3500 Kg og vi ikke skal have stort kørekort går det vel nok.
Tak Kaj, for de fantastiske oversigter du har lavet, også for bestilt ekstra udstyr, fedt overblik!
Er det noget du har talt med Top-Danmark om ? min sælger hoppede bare videre efter jeg oplyste at den have fabriks indbygget GPS med tilhørende app.
Topdanmark kræver at en godkendt GPS tracker installeres selvom bilen er udstyret med GPS
vil hellere bruge kr på at få eftermonteret Mobileeye - det giver mig større sikkerhed for evt. at undgå ulykker. - det må da komme forsikringen til gode.
http://www.youtube.com/watch?v=HXpiyLUEOOY
Disse betingelser står i tilbuddet fra Topdanmark. Mange andre forsikringsselskaber stiller tilsvarende krav, ved biler i denne prisklasse. Teslas egen GPS-tracking er kun til opsamling af data om bilen og kan ikke bruges til sporing i tilfælde af tyveri. Opfylder heller ikke kravet om tilslutning til godkendt alarmcentral.
Det er en betingelse for d{kning af tyveri og skade som f»lge af tyveri, at k»ret»jet
er forsynet med satellitsikring.
Systemet skal v{re godkendt af Topdanmark og v{re tilkoblet en d»gnbetjent kontrolcentral,
der ogs} er godkendt af Topdanmark.
Det er en betingelse, at satellitsikringen automatisk aktiveres ved fjernelse af t{ndingsn»glen.
Her er hvad der står i ordrebekræftelsen fra Tesla:
Abonnement på bil telematik. Din bil om fatter en aktiveret abonnementstjeneste , der registrerer og sender diagnostiske data og systemdata til Tesla for at sikre , at din bil fungerer korrekt, som rette snor for fremtidige forbedringer, ogfor at vi kan finde din bil under visse begrænsede omstændigheder. Der opkræves ikke noget gebyr for denne tjeneste . Adgang til bilens beliggenhed kontrolleres nøje af Tesla , og en historik over så danne data bliver ikke gemt på vores servere .
Det ville være dejligt at kunne spare udgiften til GPS-tracking og abonnement, Hvis Tesla kunne stille data til rådighed ved tyveri af bil.
Forsikringsselskaberne kræver GPS-tracking med opkobling til godkendt bemandet vagtcentral, så jeg ved ikke om de vil acceptere den løsning.
Som det fremgår af nedenstående svar fra Tesla-Danmark kan bilen spores via det indbyggede GPS-system, men når forsikringsselskaberne kræver opkobling til bemandet godkendt vagtcentral er det ikke nok.
Svar fra Tesla
På nuværende tidspunkt er den måde vi kan lokalisere bilen på ikke godkendt i forsikringsøjemed, hvilket betyder at man skal have en GPS-tracker fra en tredjepart.
Mvh Mikkel Søndergaard, Tesla
Sent: Wednesday, November 06, 2013 11:17 AM
Er nogle af I andre Tesla ejere forsikret i Alm.Brand, og har I også fået krav om GPS-tracking for at kunne få forsikret bilen?
Den melding jeg har fra Tesla, er at funktionen der gør at Tesla kan spore bilen er slået fra, da dette er forbudt (privatlivslovgivning) i både USA og EU. Du kan selv spore bilen via Tesla Appen, men ikke hvis batteriet bliver taget fra af tyvene (som find my iPhone)..
Tak - det lyder som en rigtig forklaring. Det bliver spændende at prøve Tesla-appen, når jeg får bilen til februar.