Loading...
dk

Serviceaftale fra 4 til 5 år... | Tesla Forum

JensMelhede
JensMelhede Feb 26 '14

Jeg har lige skrevet til Lars Brandt hos Tesla og spurgt om dansk Service snart kommer til at koste 4.000 DKK (incl. moms) pr. stk. ligesom i Norge. Vi får se om/hvad han svarer.

Det svarer til en reduktion på 33% ift. de nuværende 6.000 DKK.

muller
muller Feb 28 '14

Det kan være at prisen afspejler de faktiske (forventede) udgifter til service. De mange norske biler betyder jo at de norske servicecentre hurtigere vil opleve stordriftfordele. At drive et (måske to?) servicecenter i DK til godt 100 biler er nok ikke nogen umiddelbar overskudsforretning. Men det kan jo stadig være at det kommer :-)

Jeg glæder mig stadig over det norske eksempel; at Tesla rent faktisk er villige til at tilbagebetale penge som de ikke på nogen måde behøver. Jeg tror ikke vi skal være bekymrede for at det også sker i DK, hvis det kan lade sig gøre.

FrederikC
FrederikC Feb 28 '14

Jeg tænker bare, kan man ikke bestille service aftalen gennem en norsk forhandler, betale via overførsel, også bruge aftalen i danmark eller?

 

I deres betingelser står der bare at det skal laves på et “Autoriseret Tesla servicecenter” defineres som ethvert servicecenter, der er autoriseret af Tesla, 
herunder alle Tesla Store, Servicecentre og autoriserede serviceleverandører autoriseret af Tesla. 
Der findes en liste over autoriserede Tesla servicecentre på www.teslamotors.com. ;

 

Så det burde man vel godt kunne?

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Feb 28 '14
FrederikC
FrederikC Mar 3 '14
Citat fra jensmelhede

Jeg har lige skrevet til Lars Brandt hos Tesla og spurgt om dansk Service snart kommer til at koste 4.000 DKK (incl. moms) pr. stk. ligesom i Norge. Vi får se om/hvad han svarer.

Det svarer til en reduktion på 33% ift. de nuværende 6.000 DKK.

 

Gætter på at du ikke fik noget svar?? 

PBP
PBP Mar 3 '14

Det må være et svært spørgsmål siden ingen svarer på det! Det positive er måske også at ingen har afvist at det sker. 

FrederikC
FrederikC Mar 3 '14

Ja, jeg skrev til Tesla Norge.

Og deres svar er at man ikke kan købe en service aftale i norge og bruge den i danmark.

JensMelhede
JensMelhede Mar 4 '14

Jeg fik Lars Brandt til at forwarde til den nordiske chef: Peter Bardenfleth Hansen. Det kom der ikke noget ud af umiddelbart. Men jeg har lige skrevet til Peter og sagt at vi er en del kunder og potentielle kunder som her på Teslaforum afventer et svar på hvor priserne i DK bliver de samme som i NO.

Mon ikke det kan få ham/dem ud af busken med et eller andet svar :-)

Kiefer
Kiefer Mar 4 '14

Heh, ellers må vi vel bare lave en rabataftale med et færgeselskab til Norge :-)

 

Prøvede lige at søge efter færge+hotel og det koster fra ca. 1500,- alt i alt. Så det vil stadig være en lille besparelse på 500,- man så kan bruge på en pizza og cola (så er de 500 næsten også brugt i Norge :-)

 

Er man nogle der går sammen og kører samme sag tror jeg godt man kan få prisen yderligere ned på Færge og hotel.

 

Man har så stadig brugt det samme på service som man ville have brugt i DK, men man har fået en tur til Norge ud af det...

 

/Martin

FrederikC
FrederikC Mar 4 '14
Citat fra JensMelhede

Jeg fik Lars Brandt til at forwarde til den nordiske chef: Peter Bardenfleth Hansen. Det kom der ikke noget ud af umiddelbart. Men jeg har lige skrevet til Peter og sagt at vi er en del kunder og potentielle kunder som her på Teslaforum afventer et svar på hvor priserne i DK bliver de samme som i NO.

Mon ikke det kan få ham/dem ud af busken med et eller andet svar :-)

 

Tja, ellers kan vi vel aflægge ham et besøg - tror dog han skal booke et halvstort mødelokale ;o)

Hvor mange medlemmer er vi? 

JensMelhede
JensMelhede Mar 4 '14

Så kom svaret fra Peter:

Med Norge´s umiddelbare nære geografiske placering er det nærliggende at priser vil følge hinanden i for eksempel Skandinavien. Men Tesla Motors er en Amerikansk koncern og da Norge som bekendt ikke er i EU, bliver disse markeder behandlet meget særskildt. I forbindelse med import af for eksempel reservedele bliver der pålagt 10% handelstold mellem EU og USA. Det gør der ikke mellem Norge og USA. Her kan også nævnes at alle biler til det Norske market kommer direkte fra USA og ikke igennem vores fabrik i Holland som EU bilerne gør.

Sidst men absolut ikke mindst, antallet af Tesla´er i Norge er 10-20 gange højere end Danmark hvorfor per bil service omkostningerne er betydelige lavere.

Med dette sagt, prøver vi trods marketsforskelle, at holde priserne så uniforme som muligt både på selve bilerne, reservedele samt service. Vi forventer derfor at kunne annoncere en ændring i EU serivce priser i begyndelsen af næste kvartal.

FrederikC
FrederikC Mar 4 '14

Fedt @JensMelhede det betyder jo måske at der er noget på vej.

Mon det også er årsagen til at Norge har 5 års/100.000 km garanti?

"Nybilsgaranti på 5 år eller 100 000 kilometer, avhengig av hva som kommer først"

Kiefer
Kiefer Mar 4 '14

Er der ikke noget med at det er et lovkrav at biler i Norge kommer med 5 års garanti?

 

/Martin

Singh
Singh Aug 19 '14

Jeg var inde og spørge Tesla på Kristinehøj, og der havde de ikke hørt noget om at prisen skulle falde. Så tror næppe det sker. 

Kiefer
Kiefer Aug 19 '14

De bliver da nød til at gøre et eller andet, om 1,5 uge kører jeg en tur til Norge og ser om et 20K eftersyn er det samme deroppe som herhjemme. Jeg skal give 2700 NOK deroppe...

 

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Aug 19 '14

Martin, - det bliver godt nok spændende at se. Ser ud som om selv nordmændene på elbilforum.no er lidt forundrede over den pris. 

Kiefer
Kiefer Aug 19 '14

Ja, helt enig, jeg har heller ikke svaret i tråden derovre, før jeg har en faktura jeg kan dokumentere det ud fra.

 

/Martin

Sider: « 1 2