Loading...
dk

Bilforsikring til Tesla fra kr. 6.495 uden krav om tegning af andre forsikringer | Tesla Forum

Knudsen
Knudsen Sep 7 '15

Det lyder jo ganske interessent, men syntes dog at der mangler et par ekstra satser så noget i stil med det her under...
@DennisK: Kunne i ikke lavet noget mere ligende:

Årlig pris kr. 6.495  ved nyværdi incl. udstyr max kr. 750.000
Årlig pris kr. 6.995  ved nyværdi incl. udstyr max kr. 800.000
Årlig pris kr. 7.395  ved nyværdi incl. udstyr max kr. 850.000
Årlig pris kr. 7.795  ved nyværdi incl. udstyr max kr. 900.000
Årlig pris kr. 8.195  ved nyværdi incl. udstyr max kr. 900.000
Årlig pris kr. 8.495 ved nyværdi incl. udstyr max. kr. 1.000.000

Jeg tror nemlig vi er rigtig mange der lige netop sniger os op over 750K - Ovenstående er sådan plus minus nogenlunde samme procentsats i forhold til ny pris. Det tror jeg i vil få mange flere kunder på.

Mvh Knudsen

Forummets indlæg er redigeret af Knudsen Sep 7 '15
BlackPanther
BlackPanther Sep 7 '15

Til @DennisK
Jeg er helt enig med @HBtesla. Vi vil jo aldrig få f.eks. hvis bil koster nu 500.000 kr, 1.4 mill (ved +180% afgift) i 2016.  Selvfølgelig vil brugt priserne stige. Men aldrig med 180%.
Reservedelspriserne vil jo ikke stige da der ikke er reg. afgift på disse...
Så hvorfor skulle forsikringerne på vores gamle priser stige voldsomt?????

Global
Global Sep 7 '15

Hej Knudsen

Enig, men der er desværre kun de 2 kategorier op til 750.000 kr. og op til 1.000.000 kr.

Dennis

Global
Global Sep 7 '15

Hej BlackPanther

Hvad forsikringsselskaberne gør, hvis der kommer reg.afgift på bilerne er der ingen som pt. ved, men priserne på forsikringerne vil næppe falde :-)  - det handler om risiko for selskaberne og stiger værdien vil forsikringerne formentlig også stige.

Nu er de fleste skader heldigvis IKKE totalskader og derfor er der ingen ændring i de små skader, hvorfor stigningen bør være moderat, men vi må se tiden an og se hvad selskaberne melder ud hvis der kommer afgift....

Dennis 

SuneH
SuneH Sep 7 '15
Det var af samme grund jeg spurgte hvad I tog for en S70 til under 600.000. Det føles lidt vildt at skulle betale lige så meget som hvis man havde en til 750.000, det er trods alt 150.000 mere. En bil til under 600.000 bør kunne forsikres til under 6.000/år.
krumling
krumling Sep 7 '15

(..lidt off-topic, bare en bemærkning)

Meget er sagt om registreringsafgiften, men helt sikkert er det, at den ikke bliver 180%.

Som det er nu får man rabat på registreringsafgiften afhængigt af hvor meget (..eller lidt) CO2 køretøjet udleder. F.eks. er rabatten på benzin-biler 4000 kr. per km over 16 km/l, dvs. en bil der kører 19 km/l udløser en rabat på 4000 x 3 kr. Da EL-bilen i sig selv ikke udleder CO2 overhovedet, får man max rabat og ender med en med en minimumsregistreringsafgift på ca 20.000 (..ligesom en UP eller en Aygo)  ...det er et mere realistisk scenarie,

/Kenneth

Kiefer
Kiefer Sep 7 '15

Krumling: Det er desværre ikke helt korrekt, man får rabatten ud fra km/l, og da en elbil kører 0km/l giver det ingen rabat til el-biler og derfor fuld afgift...

/Martin

Bianco
Bianco Sep 7 '15

Nu har skat det vist ikke så godt med division med nul...

Jeg sætter også mine chetoner på minimumsafgiften på de ca. 20.000,-

Kiefer
Kiefer Sep 7 '15

Bianco: Jeg sætter mine penge der kommer en helt vildt kikset løsning fra regeringen, som man med alle mulige mærkelige krumspring kan komme uden om...

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Sep 7 '15

Og flyt så lige denne samtale over hvor den hører hjemme, ikke her under et forsikrings topic. :-(

MartinPedersen
MartinPedersen Sep 8 '15

Løsningsforslag:

Bibehold afgifts fritagelsen, men indfør til gengæld en årligafgift på 500kr pr. 100.000kr køretøjet har kostet.

Så koster det kun 1.000 om året for en lille el bil, og vil man have en stor luksus elbil til 1.000.000, så koster den 5.000 om året.

Tallet er ikke fast, og fordelen ved denne model er at tallet kan justeres løbende, fremfor at justere registreringsafgiften (lidt ligesom man justere den grønne ejer afgift en gang i mellem).

Denne løsning giver også mulighed for at få tidligere købte Tesla'er med ind i ordningen, hvilket er nærmest umuligt med registreringsafgiften.

Sithfury
Sithfury Sep 8 '15

@MartinPedersen

En afgift baseret på hvad ting koster.. Altså misundelsesafgift..

Det gør ondt i hjertet af folk foreslår en sådan løsning.. 

Sithfury
Sithfury Sep 8 '15

@DennisK, som de andre siger, så er det lidt ærgeligt. Jeg kan se at nyprisen på min nu er 775k ca. så ryger vi lige præcist op i den præmie, hvor det bedre kan betale mig, at beholde den forsikring jeg har :-(

Men godt tilbud til dem der har en 70D eller lign. helt sikkert.

SuneH
SuneH Sep 8 '15

@Dennis. Jeg har planer om at få min S70 RWD forsikret i TopDanmark, hvor der heller ikke er krav om GPS, 25.000 km/år og selvrisiko på 3600. Prisen hos dem er 8200 kr/år. Grunden til at jeg foretrækker dem trods en højere pris, er at jeg ved hvor jeg har dem, de ligger lige ude i Ballerup og hvis jeg får en skade, ved jeg de er reelle.

Med jeres agentur, som formidler en kontakt til et engelsk selskab jeg aldrig har hørt om, er jeg i tvivl om hvordan man anlægger en skade, er det direkte til det engelske selskab, eller er det til jer? Og hvordan er jeres kommunikationskanaler til England? Hvis der bliver det mindste fnidder, skal jeg så løbe spidsrod mellem jer og det engelske selskab etc? Hvis I skal kapre kunder, skal I give den tryghed, at man ved hvordan det kører.

SimonHN
SimonHN Sep 8 '15
For et halvt år siden der havde Top Danmark krav om GPS.
SuneH
SuneH Sep 8 '15

@Simon: jeg ringede i sidste uge og forespurgte på en 70D. Jeg spurgte eksplicit til GPS, og hun sagde, at det var der ikke krav om.

runeh
runeh Sep 8 '15

Det var mærkeligt. Jeg har fået tilbud ved Top DK for en måned siden. Der var GPS krav. 

Bilen er endnu ikke leveret. Så forsikringen ikke oprettet endnu. 

BlackPanther
BlackPanther Sep 8 '15

GPS krav kan hænge sammen med sit postnummer ;-)

PeterE
PeterE Sep 8 '15
Det meste er til forhandling, inkl krav om GPS :)
KXR
KXR Sep 8 '15

Topdanmark har et krav om GPS, jeg flyttede alle mine forsikringer i sidste uge af samme grund.

Sider: « 1 2 3 »