Loading...
dk

Selv en Tesla kan punktere! | Tesla Forum

NOELON
NOELON Jan 30 '17

Jeg gør, men når det nu er konen der altid punkterer er det jo lidt lige meget :-)

MOS
MOS Jan 30 '17

Hun må da have følt sig godt oppustet. Hvis det så bare havde været hendes bil... SUK! ;-)

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jan 30 '17
CanEl
CanEl Jan 30 '17

jeg har valgt at køre med "run flat" dæk, når der nu ikke er et reservehjul.

det må den gerne køre med, fordi der er trykvagt i alle hjul. 

Kiefer
Kiefer Jan 31 '17

Jeg har i vores Model S været punkteret på 3 ud af 4 hjul. Første gang fik vi skiftet dækket, de to resterende er de blevet lappet. Jeg har valgt ikke at have lappegrej med i bilen, da det vil ødelægge dækket, og gøre det umuligt at lappe det efterfølgende. Det er alt andet lige billigere at give en 3-400 kroner for at lappe det, end at give 2.500-3.500 for at skifte dækket...

/Martin

Klaus_
Klaus_ Jan 31 '17

Kiefer, bruger du så autohjælp til at få bilen kørt hen til lappeværksted? 

Kiefer
Kiefer Jan 31 '17

Den ene gang, hvor vi fik skiftet dækket, her kom Tesla ud og skiftede til et lånedæk. En kom dækfirmaet ud og hentede hjulet og kom retur med det mens bilen holdt i indkørslen. Det tog en times tid. sidste gang var der dæktryk nok til at komme til værkstedet i Hinnerup. Men ellers har jeg på tidligere biler brugt autohjælp ved punkteringer.

/Martin

koden
koden Jan 31 '17

Som Kiefer bruger jeg autohjælp når nu det er med i forsikringen alligevel.

3 gange... jeg vil tro jeg er punkteret 3 gange i hele mit 30 årige køreliv og som regel kun langsomme punkteringer.

Sider: « 1 2