Loading...
dk

Tesla Bjørn | Tesla Forum

SuneH
SuneH Sep 14 '15
Har siddet de sidste to aftner og set Tesla Bjørns to lange udsendelser fra hans tur til Nordkap inden supercharger netværket blev udbygget. Imponerende bedrift at køre så langt, lade så langsomt og ofte ligge på et snit på under 200 kw pr km på våde veje omkring eller under frysepunktet.
Og hans kone! Hun må da være den mest tålmodige sjæl jeg endnu er stødt på.
Og så slog det mig, hvorfor jeg gider og se små to timer med Bjørn og hans tur. Det er jo ligesom at se Bonderøven eller Søren Ryge. Altså smukke landskaber tilsat behagelig musik - og en mand, som går og pusler og snakker om sin maskine/hobby på en rolig måde. Ren balsam for sjælen.
Klaus_
Klaus_ Sep 15 '15

Ja det er sjovt man gider se på Bjørns lange videoer, men det er vel en slags reality-tv bare med et emne man rent faktisk gider, og som ikke handler om at bagtale andre og hvad der ellers foregår i den slags tv :)

Hans produktioner bliver også bedre og bedre, god musik, drone-video osv.

Genild
Genild Sep 15 '15

De tossede nordmænd har jo gjort det til en hel tradition med disse meeeeget lange udsendelser med et overskuelig handling (Lidt som "ild i pejsen-videoen", hvor der cirka 40 minutter inde i filmen kommer en hånd ind og lægger et ekstra stykke brænde på - den var vi nødt til at gentage i slow, for at få det hele med) og er man glad for pæn udsigt har de en film, der viser en togtur set ud igennem forruden på langs af Norge. Alternativt er der en strikkeklub der, ja man tror at det er løgn, rent faktisk sidder i strikker. 

Søndag aften kom jeg i mangel af andet fornuftigt tidsfordriv til at se fjernsyn, og der var faktisk en uhyre spændende og berigende udsendelse om en kvinde, der gerne ville have nogle nye forlygter, blandt andet fordi hun altid havde været stor beundrer af Pamela Andersson.

Det kan man jo godt forstå, for den kære Pamela virker jo ret klog sådan nedover, og hvilken akneramt teenage-knægt kan sige sig fuldstændigt fri for i et svagt øjeblik at have næret våde drømme om hende?

Kvinden måtte være en udpræget nostalgiker, for der var ingen tvivl om, at de lygter hun havde i tankerne var noget i retning af de gode gamle Marchall 902, men hun var nok et par årtier for sent ude, og havde måske også ramt en gadget freak af en læge, for hun var i stedet blevet udstyret med noget i stil med de nye flade LED-lamper.

Med en mund som en Jaguar E-type, et skulderparti som en TR4 fra Triumph og en bagperron, der var en AC Pacer værdig, var det jo også ganske tydeligt, at hun ikke udpræget var en LED-type - faktisk virkede hun meget mere til at være glødetrådstypen, og vel også typen på 6v, så det var helt skævt og meget lidt Pamela Andersson agtigt.

Men det er egentlig lidt skræmmende hvad man kunne have været gået glip af, hvis ikke man havde fået tændt for flimsekassen søndag aften.

Kiefer
Kiefer Sep 15 '15

Ja, i går fik jeg først lige set "Spild af penge" og dernæst udsendelsen om den ene procent af danskerne der åbenbart haer penge. I den første udsendelse havde man brugt en million på en bænk i københavn og i det næste var der en ejendomsmægler der havde købt en Tesla. 

Jeg mås så tilstå, jeg har endnu ikke været i stand til rent faktisk at se en af Bjørns udsendleser til ende, enten er jeg, eller også er min mac gået i dvale i mellemtiden ;-)

/Martin

Jabba
Jabba Nov 14 '15

Jeg har set mange af Bjørn Nyland's videoer. Jo han er da godt nørdet og lidt speciel. Men han er reel og ligefrem og det tiltaler mig. Og det er typisk god information han deler.

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 1 '16

Så er der nyt fra Bjørn hvor han fortæller om det seneste referral program hvor han højst sandsynlig også nu har vundet en Model S P90DL oveni sin kommende Model X.

Han kommer også lidt ind på battery degradation samt service og de omkostninger han har haft ved at eje sin Model S de sidste 2 års tid. Til sidst fortæller han om de fejl han har haft på bilen samt lidt om reparationerne.

https://www.youtube.com/watch?v=jmAtsPiN3gw

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jan 1 '16