Loading...
en

Negativ presse

supergaard
supergaard Feb 26 '14

Så kom det første eksempel på "negativ" presse i DK. I Norge har der også været forsøg på, fra den etablerede bilindustri, på at stille Tesla ejere i dårligt lys. Artiklen kan selvfølgelig ikke helt bære den lidt forargende overskrift. Men vi er åbenbart alle "velhavende" :)

http://politiken.dk/forbrugogliv/biler/ECE2214327/smarte-bilister-har-fundet-en-genvej-til-luksusklassen/

The Forum post is edited by supergaard Feb 26 '14
FrederikC
FrederikC Feb 26 '14

De sammenligner altid mærkeligt....
"Man dog også opstille et andet regnestykke, som gør Teslaen til en knap så udpræget succes. Ser man udelukkende på prisen, skal Tesla Model S i stedet sammenlignes med biler som Audi A6 og BMW 5-serie, som der blev solgt 765 og 619 eksemplarer af herhjemme sidste år."

Hookmaker
Hookmaker Feb 26 '14

+1!

NOELON
NOELON Feb 26 '14

Jeg synes da bestemt ikke det er en negativ artikel. Det er jo helt rigtigt, at man kan sammenligne på forskellige grundlag. Præstationer, pris og miljø f.eks. Hvis man gå efter pris sammenligning er det jo rigtigt, at det er A6 og BMW 5 der er direkte konkurrenter, men hvis man f.eks. så hælder præstationerne i sammenligningen også så er det klart at man skal op i M5 og RS6 for at følge med også halter prisen selvfølgelig fuldstændig efter. På den anden side ser man på luksus segmentet skal man op i Audi A8 og BMW 7 serie for at få nogenlunde samme sammenhæng mellem luksus og præstation, men der mener jeg til gengæld ikke at Tesla'en finish, sæder, nakkestøtter og seler kan følge med. Men jeg er ikke i tvivl om at Tesla'en er den bedste overall bil - ikke mindst når man ser på TCO. Det er da også den konklusion som det Amerikanske Consumer Reports er kommet frem til:

http:///...best-overall-vehicle

Hookmaker
Hookmaker Feb 26 '14

Jeg synes bare det lugter af de sædvanlige sure rønnebær. Jeg er skuffet over, at der ikke er en eneste motorjournalist der lige klapper fordi der er nogle få hundrede der tør tage chancen (der er stadig masser af uafklarede elementer), være BETA testere så at sige og prøver at være med til at bane vejen. Der er ikke mange i det her land der ellers normalt bare kaster 7-900.000 efter noget der ikke er STENSIKKERT og beregneligt ikke-tabsgivende.

Jeg håber egentlig lidt på bare en lille smule afgiftssmæk til dem der først kommer på når rissikoen er fuldt afdækket.

Hookmaker
Hookmaker Feb 26 '14

Jeg synes bare det lugter af de sædvanlige sure rønnebær. Jeg er skuffet over, at der ikke er en eneste motorjournalist der lige klapper fordi der er nogle få hundrede der tør tage chancen (der er stadig masser af uafklarede elementer), være BETA testere så at sige og prøver at være med til at bane vejen. Der er ikke mange i det her land der ellers normalt bare kaster 7-900.000 efter noget der ikke er STENSIKKERT og beregneligt ikke-tabsgivende.

Jeg håber egentlig lidt på bare en lille smule afgiftssmæk til dem der først kommer på når rissikoen er fuldt afdækket.

NOELON
NOELON Feb 26 '14

@hookmaker: Jo, men er det nu også lige Motorjournalistens rolle du der beskriver? Det er klart vi er nogen der løber en risiko..... men så er den vel ikke så meget længere. Er risikoen at du bliver træt af din bil og vil skifte til en ICE eller at Tesla går bankerot eller at bilen (batteriet) viser sig at blive dyrere at vedligeholde? Det tror jeg faktisk ikke er så realistisk. Den største risiko tror jeg er for dem der har regnet økonomien ift. at registrerings afgiften genindføres ved udgangen af 2015 og værdien på de brugte Tesla'er derfor pludselig stiger og som derfor havde kalkuleret at kunne have kørt gratis/tjene på bilen. Jeg tror nemlig at ordningen bliver forlænget...

nicom
nicom Feb 26 '14
Citat fra TSLA

@hookmaker: Jo, men er det nu også lige Motorjournalistens rolle du der beskriver? Det er klart vi er nogen der løber en risiko..... men så er den vel ikke så meget længere. Er risikoen at du bliver træt af din bil og vil skifte til en ICE eller at Tesla går bankerot eller at bilen (batteriet) viser sig at blive dyrere at vedligeholde? Det tror jeg faktisk ikke er så realistisk. Den største risiko tror jeg er for dem der har regnet økonomien ift. at registrerings afgiften genindføres ved udgangen af 2015 og værdien på de brugte Tesla'er derfor pludselig stiger og som derfor havde kalkuleret at kunne have kørt gratis/tjene på bilen. Jeg tror nemlig at ordningen bliver forlænget...

Jeg tror ikke ordning bliver forlænget

men jeg håber det rigtigt meget.....

Jeg er holdt op med at tro på at politikere kan tage de rigtige beslutning selv om de er indelysende rigtigt at foresætte afgiftsfriheden for elbiler ..(det hjælper heller ikke at mange journalister+FDM i perioder har været fantasiløse, konservative og myteskabende om elbiler)

NOELON
NOELON Feb 27 '14

@nicom: Jeg tror heller ikke særlig meget på politikernes valg, Men har dels svært ved at se at de totalt kan løbe fra en omstillings dagsorden og dels må man sige at vi er bagud ift. andre lande. Dertil kommer at der begynder at være momentum ift. flere i autobranchen der melder sig ind med mere vision og power. Se BMW og senest har Koreanern meldt sig på banen med Kia Soul, som de vil rulle ud på verdensplan. Så jeg er optimist (omend på lavt blus). Mht. FDM og motorjournalisterne er jeg ikke så sort hvid. Der er faktisk nogle ret fornuftige imellem - selv hos FDM. Jeg har selv haft en fortræffelig dialog med nyheds redaktør Torben Arent. 

nicom
nicom Feb 27 '14

Det er rart at BMW med i3 er begyndt rykke i den rigtige retning det havde dog klædt bilen at at 50-100 % mere batteri kapacitet..Journalisterne er det seneste år blevet mere nuanceret i deres vurdering af elbiler det seneste år .De har åbenbart skulle bruge nogle år på at kunne forstå elbilers fordele og ikke kun at fokusere på den eneste rigtige ulempe at den ikke kan tankes på 2 minutter.

Det er ikke mange måneder siden at jeg hørte Mikkel Thomager Bilmagasinet) sige i et radio program at en Model S ikke kan erstatte en normal bil da den ikke kan tankes på 2 minutter og når Mikkel T. siger dette bliver Model S pludseligt betragtet som en Gadget , et rigmand legetøj, en dyr nummer 2 bil (måske har jeg hørt lidt meget mellem linierne her) . At Mikkel T. vurderer Model S til ikke at erstatte en almindelig bil mener jeg er en meget forkert konklusion da 99% af alle bilister vil have fint glæder af model S kombineret med supercharger.    Det er kun sælger der kører meget bil der har behov for 2 minutters optankning i stedet for 30 minutter SC

NOELON
NOELON Feb 27 '14

Helt enig. Ikke alle motor jouralister er nuancerede/objektive. Mange har benzinen i blodet og vil helst køre rundt i bil altid og har derfor selvfølgelig brug for 2 min. tankning. Men flere er blevet bedre og det gælder efter min opfattelse også Graubæk fra Politiken, som var udgangspunktet for denne tråd.

The Forum post is edited by NOELON Feb 27 '14
KS
KS Feb 27 '14

Godt vi er nogle der ikke har blodårer men ledninger :-)

Vil aldrig gå tilbage til ICE - Er simpelthen så glad for bilen, det at den ikke siger noget, det at der er power lige fra nul(l). Og når man så arbejder med det, og interesserer sig for miljø, fremtid og ikke mindst teknik (nok lidt gadget-freak), så kan jeg ikke finde noget bedre at bruge pengene på. Or når så driftsøkonomien også er der - jeg kører 55.000 km/året - og ville hvis ikke Model S, have anskaffet mig en E-63 AMG, og så er S'eren godt nok MEGET billigere at køre i. Når den så også er sjov, så kan jeg ikke sige andet end Hurra!.

Når SC'ere kommer, så tror jeg vi skal råbe det i kor!

NOELON
NOELON Feb 28 '14

Helt enig Kseitzberg. ICE er lagt på is for altid.

Lennart
Lennart Mar 5 '14

Faldt over denne artikel om udsættelse af afgiften frem til 2018, så ved vi da at de går og overvejer det.

http:///...lbiler_2016-2018.pdf

Hookmaker
Hookmaker Mar 23 '14

Sjovt nok så får det her overhovedet ingen mediedækning - det er jo bare Porche!

http://bt.bilen.dk/bilnyheder/2014/03/porsche-skifter-motor-i-alle-911-gt3/

oistre
oistre Nov 21 '14
Problem med Tesla i Norge

http:///...-i-norge/a/23340013/

Larsen
Larsen Nov 21 '14
De har jo ret. Der er mange problemer med drive units, og vi er da efterhånden en del, også i DK, som har fået skiftet. Det spændende er jo så, om den nye unit er bedre end den gamle. Jeg ved ikke helt om det er noget jeg bilder mig ind, men jeg føler bilen er blevet lidt langsommere med den nye motor. Kan man tænke sig de har droslet den lidt ned for at få tingene til at holde?
The Forum post is edited by Larsen Nov 21 '14
Kiefer
Kiefer Nov 21 '14

Larsen: Jeg synes ikke jeg kan mærke nogen forskel på den gamle. og den nye, jeg nyder bare stilheden nu hvor den er blevet skiftet :-)

PS: forøvrigt hyggeligt lige at hilse på dig i Ålborg, lidt pudsigt siden det er første gang i mange år jeg er deroppe og spise :-)

/Martin

Larsen
Larsen Nov 21 '14
@Kiefer, I lige måde. Nyder også den er langt mere lydløs end den gamle. Har dog lidt hvinen omkring ved 75 km/ time, men det har de jo nok mere eller mindre alle sammen.
Gustavsfar
Gustavsfar Nov 21 '14

Jeg har her til aften endelig bekræftet min bestilling af Model S som jeg forventer at modtage til marts måned. Jeg har dog skrevet til Sebastian fra Tesla at jeg hellere venter 1 måned eller 2 længere såfremt at DU problematikken fortsat spøger i kulissen...

Pages: 1 2 »